Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

'Crkva bez politike, država bez propovijedi!'

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

bojana_genovŽenska mreža Hrvatske obilježavanje 8. ožujka, Međunarodnog dana žena, ove godine posvetit će odnosima države i Crkve. Jedna od poruka je "Crkva bez politike, država bez propovijedi"  jer smatra da je za položaj žena u Hrvatskoj najvažnije postići sekularni okvir, izvijestila je Slobodna Dalmacija.

Bojana Genov, koordinatorica Ženske mreže Hrvatske , o rodno uvjetovanim predrasudama, o pravu na oplodnju ...

Bojana Genov: Seksualni odgoj prepustili smo vjeroučiteljima

Vjeronauk je preuzeo spolni odgoj. Vjeroučitelji na nastavi pohvaljuju 15-godišnjakinje što su odlučile roditi, no svi se prave ludi jer neće oduzeti Crkvi poziciju samozvanog najboljeg seksualnog i zdravstvenog eksperta 

Predsjednik HDZ-ova Kluba saborskih zastupnika Andrija Hebrang ovih je dana javnost „iznenadio" izjavom da ženama bez partnera ne bi smjela biti dopuštena umjetna oplodnja.

Jesu li takve izjave paradigma odnosa hrvatskog društva prema takozvanim ženskim pitanjima, jesmo li fizički i mentalno pretradicionalni da bismo mijenjali stereotipe koji su još uvijek vrlo živahni, pred kojim „manjinskim" problemima zatvaramo oči, kao i o drugim aktualnim temama razgovaramo s Bojanom Genov, koordinatoricom Ženske mreže Hrvatske, „feminističko političke mreže" koja okuplja 41 udrugu.

• Izjavu Andrije Hebranga nazvali ste seksističkom i protivnom međunarodnim propisima, a velik dio javnosti priključio se tim kritikama. Kojim argumentima potkrepljujete svoj stav?

- Razlikovanje žena po bračnom statusu je diskriminacija ne samo po međunarodnim standardima, nego je ta odredba ugrađena i u Zakon o ravnopravnosti spolova. Ne vidim kako onda ograničiti bilo koji medicinski postupak ženama koje nisu u vezi, a da to ne bude diskriminacija. Briga države o interesu djece je floskula, kada znamo koliko je samohranih majki u Hrvatskoj i da država nije učinila baš ništa da omogući naplatu alimentacije od neodgovornih očeva. To je mjesto gdje Hebranga demantira sam život. Žene same odgajaju djecu, to je realnost. Prije bih rekla da se predlagač zakona ne usudi proturječiti moćnoj Katoličkoj crkvi koja se snažno odupire bilo kojim promjenama u patrijarhalnoj obitelji.

Hebrangovi istomišljenici zamjerit će vam da time što braneći jedno pravo „single" ženama, istovremeno unaprijed uskraćujete djeci rođenoj na taj način pravo na oba roditelja. Što biste im odgovorili?

- Žena ima pravo odlučiti hoće li podizati dijete s muškarcem ili ne. Ona to pravo već (prirodno) koristi pa ne vidim što tu dozvola medicinski potpomognute oplodnje mijenja. Puno djece živi sa samo jednim roditeljem i puno je drugih različitih faktora koji utječu na kvalitetu djetetova života. Samo na temelju postojanja oba roditelja nije moguće donijeti prognozu o djetetovoj sreći. Umjesto zabrane medicinskih postupaka, puno više bi bilo u interesu djece da društvo malo smanji pritisak na sve one koji se ne uklapaju u sliku na kojoj su mama, tata i dvoje raznospolne djece. Da obrazovni sustav prihvati i ugradi u udžbenike kako su i mama i dijete obitelj, ili da su dvije žene s djetetom obitelj, s vremenom bi nestalo stigmatizacije različitih. Važno je da osvijestimo koje su okolnosti života stvarno protiv interesa djeteta - oskudica, izloženost nasilju, nepostojanje poticajne sredine za dosizanje djetetovih potencijala - a koje su to samo zato što smo ih mi takvima proglasili i na tome uporno ustrajemo. Zna se da djeca mogu uspješno odrastati u različitim modelima obitelji ili nepostojanja obitelji.

Vratimo se zakonu. U Hrvatskoj je na snazi još uvijek onaj iz 1978. kojim se, uz ostalo, regulira i medicinski potpomognuta oplodnja, po čemu smo među raritetima u Europi. Tko bi, po Vama, trebao imati pravo na MPO, uopće kakve biste izmjene zakona s tim u vezi predložili?

- Funkcioniranje ovoga zastarjelog zakona još je jedan plod neprirodne veze između Crkve i države. Zna se da je promjena zakona potrebna, ali Vlada nema hrabrosti da učini taj korak. Ako predloži pristojni zakon, zamjerit će se Crkvi, a ako donese restriktivni zakon zamjerit će se 78 posto svojih birača i biračica. Brojka je podatak posljednjeg, koliko znam, istraživanja o raspoloženju građana prema legalno dozvoljenom pobačaju. Znamo da je jedan prilično dobar prijedlog zakona naprasno nestao iz javnosti zbog toga kalkulantstva, te da zbog njega postoji i nedostatak pravne regulative niza detalja o kojima se 1978. godine nije znalo.

Kakvim biste opisali današnji položaj žene u Hrvatskoj? Koliko smo se odmaknuli od parole „manje pričaj, više rađaj!"?

