Na referendumsko pitanje o tome treba li dodati u Ustav odredbu po kojemu je brak zajednica muškarca i žene birači su odgovorili potvrdno. U RH 65,77%, u Malom Lošinju 56,35% od onih koji su izašli na birališta. Izrečeno je mnogo o tome što su posljedice ovog referenduma, pravne, političke i simboličke. Bilo je i puno predreferendumske matematike, od toga da su jedan plus jedan dva, dvoje, u gay slučajevima i nula. Matematikom su se bavili matematičari i biskupi, dok su građani uglavnom zbrajali i zdvajali nad 50 milijuna kuna.
Postavljeno je i pitanje je li ovom odredbom zadan konačni udarac Hrvatskoj kao sekularnoj državi, kako je ona definirana u Ustavu. Koliko je snažan utjecaj katoličke Crkve na građane u Hrvatskoj? Uz malu pomoć matematike mislim da je lako dokazati da na ovom referendumu nije poražena samo opcija PROTIV, nego da je bjelodano kako je hrvatsko katoličko stado odlučilo se u velikoj mjeri oglušiti na upute svojih duhovnih pastira.
U Hrvatskoj se čak 86,28% građana izjašnjavaju katolicima. Biskupi i svećenici sustavno su i jasno pozivali vjernike da izađu na referendum. Na referendum je izašlo samo 37,85%, dok je velika većina od 62,15% ostala kod kuće ne dijeleći uvjerenje svojih svećenika da je referendumsko pitanje za njih bitno ni važno. Ali to nije sve. Ako se tome pribroji postotak od 12,72% od ukupnog broja glasača koji su na referendumskim listićima zaokružili protiv, dobivamo 74,87% ukupnog biračkog tijela koje nije poslušalo svoje duhovne vođe i njihove eksplicitne upute. U Malom Lošinju taj je postotak nešto veći, pa kad uz 61,63% apstinenata pribrojimo 16,44% ukupnog biračkog tijela koji su se izjasnili protiv, dobivamo 78,07% Lošinjana koji su pokazali neposluh prema uputama svojih pastira. Ma kakvi bili referendumski rezultati, ova nepobitna matematika ostavlja veoma malo Crkvi poslušnih ovčica koji su proizveli ustavnu promjenu.
Nije to prvi slučaj takvog neposluha. Usprkos tome što je crkvena hijerarhija neskriveno navijala za Milana Bandića na posljednjim predsjedničkim izborima, samo 14,83% birača poslušali su odabir svećenika.
Ima primjera još dalje u prošlosti. Stavovi Katoličke crkve o pobačaju vidljivi su iz brojnih dokumenata koji naglašavaju promicanje vrijednosti života i primat institucije obitelji kao temelja društva. Drugi vatikanski koncil strogo je osudio pobačaj kao užasan zločin, a kazna za pobačaj, prema Zakoniku kanonskog prava, automatsko je izopćenje. Papa Ivan Pavao II. opisuje ga kao «teški moralni nered, jer sadrži ubojstvo nedužnog ljudskog bića, jer je protivan Zakonu Božjem, napisanom u srcu svakog čovjeka, razumom prepoznatljiv i od Crkve proglašen.». U radu Gorana Goldbergera «Revitalizacija religije i stavovi prema pobačaju» navode se rezultati istraživanja po kojem čak 61,9% ispitanika smatra da žena treba sama odlučivati o pobačaju, 46% ispitanika smatra da pobačaj uopće ne treba regulirati zakonom, prema 30% onih koji smatraju da ga treba zabraniti.
Svi nam ovi pokazatelji, zaključno sa jučerašnjim referendumskim podacima, pokazuju da građani, bez obzira na svoje pripadanje određenoj vjerskoj grupaciji, ne prihvaćaju listu prioriteta Crkve, nego svoje vlastite prioritete.
Gotovo je sigurno da ćemo u sasvim doglednoj budućnosti imati prilike prisustvovati daljoj provjeri sukladnosti prioriteta građana Republike Hrvatske s (političkim) prioritetima Crkve.
Komentari:
Lijep pozdrav
2. Od kuda ti podatak od 90%? Iz popisa stanovništva? Na popisu se svatko može izjasniti kako god hoće, a ako ti brojku prikupljenu takvom metodom smatraš relevantnom onda to dovoljno govori o razini tvoje inteligencije.
Daj nemoj i ti skretat s teme kao i Mate Matika, nego mi odgovori kako ocjenjuješ uspješnost LGTB udruga u okviru kampanje u kojoj su imali naklonjene sve medijske kuće u RH, kompletnu svitu iz HR javnog života, mjesec dana bombardiranja građana, konstantne parade zadnjih 10 godina, a ostvarili su ovako porazan i bijedan rezultat.
