Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Mala škola - priprema djece za školu

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

mala-skolaU prostoru Centa za zdravo odrastanje Idem i ja održava se Mala škola - priprema za školu djece koji će ove jeseni krenuti u prvi razred. Pohađanje programa je besplatno, a uz rad s djecom provodi se i savjetovanje s roditeljima

Mala škola traje mjesec dana u razdoblju od 27. lipnja do 29. srpnja 2011. i provodi je stručni tim kroz program od 15 sati.

Djeca rade u radioničkom obliku rada, koji čini igra, vježbe, iskustveno učenje u grupi vršnjaka, uz mnoštvo pripremljenog slikovnog i didaktičkog materijala te priča i razgovora.

Program obuhvaća usvajanje osnovnih vještina i općih sposobnosti potrebnih pri polasku u školu, učiti kako učiti (koncentracija, igre, riječi), poticanje i razvijanje predčitalačkih vještina koje su preduvjet razvoju čitalačkih vještina, a one mogu biti i jasan pokazatelj eventualnih teškoća u čitanju u školi (pr. percepcija inicijalnog i finalnog glasa u riječima, glasovna i slogovna analiza i sinteza...).

Spremnost za školu kod djeteta čini dobro tjelesno zdravlje, socijalna i emocionalna zrelost, jezične i komunikacijske vještine, sposobnost rješavanja problema i kreativnog razmišljanja te općenito poznavanje svijeta u kojem dijete živi.

Priprema za školu provodi se četvrtu godinu, a djeci i roditeljima olakšava da prebrode ovu važnu životnu prekretnicu.

Komentari: 