- Žene su diskriminirani spol, a sada već povijesna izjava upućena iz same hrvatske političke kreme svjedoči o dominantnim vrijednostima i stavovima. Bilo bi nepravedno reći da se baš ništa ne mijenja, ali ne mijenja se ništa što doista utječe na raspodjelu moći. Promjene su prespore da bismo zbog njih mogle izraziti zadovoljstvo. Premda su doneseni zakoni protiv nasilja i brojnih drugih oblika diskriminacije, stvarna promjena je zapravo da povrede sada ne bilježimo više same, nego ih prebrojavaju institucije države. Dometnemo li položaj žena na tržištu rada, položaj žene u Hrvatskoj je još i gori nego prije.

Prema siječanjskim podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, žene u ukupnoj strukturi nezaposlenih čine čak 61,5 posto. Broj nezaposlenih žena u odnosu na prethodni mjesec skočio je za nevjerojatnih 4,2 posto! Možemo li na osnovi toga procjenjivati da će žene biti najveće žrtve krize i recesije, da će neki poslodavci tu situaciju jedva dočekati za još veću diskriminaciju žena?

- Poslodavci već ionako čine što hoće, recesija će samo izbrisati još jedan broj ženskih radnih mjesta. Loš položaj žena nije posljedica krize, nego nedjelotvornih mehanizama zaštite radnika i nepostojanja političke volje da se to čini, u okolnostima retrogradnih trendova i repatrijarhalizacije.

Svojedobno ste izjavili da je Katolička crkva jedna od moćnijih brana promjenama za žene u nas. Oštar ste protivnik utjecaja Crkve na krojenje pojedinih zakona, osobito onih koji se tiču prava žena ili istospolnih zajednica, a i sada ste spomenuli neprirodne veze Crkve i države u zakonodavnoj sferi.

- Smatram da Crkva i država trebaju biti jasno odvojene, baš onako kako to stoji u hrvatskom Ustavu, te da je potpisivanje ugovora sa Svetom Stolicom štetno po svojim posljedicama za sve građane, a posebice za žene. Neprimjereno je da u svakom povjerenstvu sjede predstavnici Katoličke crkve i da svoju vjersku dogmu mogu nametati svim građanima te da svi građani bez obzira na vjerska uvjerenja financiraju vjerske zajednice. Baš zbog toga što smatramo da je za položaj žena u Hrvatskoj najvažnije postići sekularni okvir, Ženska mreža Hrvatske će obilježavanje 8. ožujka, Međunarodnog dana žena, ove godine posvetiti odnosima države i Crkve. Jedna od naših poruka je "Crkva bez politike, država bez propovijedi".

Nekoliko katoličkih udruga krajem prošle godine prikupilo je oko 200 tisuća potpisa u peticiji kojom su se, pozivajući se na Deklaraciju o ljudskim pravima, usprotivili pobačaju i homoseksualnim brakovima. Tvrdili ste da je to falsifikacija Deklaracije o ljudskim pravima, no je li vas iznenadio toliki broj potpisa?

bojana02.jpg- Broj me potpisa uopće nije iznenadio, svaki je gledatelj TV programa mogao vidjeti vjernike koji su, prigodom potpisivanja u crkvi, jasno rekli i pokazali da ne znaju što potpisuju. Vjera i jest nešto što se ne temelji na racionalnom i provjerljivom, nego na odluci da se nešto podrži ili ne podrži, pa u tom smislu vjernici pristupaju svakom dokumentu koji im je ponuđen u crkvi. Peticija koja im je ponuđena vrlo slobodno tumači i falsificira međunarodnopravni dokument, koji nažalost većina ljudi ne pozna. Jedan od razloga što Deklaraciju građani ne poznaju je i taj što je taj dio zanemaren u obrazovanju i odgoju, za razliku od vjeronauka koji ima povlašten položaj u obrazovnom sustavu. Građani su unaprijed već dobili niz poruka da ono što dolazi iz crkve ne treba provjeravati jer je to dobro.

Postoji li, po Vama, realna mogućnost da se zakonom zabrani pobačaj u Hrvatskoj? S druge strane, vidite li političku opciju koja bi (i kada) mogla ozakoniti istospolne brakove?

- Usprkos velikom ugađanju crkvenim dogmama, ne vjerujem da će se itko upustiti u nešto toliko opasno i štetno kao što je zabrana pobačaja. Sva iskustva zabrana pokazuju da to nema učinka, osim na štetu reproduktivnog zdravlja i ekonomske stabilnosti žena. Postoje brojne još posve neiskorištene mogućnosti zdravstvenog prosvjećivanja i treba se mobilizirati na tome području. Isto tako ne vidim nikoga toliko spremnog da se izloži ozakonjenjem istospolnih brakova. Mislim da su stranke u kreiranju svojih politika ipak vođene brojevima, odnosno pitanjem koliki je broj birača kojem će se nešto zamjeriti ili svidjeti. Jednostavno, uz kalkulantstvo naših političara treba postojati javni pritisak većeg broja ljudi da se to ozakonjenje dogodi.

Jesmo li homofobno društvo?

- Jesmo, ali društveni su stavovi podložni promjenama te se i odnos prema istospolnim vezama ipak mijenja.