Citat: I meni su ti podaci bili sumnjivi, ali onda sam saznao da tu metodu relevantnom smatra i Katolička Crkva jer prema njoj obračunava godišnji danak što ga joj plaćamo svi mi iz naših poreza. Što dovoljno govori o razini crkvene inteligencije.
Citat: S teme pokušavaš skrenuti ti. Tema članka nije uspješnost LGTB udruga nego uspješnost katoličke Crkve.
Ja ne znam što je bit tvoga komentara, ali ako to nije naslovna tema - mit o utjecaju katoličke Crkve - onda ti svojim komentarom bježiš od biti članka.
A što se tiče brojki i grafikona, oni su neumoljivi: Broj registriranih katolika u RH je tek malo veći od broja onih koji nisu izašli na referendum. Što znači da je ogroman postotak katolika na referendumski dan ostao kod kuće. Značenje te činjenice s obzirom na uložene napore i direktive klera da vjernike privedu glasačkim mjestima protumači sam, da ne bi rekao da po nekome pljujem.
Daj please, prije nego se upuštaš u raspravu, pokušaj shvatiti što netko pokušava poručiti kroz svoj komentar, ako treba pročitaj i više puta. Jer se ovako ponavljamo, opterećujemo raspravu, čime ona postaje zamorna i dosadna. Mislim da sam bio jasan i prvi put...
Svaki pokušaj svraćanja pozornosti sa navedenog rezultata predstavlja pokušaj bijega od priznavanja poraza.
Nazivanje vjernika koji redovito pohađaju crkvu "poslušnim ovčicama" je uvredljivo jer nisam čuo da netko ljude koji redovno odlaze u udrugu "Idem i ja" naziva bilo kakvim pogrdnim imenima.
Crkva, kao i političari, mediji i LGTB zajednice može sugerirati kako glasati, a konačna odluka je na svakom pojedincu ponaosob.
Građani su svoje rekli. Tu završava moja rasprava, a započinje vaše kmečanje.
Kme, kme, kmeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeee
Svaki pokušaj svraćanja pozornosti sa navedenog rezultata predstavlja pokušaj bijega od priznavanja poraza.[/]Tko svraća pozornost s togrezultata? Nitko. Eno ti ga čak i nacrtanog u članku za slučaj da ne se ne razumiješ u brojke.
Citat: Jesi li ti pročitao članak? U njemu se, naprotiv, tvrdi da vjernici NISU poslušne ovčice. Da li ti to smeta?
Citat: Blago siromašnima duhom
He, he, vidim da bježiš iz rasprave bez da si odgovorio na ono o metodi Katoličke Crkve za računanje godišnjeg danka kojeg joj plaćamo za koju kažeš da dovoljno govori o razini inteligencije. Kme, kme, kmeeee!
Zaključak:
BOG je uvijek ZA pravedne!!!!
Mislim da je većina fulao i planet. Ka da je s Marsa. Vidi šta kaže: "Svi oni koji nisu izašli na glasanje oni su ZA, samim time što nisu izašli jer su znali da smo u tolikoj većini da na kraju ne treba izaći na glasanje". Znači, samim tim što netko nije izašao on je ZA. A što bi bilo da svi koji su ZA nisu izašli jer su znali da su većina?
Sigurni smo da je hrvatsko pučanstvo svjesno i mudro i znademo da oni koji nisu izašli na glasanje da su ZA pa prema tome ne treba biti jako petan da bi se zaključilo da je više od 90% pučanstva mudro i pametno.A pametno je i zato jer je prirodno da se vole muško i žensko.
Novi List
A ja ne razumijem na osnovu čega ti tvrdiš da građane koji nisu glasali ubrajam u one protiv. Ja to ne radim. Ponovno ću napisati što sam napisao, a pisat ću polako da polako čitaš kako bi shvatio: "Znači, stoji da "74,87% ukupnog biračkog tijela nije poslušalo svoje duhovne vođe i njihove eksplicitne upute". Dakle, ja ne tvrdim da je ta većina PROTIV, a ne mogu tvrditi ni da je ZA kako to neki pokušavaju. Jedino što o njima znamo je da nisu izašli na referendum i da su većina njih katolici. Jesu li ZA ili PROTIV ne možemo znati ni ti, ni ja ni autorica teksta (koja ni ne kaže jesu li ZA ili PROTIV, nego samo da nisu poslušali svoje duhovne pastire)
Citat: A tvoja teorija da bi glasali pada u vodu zbog jednostavne činjenice da ti 1.) NE ZNAŠ da se u velikom dijelu radi o starijim ljudima, a 2.) da bi svi stariji ljudi glasali ZA.