Statistike prema kojima je u nas zlostavljana svaka peta žena te da se broj slučajeva nasilja u obitelji iz godine u godinu povećava, dio struke pripisuje tek većoj otvorenosti i spremnosti žena da prijave nasilje. Je li to baš tako? Jesmo li još uvijek previše tolerantni na nasilje?

- Zakonski stav prema obiteljskom nasilju bitno je i praktično preko noći izmijenjen, tako da brojke još uvijek doista ne moraju biti odraz stvarnog porasta nasilja, nego samo izlaska na svjetlo dana. No ne vidim da opada tolerancija prema rodno uvjetovanom nasilju. Tući ženu još je uvijek pojava za koju se iskazuje veliko razumijevanje.

Ministarstvo obrazovanja odustalo je od uvođenja Zdravstvenog odgoja, a time i seksualne edukacije, u škole. Je li Vas to iznenadilo? Kakve posljedice može imati ta odluka?

- Nakon nekoliko godina monitoriranja procesa uvođenja tog predmeta u škole baš ništa u vezi toga ne može me iznenaditi. Ministarstvo je u svojoj odluci priznalo da u uvedenim programima nije bilo novih sadržaja. Svi znamo da je tako i da je vjeronauk već preuzeo spolni odgoj. Posljedice su već vidljive u ilegalnim pobačajima, u maloljetničkim trudnoćama, u tome da vjeroučitelji na svojoj nastavi pohvaljuju petnaestogodišnjakinje što su odlučile roditi. Cijeli je proces uvođenja odgoja bio cirkus, Ministarstvo zdravstva najbolje zna što bi program trebao sadržavati, ali svi se prave ludi zbog toga jer neće oduzeti Crkvi poziciju samozvanog najboljeg seksualnog i zdravstvenog eksperta.

Gola istina

Javnost se ne prestaje baviti slučajem Nives Celzijus i pitanjem je li njezina „Gola istina" zaslužila Kiklopa. U obranu novopečene književnice stale su svojedobno i B.a.B.e i HHO. Kako Vi gledate na cijelu tu priču - smatrate li Nives Celzijus žrtvom u bilo kojem pogledu?

- Pitanje Nives Celzijus, premda je ona žena, nije pitanje ženskih prava, nego pitanje bazične pristojnosti u poštovanju procedure. Uopće nije pitanje je li ona zaslužila Kiklopa ili ne, nego je pitanje je li ona zadovoljila postavljene kriterije. Budući da jest, dopustivo je reći da su kriteriji loši, ali u pristojnom društvu nije dopustivo mijenjati pravila u hodu.

Ženske udruge

Na ženskoj NGO sceni u nas bilo je nekih pretumbacija, B.a.B.e su napustile Žensku mrežu, a Vi niste štedjeli Sanju Sarnavku. Kako danas funkcioniraju ženske udruge, prati li Vaše napore adekvatna financijska pomoć?

- Pojam ženske udruge sadržava široki raspon uvjerenja, ciljeva, strategija i dosljednosti, tako da je nemoguće govoriti o toj sceni kao o jedinstvenom entitetu. Sukladno nabrojanim elementima, neke udruge imaju novca, neke nemaju. Više od novca me zabrinjava činjenica da žene izvan ženskih organizacija slabo prepoznaju svoj interes u našim naporima. Primjerice, Međunarodni dan žena kod nas je polako opet postao dan cvijeća i veselica. Ne možemo mi ništa učiniti bez žena koje znaju da je to za svaku od nas.

Piše Marijana Cvrtila, Slobodna Dalmacija 21.2.2009.

 

Komentari: 

0 0 # Baba 2009-02-24 08:28
Jasno, realno, ocito!!! Bojana svaka cast i slava u sve vijeke vijekova... :-))
Podrzavam te u svakoj rijeci... Odlican i jasan stav! Nazalost, jos uvijek, manjoj kriticnoj masi ljudi, koja, vecinom,
nije u stanju iznijeti otvoreno svoj stav, misljenje! Jos jednom, Bojana svaka cast!!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Babska poslaEgzorcist 2009-02-25 20:51
Eto Bojane opet! Ona je valjda najstručniji seksolog, filozof, etiča, liječnik, socijolog, psiholog, bioetičar i tko zna još što u Lijepoj našoj. Bojana uglavnom smatra da ona može reći svoje mišljenje kad joj se god prohtije dok bi Crkva trebala šutjeti i po svoj prilici možda je i poslušati budući da je stučna za sve ove gore spomenute stvati. Možda sutra pokrene kampanju za ženske svećenice u RH jer joj se bude činilo su i po tom pitanju ugrožena ženska prava. :D
Bolje bi joj bilo da pazi svoju djecu da joj mlaði sin ne završi kao stariji sin. Kršćani, čuvajte svoju djecu od tog Centra za zdravo ateističko-soto nističko odrastanje.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Švora 2009-02-25 21:03
Da žene su diskriminirane u Crkvi, to svi znaju da samo muškarci mogu biti svećenici, za za Svetoga oca da ga pipaju da budu sigurni u njegove seksualne karakteristike.
U latinskoj Americi pola je svećenika i svećenika izopćeno jer se bore za to da žene i muškarci budu ravnopravni, kako je to Isus naučavao i kako je u Bibliji zapisano.
Samo kod nas vole biti ovce i blejati u stadu i ne daj Bože se usprotiviti nekom autoritetu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Krhko je znanjeEnciklopedist 2009-02-25 21:09
Ako su je pitali za mišljenje, a to je novinarska forma intervjua, onda vjerojatno u Slobodnoj Dalmaciji vjeruju da ona ima nešto za reći. Možda da pokrenete peticiju i uputite je Slobodnoj da za mišljenje ne smiju pitati ateiste, feministe, lezbijke i aktiviste, nego samo uzorne vjernike sa uzornom vjerničkom djecom.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Baba 2009-02-25 21:15
@egzorcistu: prije nego napisete nesto, mozda bi se trebali zapitati da li tako crkva nalaze, da li se to moze nauciti iz biblije ili evandelja?ovo sto vi pisete, s koliko mrznje, daje se naslutiti da i niste tako uzoran krscanin kojeg bi se trebalo poslusati. mozda dok spominjete bojaninu djecu, ne budete toliko licemjerni i oholi pa da se potpisete? ipak svoje dragocjeno misljenje upucujete dami koja iza svojih rijeci stoji, iako je u ateistickoj-sot onistickoj udruzi. ja bih jako voljela da bojana uspije utjecati na crkvu, te da crkva pocne placati davanja drzavi kao i svi mi... voljela bih da crkva, koja tako zivi s bogom, prestane stititi svoje grijesnike-crkv ene u pocinjenu zlodjela-pedofi lije...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # bankrotfiju 2009-02-25 21:19
a čuj švora, katolički popovi ne vole žene nego dečkiče pa su zato američke crkve skoro bankrotirale jer moraju plaćat otštetu što popovi nisu držali piše ispod mantije
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Ateističko odrastanjeAteist 2009-02-25 21:21
U Lošinju postoje već godinama djeca koja su zapuštena, kojoj treba pomoć, koja imaju posebne potrebe, koja nemaju novaca da plaćaju instrukcije. Posve otvoreno polje za sva kršćanska društva, za DND, za sve kršćane i sve religije, za sve dobronamjerne ljude i za one prepune morala koji žele dobro drugima. Neka se late posla i neka sotonističko ateističkom centru oduzmu sve mušterije i svu slavu. Neka svoje vrijednosti i svoj moral propagiraju na isti način kao i sotonističko ateistički centar svoje.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # sotonizamEgzorcist 2009-02-25 21:22
Vidim ja da je ova stranica okupljalište sotonista i da ovdje stvcarno treba egzorcist!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # sotonakarcinom 2009-02-25 21:47
Ma kakvih sotonista,nema njih tu.Ovdje je sve puno budaletina i mozgom zaostalih seljačina.Možem o probat i egzorcizam čisto da vidimo možda izaðe iz Bojane Genov wragggg,ajme strah me.....ovom otoku je potrebna jedna da se tako izrazim velebna graðevina u kojoj bi svi graðani vršili obostrani egorcizam potom izlazili normalni i cijeli otok bi procvao.Ludiloo ooooooooooooo,B ojana kako si mi?mislim da sam se zaljubila u tebe,zašto me ignoriraš,želim te odvest u kraljevstvo nebesko i napravit ti juhu od oleandrovih latica,voli te tvoj karcinom
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Vjeroučitelj 2009-02-25 21:39
Egzorcista na popravak iz vjeronauka, na istjerivanja vraga, a poželjno i ekskomunicirati !
Sotonisti štuju sotonu, a ateisti ništa i nikoga. Sotonisti su još i podnošljivi, jer barem pokazuju poštovanje prema palom anðelu, a ateisti su utjelovljeno zlo jer ne vjeruju ničemu nego samo zdravom razumu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...Egzorcist 2009-02-25 21:43
Pa nism ništa krivo rekao i jedni i drugi su intrincise malum!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ma dakarcinom 2009-02-25 21:52
Vjeroučitelju,a teisti su najbolji jer upravo vjeruju u razum a ne neke izmišljotine o rajskim ovčicama,sv. ezekielu,belzeb ubu i bla bla, a ti trebaš ne na popravni nego ravno u raj,a za ući u raj moraš ga poduvat sv.Iliji i onda navali dragom bogu u krilo da te njiše a ti pucaš od sreće i puna su ti usta al glavno da si ti SRETANNNNNNNNN
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # popravni iz vjeronaukateolog 2009-02-25 21:58
Egzorcistu, rekao si glupost kakvu ne bi izvalio ni onaj vjeroučitelj u lošinjskoj školi, jer si napisao pojam ateističko-soto nističko. Reći da je to kontradiktorno značilo bi dati nezasluženi kompliment jednoj verbalnoj bljuvotini i izrazu koji može skovati samo ograničen i smušen um. Imalo obrazovana osoba, a ne mora biti vjernik, s minimumom opće kulture zna da je ateist onaj tko ne vjeruje u postojanje nadnaravnog bića, dok sotonist vjeruje. Pa kako nema drvenog zeljeza, tako nema ni nečeg ateističko-soto nističkog. Slažem se s Vjeroučiteljem: trebaš na popravni iz vjeronauka :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Egzorciram sve prisutneEgzorcist 2009-02-25 22:14
EXORCIZO te, immundíssime spíritus, omnis incúrsio adversárii, omne phantasma, omnis légio, in nómine Dómini nostri Jesu+Christi eradicáre, et effugáre ab hoc plásmate Dei +. Ipse tibi ímperat, qui te de supérnis cćaelórum in inferióra terrć demérgi prćcépit. Ipse tibi ímperat, qui mari, ventis et tempestátibus imperávit. Audi ergo, et time, sátana, inimice fidei, hostis géneris humáni, mortis addúctor, vitć raptor, justítić declinátor, malórum radix, fomes vitiórum, sedúctor hóminum, próditur géntium, incitátor invídić, origo avaritić, causa discórdić, excitátor dolórum: quid stas, et resistis, cum scias, Christum Dóminum vias tuas pérdere? Illum métue, qui in Isaac immolátus est, in Joseph venúndatus, in agno occísus, in hómine crucifixus, deinde inférni triumphátor fuit. Sequentes crucis fiat in fronte obsessi. Recéde ergo in nómine Patris +, et Fílii +, et Spíritus + Sancti: da locum Spirítui Sancto, per hoc signum sanctć + Crucis Jesu Christi Dómini nostri: Qui cum Patre et eódem Spíritu Sancto vivit et regnat Deus, per ómnia sćcula sćculórum.