Citat: Ja pokušavam na silu prikazati da ovo ima veze politikom i vjerom??? Pobogu, prijatelju, pa točno se zna tko stoji iza udruge "U ime obitelji": To su politička stranka HRAST i katolička Crkva sa svojim biskupima, župnicima, vjeroučiteljima i laicima vjernicima, a u kampanji se stalno pozivalo na Boga i božju volju u vezi s brakom.
Sud Europske unije presudio je da države EU u kojima istospolni parovi ne mogu sklopiti brakove moraju imati iste povlastice kao i bračni parovi ako sklapaju civilna partnerstva.
Naime, taj je sud u četvrtak donio pravorijek u predmetu Frederica Haya, francuskoga bankara koji je živio u civilnom partnerstvu. Njemu je uskraćeno pravo na dodatne slobodne dane i bonuse kakvi se inače dodjeljuju vjenčanim zaposlenicima. U to doba Francuska još nije imala bračnu jednakost.
Sud je Hayev slučaj opisao kao "izravnu diskriminaciju na temelju spolne orijentacije".
Ova je presuda važna i za Hrvatsku, budući da je Europski sud relevantan kad je riječ o tumačenju prava Europske unije, a njegove odluke i tumačenja praktično su obvezne za sve države-članice. U tome se razlikuje od Europskog suda za ljudska prava u Strasbourgu čije se odluke odnose samo na pojedinu državu na koju se odnosi presuda.
U skladu s uputama Državnog izbornog povjerenstva i smjernicama Venecijanske komisije, kampanja „Građani glasaju protiv“ objavila je finalni izvještaj o izvoru sredstava i visini troškova referendumske promidžbe te pozvala i kampanju «U ime obitelji» da objavi podatke o vlastitim prihodima i rashodima kako bi se izbjeglo dodatno srozavanje dostignutih standarda u transparentnost i financiranja političkih kampanja.
Ukupna prikupljena sredstva iznose 603.964,01 kunu, od čega na vlastita sredstva otpada 144.530,01 kuna što su osigurale organizacije civilnoga društva CESI, Centar za mirovne studije, GONG, Domino, Zagreb Pride te Rode. Donacije u novcu koje su se kretale od 20 kuna do 20.000 kuna ukupno iznose 132.427,50 kuna, a donacije u naravi 327.006,50 kuna. Ukupni troškovi, od kojih se najveći odnose na izdatke vezane uz veliki koncert održan 28. 11. 2013. na Trgu bana Jelačića u Zagrebu iznose 603.163,49 kuna.
Kampanja „Građani glasaju protiv“ okupila je 88 organizacija civilnog društva, brojne glazbenike i angažirane pojedince koji su svojim zalaganjem omogućili organizaciju kampanje i zbog toga im, na kraju ove priče, od srca zahvaljujemo! Slijedi potpuni spisak ovih 88 donatora.
Iz Novog lista:
Papa Franjo zatražio je da se ponovno razmotri odnos Katoličke crkve prema djeci homoseksualnih i razvedenih parova, upozorivši na potencijalno stajalište koje bi moglo na njih djelovati poput cjepiva protiv vjere.
»S obrazovnog stajališta homoseksualni brakovi pred nas stavljaju izazov koji nam je ponekad teško razumjeti«, rekao je Papa u studenome u govoru održanom pred članovima Međunarodne unije redovničkih poglavara, čije su dijelove u subotu na internetskim stranicama objavili talijanski mediji.
»Broj školske djece čiji su roditelji razvedeni vrlo je velik«, kazao je među ostalim Papa, dodavši kako se obiteljska struktura na taj način mijenja. Papa smatra da se svi odgovorni za obrazovanje trebaju zapitati »na koji način širiti Kristov nauk među generacijom koja proživljava promjene«. »Moramo voditi računa o tomu da im ne damo cjepivo protiv vjere«, smatra Papa.
Unatoč tomu što je Crkva često bila u sukobu s osobama istospolne orijentacije i biseksualnim osobama te se protivi vjenčanju između homoseksualaca, javnost cijeni nastojanja pape Franje da bude otvoreniji prema ovome problemu. U srpnju je kazao: »Ako je netko gay i istinski traži Gospodina, tko sam ja da mu sudim?«, a prošle je godine sazvao izvanrednu sjednicu biskupa čija je glavna tema bila stajalište Katoličke crkve prema obitelji, kao i o problemima razvedenih i ponovno vjenčanih roditelja te problemima u kojima se nakon toga nađu djeca razvedenih roditelja.
novilist.hr/.../...