Amen.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Banalus 2009-02-26 11:14
Nije slučajno Egzorcist pribjegao čemu i Benedikt, pa nemajući argumenta koji može izreći (jezik je funkcija mišljenja i samo to) utekao u, za većinu vjernika, prazan zvuk latinskoga.
Što ne razumiješ može ti djelovati lijepo, otajstveno, učeno, pametno, zastrašujuće... .svatko doda štogod želi.
Kao što je Ratzinger shvatio da je za crkvu kompromitirajuć e propovijedanje svećenika, koji okrenuti licem vjernicima i upotrebljavajuć i njihov materinji jezik previše otkrivaju svoju manjkavu ljudskost, pa ih je okrenuo leðima vjernicima i dao im da pjevaju nerazumljivim latinskim, tako je i Egzorcist ono što je moglo biti raspravom pretvorio u nadmeno i glupo dogmatsko mantranje.
Glupost je tako banalna i tako tužna!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Ustav RHBojana Genov 2009-02-26 11:44
Članak 38.

Jamči se sloboda mišljenja i izražavanja misli.
Sloboda izražavanja misli obuhvaća osobito slobodu tiska i drugih sredstava priopćavanja, slobodu govora i javnog nastupa i slobodno osnivanje svih ustanova javnog priopćavanja.
Zabranjuje se cenzura. Novinari imaju pravo na slobodu izvještavanja i pristupa informaciji.
Jamči se pravo na ispravak svakomu komu je javnom viješću povrijeðeno Ustavom i zakonom utvrðeno pravo.

Članak 39.

Zabranjeno je i kažnjivo svako pozivanje ili poticanje na rat ili uporabu nasilja, na nacionalnu, rasnu ili vjersku mržnju ili bilo koji oblik nesnošljivosti.

Članak 40.
Jamči se sloboda savjesti i vjeroispovijedi i slobodno javno očitovanje vjere ili drugog uvjerenja.

Članak 41.

Sve vjerske zajednice jednake su pred zakonom i odvojene od države.
Vjerske zajednice slobodne su, u skladu sa zakonom, javno obavljati vjerske obrede, osnivati škole, učilišta, druge zavode, socijalne i dobrotvorne ustanove te upravljati njima, a u svojoj djelatnosti uživaju zaštitu i pomoć države.


Pametnome dosta.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # VJEROUČENA GLAVAateist 2009-02-26 14:03
Danas nekoga nazvati centar za ateističko odrastanje je kompliment. Nikada ne bi povjerovao da će za mog života postati normalno da djecu u državnoj, svjetovnoj školi poučavaju popovi i dopopovi. Da ću živjeti Srednji vijek, da će suvremena znanost, medicina biti izložena kritici i propitivanju religioznih autoriteta. Još sam mogao živjeti s proglupim nacionalističko klerikalnom pričom koja je pratila HDZ-ovu ili bolje pretvorbaško kriminalnu politiku, ali da se ateizaom nekoga vreða, to ne. A o sotonizmu ne znam ništa jer smatram da to pripada aresenalu gluposti kao i sve vezano za religiju. Ne bih ovo komentirao da nisam poslije zaprepaštenja osjetio duboku sućit za ljudsku bjedu tzv. Egzorcist. I još nešto. Neka pročita dotični vrlo kvalitetan tekst Ante Tomića u subotnjem Jutarnjem listu. Možda mu je Tomić veći autoritet od Genov. A vezano uz djecu...toliko znam o kršćanstvu (mada ga se gnušam) da ne koristi bilo kakav problem, bol čovijeka za porugu, osvetu. Ali i to je dokaz da nije ni vjernik već jadna, šuplja, vjeroučena glava.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Baba 2009-02-26 15:10
TO BOJANA!! :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...Reba 2009-02-27 10:18
Bravo Bojana! Ti na glas kažeš ono sta puno nas misli.Pusa
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Guest 2009-03-07 21:48
Zar ne piše u objavi da će Sotona zavladati crkvom
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # SotonaGuest 2009-03-07 21:58
Objava se ostvarila, Sotona je već zavladao. Kao znak neopisive humanosti na koju se katolici vole
pozivati, brazilski nadbiskup Sobrinho izopćio je iz katoličke Crkve sve one koji su umiješani u pobačaj blizanaca koje je 9-godisnjoj djevojčici teškoj samo 30 kg začeo očuh. Silovatelj je, takodjer u duhu
katoličke humanosti, ostao članom katoličkog stada. Pa sad ti reci da to nije djelo Sotone :cry:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Kurčubić 2009-03-08 00:11
Kome da vjerujemo crkvi ili Bogu?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Kako se zoveboja 2009-03-11 09:13
kako se zove Bog u kojeg vjeruje Bojana????
Moram priznati da je malo čudno što je ona tako agresivna kad je u pitanju katolička crkva da nisu i nju popovi opalili ili nešto????
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # BOJANAJA ZNAM 2009-03-17 13:39
Kršćanski pozdrav za BOJANU: Hvaljen Isus i Marija neka te blagoslovi i čuva dragi Bog. trebat će ti.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Rab nije dalekoDezodorans 2009-03-17 14:28
Administratore, na žalost ova stranica je postala gradski wc, gdje se svaki debil prosere i to sretno uz prdež podjeli s javnosti.
Zašto bi smo morali udisati smrad svakog debila. Tipovi poput bočca, JA ZNAM ili ? trebaju se liječiti jer su opasni za higijenu društva.
Komentare na stranici treba ukinuti ili uvesti sustav registracije koji bi onemogući da bolesnici iz zavjetrine koju im daje anonimnost prazne svoja crijeva. U suprotnom smisao strance se gubi.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Vjetar s DražiceNivea fresh 2009-03-17 14:45
Ja se ne slažem da se ukinu komentari ili uvede registracija, jer tad ne bi znali s kakvim sve ljudima živimo. Ovi smradni komentari su i politički korisni jer točno znamo od koje strane dolazi njihov smrad ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # REGISTRACIJAJA ZNAM 2009-03-18 12:27
Slažem se sa deodoransom i pozivam admina da uvede registraciju i to na način da se prilikom registracije mora provjeriti mail s kojeg se registrira ja ću tada rado izići iz anomninosti samo me strah da nebi ni jednog komentara vise bilo na ovoj stranici pa bi Kikic izgubio na vaznosti a i Bojana.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Re: REGISTRACIJAAdministrator 2009-03-18 16:44
1. Činjenica da za komentiranje na ovoj stranici nije potrebna registracija nije smetnja da se sudionici potpisuju punim imenom i prezimenom. Dakle, anonimnost je mogućnost, a ne obveza, te se stoga posjetitelj JA ZNAM nema razloga suzdržavati od izlaska iz anonimnosti.

2. Registriranje na temelju provjere validnosti e-mail adrese nije pouzdan način kontrole sudionika, jer na odgovarajućim serverima svatko može kreirati neograničen broj identiteta. Jedini način utvrðivanja identiteta sudionika je identifikacija na temelju IP broja i vremena internet kontakta, a dostupan je samo odreðenim državnim institucijama na zakonom utvrðeni način.

3. Razlozi zbog kojih se posjetiteljima pruža mogućnost anonimnog iznošenja stavova objašnjeni su u impresumu stranice.

Napomena: Kad zbog ukidanja mogućnosti anonimnog komentiranja na stranici zaista više ne bi bilo ni jednog komentara, jedino vrijedno spomena što bi izgubilo na važnosti bila bi teorija da živimo u slobodnom demokratskom društvu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

● ZADNJI KOMENTARI

  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 11.10.2024 14:52
    Tito
    Bilo bi pametnije Rudiju bivšu tajnicu stavit za predsjednicu umjesto jasmine....

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    nn 11.10.2024 13:57
    Džaba mu pomoska škola
    Ministar Butković demantira foto rio. Konačno priznao: 'Jučerašnji novi pad rampe na trajektu pokazuje da nešto sustavno nije dobro' telegram.hr/.../... (https://www.telegram.hr/politika-kriminal/ministar-konacno-priznao-jucerasnji-novi-pad-rampe-na-trajektu-pokazuje-da-nesto-sustavno-nije-dobro/) ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Admin. 11.10.2024 13:47
    Nesuvislost
    Zasmetalo je samo ovo, citiram: Nesuvislost ovakvog početka tvog odgovora na jedan prethodni komentar najavljivala je nesuvislost i ostatka odgovora. Uvjeren sam da ne možeš znati je li osoba koja se potpisala kao gost zaista "konstruirala pričicu" ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Fran 11.10.2024 13:17
    Gluposti
    A radi čega bi se to Komadina morao bojati Ane, ili štogod drugo?

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 11.10.2024 13:14
    Reuters stop
    Nisam prekršio ni jedno pravilo, sudjelovao sam u raspravi na temu članka, ništa manje od drugih. Izjasnio sam se o AK kao lošoj i poželio joj gubitak izbora. Mora da sam napisao nešto što je adminu stvarno jako, jako zasmetalo... ali što?

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    .... 11.10.2024 10:59
    Jović se usuđuje kazati istinu
    Da Jović zbog Komadine zaista ne smije pisnuti protiv Ane, ne bi se kao jedini SDP-ov član Gradskog vijeća i predsjednik stranačke organizacije na Lošinju, usudio za otoci.net govoriti o neuspjesima gradonačelnice i gradske uprave: "nakon što su ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    LK 11.10.2024 10:51
    ...
    pa nismo mi tu neki zagorci, živimo na otoku, pola stoljeća se vozim trajektima, iskustvo mi govori da padovi rampi nisu normalna stvar, ako je njemu to normalno onda on sam ima neki problem

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    @@@ 11.10.2024 10:40
    ...
    i avioni ponekad padaju, i to je normalna stvar

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 11.10.2024 09:50
    Kvarovi na hidraulici su normalna stvar
    predsjednica hsls je izabrana dok je živila na Lošinju. Ni sada ne prestaje misliti na Lošinj pa je na fejsu pitala brinu li gradonačelnicu Malog Lošinja česte nereće trajekta. Na to je u njenu obranu skočio Foto Rio da je završio Pomorsku školu i ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 11.10.2024 09:37
    Politika kao uhljebljenje
    Klasična uhljebuša je AK. Jedini radni staž osim u gradskoj upravi ima ono malo u očevoj firmi. Radila je naplatu priveza jahti i održavala sanitarija u prostorijama firme.

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    NN 11.10.2024 08:36
    propale nikad započete investicije
    Jović se makar razumije u građevinu, kao i Franković. Ova se ne razumije u građevinu, ali se razumije u poziranje i manekenstvo. Uz podršku MŽ i TJ koje se ne razumiju ni šta. Onog savjetnika na dobroj plaći da ni ne spominjem.

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ..... 11.10.2024 07:22
    Politika kao hobi
    Ali zato njemu politika nije uhljebljenje nego hobi.

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ... 11.10.2024 06:12
    ...
    gradonačelnica je nakon 12 godina običnog faxa ekonomije zalutala i u ekonomiju i u politiku

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 22:37
    Tito
    Jović je izjavio da je zalutao u politiku

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 19:43
    Pitao je on malo više ...
    Nabrzinu sam pretragom na ovoj stranici našao malo više njegovih pitanja. volim-losinj.org/.../... (http://www.volim-losinj.org/politika/3140-cenzuriranje-prijenosa-sjednice) volim-losinj.org/.../... (http://www.volim-losinj.org/politika/3115-televizija-mali-losinj) ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 18:30
    Tito
    U zadnje 4 g postavio par pitanja

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 15:47
    Jedino što znamo, rode ...
    Jedino što znamo jeste da danas, manje od godinu dana do narednih izbora postoji ogroman raskorak između onog što nam je AK u ime HDZ-a obećavala i ovog što je do danas uz potporu Devčićve grupe vijećnika ostvarila. Tvoje filozofiranje o pojmu oporbe ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 10.10.2024 15:17
    O oporbi, rode.
    Oporba kao pojam nema ni pozitivno ni negativno značenje. Svi su oporba, uključujući i ovu drugu struju Zajednice... ... to što netko jest oporba ne znači ništa o njegovoj kvaliteti ili vrijednostima, samo znači da trenutno nije na vlasti. Postoji ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 14:01
    Ima oporbe
    Mislim da su napravili koliko je oporbi moguće išta napraviti pod HDZ-ovom diktaturomTi kao da si pao s Marsa :-) Zar ne znaš zašto je Plenković postavio Turudića za šefa DORHa. Umjesto da zastupa RH DORH zastupa HDZ.Jović joj sustavno postavlja ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 12:59
    Tito
    Za sadašnju vlast znamo zasto ne glasati a za oporbu zasto da glasamo zasto Što su napravili ništa Rudi poludementan Govori o kaznenim prijavama od kojih ništa Jović od Komadine ne smije pisnuti protiv Ane Franković druga strana hdz ??????????????? ?

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    OMG 10.10.2024 11:47
    Diverzant
    Ovo je neki web diverzant kao Straulino za brodove. Hoće da potopi portal :lol:

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Inicijativa za legalnost Lošin 10.10.2024 11:04
    moj stav
    [quote name="Egzorcist "]Skoro sva ilegalna gradnja napravljena je za vrijeme vladavine Ane Kučić Nažalost, to je istina, no pod njenim skutima krije se pravi krivac za bujanje i toleriranje ilegalne gradnje te svih devastacija. Gospođa koja konstantno ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ...... 10.10.2024 10:35
    Normalno
    A jel imaš neku korist od ovih što žive na Lošinju? Od Ane Kučić i Devčića?

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 09.10.2024 21:10
    Drug Tito
    Jeli to normalno da predsjednica hsls živi u Rijeci Ovo su teški slučajevi Vlast i oporba na otoku za liječenje

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Egzorcist 09.10.2024 20:53
    12 godina mandata
    Skoro sva ilegalna gradnja napravljena je za vrijeme vladavine Ane Kučić I sama je kupila kuću s ilegalnim stanovima

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Župnik 09.10.2024 20:38
    Muzej
    ANI treba zabraniti ulazak u crkvu i svima koji su bili na predavanju u muzeju koji sebe proglašava partnerom dugih boja Dakle mi financiramo to.... Zaista je ova vlast očajna kad u takvim traži pomoć

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Erdogan 09.10.2024 20:35
    Oporba
    Jeli moguće da Franković zapravo nit ne mari hoće li postati gradonačelnica nova jer po plahosti i nije neš muževan briga njega i bez toga ima svoje poslove zato se nit ne trudi čak protestirao šutnjom na gradskom vijeću A nije lopov koji krade samo nego ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 09.10.2024 18:55
    ...
    Lijepa gesta isprike za onu bahatu nesmotrenost. Lajkam, ako je vlastita ideja a ne prisila.

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Njetanjahu 09.10.2024 15:49
    Oporba
    Zasto Rudi Franković i Jović šute o bitnim kriminalnim radnjama gradonačelnice njezine obitelji i svite a nagovaraju obične ljude da im objavljuju dokumente o dokazu kriminala Zato jer su [cenzurirano]e s figom u đepu Zasto franković piše kako su šume ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Herzog 09.10.2024 15:42
    Brat
    Jesu li komunalni redari poduzeli šta po nalogu državne inspekcije što joj brat ima na gradskom zemljištu ilegalni objekt restoran i beach bar Naravno nisu Jesu li mu naplatili kaznu za radove u centru nakon 15.6 na njegovoj kući nisu ????????????

    Read more...

ZADNJI KOMENTARI (desno)

  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 11.10.2024 14:52
    Tito
    Bilo bi pametnije Rudiju bivšu tajnicu stavit za predsjednicu umjesto jasmine....
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    nn 11.10.2024 13:57
    Džaba mu pomoska škola
    Ministar Butković demantira foto rio. Konačno priznao: 'Jučerašnji novi pad rampe na trajektu ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Admin. 11.10.2024 13:47
    Nesuvislost
    Zasmetalo je samo ovo, citiram: Nesuvislost ovakvog početka tvog odgovora na jedan prethodni ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Fran 11.10.2024 13:17
    Gluposti
    A radi čega bi se to Komadina morao bojati Ane, ili štogod drugo?
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 11.10.2024 13:14
    Reuters stop
    Nisam prekršio ni jedno pravilo, sudjelovao sam u raspravi na temu članka, ništa manje ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    .... 11.10.2024 10:59
    Jović se usuđuje kazati istinu
    Da Jović zbog Komadine zaista ne smije pisnuti protiv Ane, ne bi se kao jedini SDP-ov član ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    LK 11.10.2024 10:51
    ...
    pa nismo mi tu neki zagorci, živimo na otoku, pola stoljeća se vozim trajektima, iskustvo mi ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    @@@ 11.10.2024 10:40
    ...
    i avioni ponekad padaju, i to je normalna stvar
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 11.10.2024 09:50
    Kvarovi na hidraulici su normalna stvar
    predsjednica hsls je izabrana dok je živila na Lošinju. Ni sada ne prestaje misliti na ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 11.10.2024 09:37
    Politika kao uhljebljenje
    Klasična uhljebuša je AK. Jedini radni staž osim u gradskoj upravi ima ono malo u očevoj ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    NN 11.10.2024 08:36
    propale nikad započete investicije
    Jović se makar razumije u građevinu, kao i Franković. Ova se ne razumije u građevinu, ali se ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ..... 11.10.2024 07:22
    Politika kao hobi
    Ali zato njemu politika nije uhljebljenje nego hobi.
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ... 11.10.2024 06:12
    ...
    gradonačelnica je nakon 12 godina običnog faxa ekonomije zalutala i u ekonomiju i u ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 22:37
    Tito
    Jović je izjavio da je zalutao u politiku
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 19:43
    Pitao je on malo više ...
    Nabrzinu sam pretragom na ovoj stranici našao malo više njegovih pitanja. volim-losinj.org/.../...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 18:30
    Tito
    U zadnje 4 g postavio par pitanja
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 15:47
    Jedino što znamo, rode ...
    Jedino što znamo jeste da danas, manje od godinu dana do narednih izbora postoji ogroman ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 10.10.2024 15:17
    O oporbi, rode.
    Oporba kao pojam nema ni pozitivno ni negativno značenje. Svi su oporba, uključujući i ovu ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 14:01
    Ima oporbe
    Mislim da su napravili koliko je oporbi moguće išta napraviti pod HDZ-ovom diktaturomTi kao ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 12:59
    Tito
    Za sadašnju vlast znamo zasto ne glasati a za oporbu zasto da glasamo zasto Što su napravili ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    OMG 10.10.2024 11:47
    Diverzant
    Ovo je neki web diverzant kao Straulino za brodove. Hoće da potopi portal :lol:
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Inicijativa za legalnost Lošin 10.10.2024 11:04
    moj stav
    [quote name="Egzorcist "]Skoro sva ilegalna gradnja napravljena je za vrijeme vladavine Ane ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ...... 10.10.2024 10:35
    Normalno
    A jel imaš neku korist od ovih što žive na Lošinju? Od Ane Kučić i Devčića?
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 09.10.2024 21:10
    Drug Tito
    Jeli to normalno da predsjednica hsls živi u Rijeci Ovo su teški slučajevi Vlast i oporba na ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Egzorcist 09.10.2024 20:53
    12 godina mandata
    Skoro sva ilegalna gradnja napravljena je za vrijeme vladavine Ane Kučić I sama je kupila kuću ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Župnik 09.10.2024 20:38
    Muzej
    ANI treba zabraniti ulazak u crkvu i svima koji su bili na predavanju u muzeju koji sebe ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Erdogan 09.10.2024 20:35
    Oporba
    Jeli moguće da Franković zapravo nit ne mari hoće li postati gradonačelnica nova jer po ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 09.10.2024 18:55
    ...
    Lijepa gesta isprike za onu bahatu nesmotrenost. Lajkam, ako je vlastita ideja a ne ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Njetanjahu 09.10.2024 15:49
    Oporba
    Zasto Rudi Franković i Jović šute o bitnim kriminalnim radnjama gradonačelnice njezine ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Herzog 09.10.2024 15:42
    Brat
    Jesu li komunalni redari poduzeli šta po nalogu državne inspekcije što joj brat ima na ...