0 0 # što nam djeca uče u školi?roditelj 2011-07-02 18:56
željela bi timu Idem i ja predložiti da prošire pripremu djece za školu i pripreme djecu na učenje gluposti u višim razredima osnovne škole. Tako čitajući udžbenik povijesti za 6 razred (Budak, Crljenko-Profil )na početku uvodne lekcije Srednji vijek zapala mi je za oko rečenica :" Bez njih danas ne bi bilo medicine, tehnike, zakonodavstva, znanosti...." koja se odnosi na predhodnu rečenicu koja kaže da su prva europska sveučilišta osnovana u srednjem vijeku što je točno ali netočna tvrdnja da bez njih danas ne bi bilo medicine, tehnike, zakonodavstva, znanosti... Zatim pitanje:" Trebamo li po tvom mišljenju, na srednji vijek gledati s prezirom, kako su to činili humanisti" i " Misliš li da je srednji vijek doista takvo razdoblje u kojem ljudi nisu stvorili ništa vrijedno?- koje se odnosi na tvrdnje autora da su naziv izmislili i s prezirom ga nazvali srednji vijek učenjaci 14-15 st. koji su u vrijeme humanizma htjeli oživjeti kulturu staroga rimskog i grčkog svijeta, smatrajući da je samo antika stvorila znanja i umjetnost koji imaju trajnu vrijednost. Što da o tome misli i odgovori 12-godišnjak učenik 6 razreda koji je u petom razredu učio o visoko razvijenim civilizacijama staroga svijeta koje su razvile znanost, matematiku, filozofiju, geometriju, medicinu, astronomiju, tehniku, arhitekturu, umjetnost,zakon odavstvo i dr. Po toj lekciji odgovor na pitanje - što je srednji vijek?- bio bi - prezirna izmišljotina učenjaka u vrijeme humanizma. Moram reći da me ova lekcija zbunila jer sam mislila da je humanizam nastao kao reakcija na nehumane srednjovjekovne inkvizitorske metode. Autori žele rečenicom -" Znaš li da je tiskanje knjiga izumljeno u srednjem vijeku? - navesti dijete da pomisli kako je srednji vijek bio napredan i pismen, iako je osim redovnika i drugih svećenika malo tko bio pismen. Obični su ljudi biblijske priče i živote svetaca učili iz propovijedi svećenika. Inkvizicija je zabranjivala vjernicima da čitaju knjige koje je zabranjivala crkva. Ovo je samo mali primjer!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # učiteljica 2011-07-02 19:18
Lijepo je da roditelji brinu i kritički se ovsrcu na gradivo koje njihova djeca trebaju savladati. Ali u tom smislu treba biti oprezan prije nego se iznose ovakvi paušalni sudovi. Svakako ima svakavih sadržaja u našim udžbenicima, ali ne bih rekla da je ovo ogledan primjer za to. Smatram da je vrlo korisno da se djecu ne uče crno-bijeli pojmovi u smislu renesansa i humanizam su bili super, a srednji vijek je bio mračan i opak. Takve karakterizacije simplificiraju stvari i samim time najčešće nisu ni točne. Kad kazete da ste mislili da je humanizam nastao kao reakcija na nehumane srednjovjekovne inkvizicijske metode ili ste krivo mislili ili na nestandardan način baratate pojmovima srednji vijek i humanizam. Srednjim vijekom se označava razdoblje od 5.-15 st, dok je inkvizicija započela krajem 12 i u 13. st. i trajala duboko u 16.st kad je doživjela i svoj vrhunac. Dakle, inkvizicija nije nešto što je karakteristično za srednji vijek i odvijala se paralelno sa razvoje tzv. humanizma. Kad kazete da u srednjem vijeku osim redovnika i drugih svecenika malo tko bio pismen, tada se to odnosi i na kasnija razdoblja (naravno uz bogate plemiće i slično). Ako imamo na umu da giordano bruno živi u drugoj polovici 16.st i umire u 17., jasno je da se nakon zavrsetka onog sto nazivamo srednjim vijekom nije ništa magično promijenilo i donijelo ljudima prosperitet, znanost i pismenost. U svakom slučaju smatram da je činjenica da autori žele razbiti predrasude ljudi o srednjem vijeku pohvalna.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ..roditelj 2011-07-02 19:45
humanizam i renesansa se vezuju uz početak Novog vijeka i završetak Srednjeg koji se ne može odijeliti jednom crtom ali za početak Novog vijeka se uzima godina Kolubova otkrića Amerike. Naravno tom godinom nije prestao srednjovjekovni utjecaj koji se osjetio stoljećima kasnije u Novom vijeku ali je počelo Novo doba u kojem se odbacuju srednjovjekovna shvaćanja i oslobaðanje od religioznog crkvenog straha. Inkvizicija je srednjovjekovna tvorevina koju je zvanično ukinuo Napoleon 1808. Neznam o kojim predrasudama govorite? Nacionalizam, inkvizicija, vjerska netrpeljivost, križarski ratovi tvorevina su srednjeg vijeka
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # osmaš 2011-07-02 19:55
ja znam da bez ADZa ne bi bilo rvacke od stoljeća VII, a bez Kapelija ne bi bilo Apoksiomena
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ja 2011-07-02 20:26
Učiteljica smatra da je pohvalno što autori žele razbiti predrasude ljudi o srednjem vijeku. Svakako da je to pohvalno, ali su se trebali suzdržati od paušalne tvrdnje da bez sveučilišta osnovanih u srednjem vijeku danas ne bi bilo medicine, tehnike, zakonodavstva i znanosti. Takva je tvrdnja paušalna, neznanstvena i neozbiljna.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # negativnostiučiteljica 2011-07-02 20:43
Zanimljivo kako mijenjate sad tezu i srednjim vijekom ne nazivate vremensko razdoblje već ono što smatrate negativnim. Ako se "srednjovjekovn i utjecaj" osjetio stoljećima kasnije, onda to o čemu vi pričate nije vezano nužno uz srednji vijek i to samo ide u prilog tomu da razdoblja nisu crno-bijela, već uvijek treba sagledati povijesne činjenice sa više strana. Koristite vrlo paušalne izjave o oslobaðanju od religioznog crkvenog straha - kao prvo ako se takvo što ikad dogodilo onda se može reci da se dogodilo sa prosvjetiteljst vom, iako nije jasno da se društvo ikad solobodilo od "religioznog straha". Kažete da je inkvizicija srednjovjekovna tvorevina jer je nastala u srednjem vijeku ili zato jer srednji vijek vezete uz nesto jako negativno pa ćete i za nekog tko danas ima nazadne stavove reci da je srednjovjekovan ? To može biti figura govora, ali svakako se nadam da time ne mislite da ta osoba zaista ima neke veze sa spomenutim povijesnim razdobljem. Kad kazem predrasude mislim na neinformirani stav koji generalizira od odreðenih negativnih karakteristika jednog razdoblja na stav da je sve u vezi toga razdoblja bilo negativno. Teško je reći da je vjerska netrpeljivost tvorevina srednjeg vijeka kada ona (barem što se tiče kršćanstva) počinje već sa Konstantinom u 4 st. Što se tiče nacionalizma, radi se o ideologiji koja se javlja u 19st. Svakako je važno da kad djeca u školi uče o srednjem vijeku da uče o stvarnom povijesnom razdoblju, a ne o srednjem vijeku kao nečemu što predstavlja (prema odreðenim ljudima) sve negativno u povijesnom razdoblju i koji se onda moze protezati koliko vam drago.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # za jaUčiteljica 2011-07-02 21:03
Svakako to tvdnja jest neprovjerljiva (pretpostavljam da na to mislite kad kazete da je neznanstvena), ali mozda bi ju se moglo ublaziti i reci da bez sveučilišta danas ne bi bilo medicine, tehnike, zakonodavstva i znanosti u obliku u kakvom ih danas poznajemo. Svi veliki znanstvenici Galileo, Kepler, Kopernik itd. proizasli su ih tih srednjovjekovni h sveučilišta, a njima pripisujemo zaslugu stvaranja velikog napetka i preokreta u znanosti.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # za učiteljicuja 2011-07-02 22:16
Znanstvenici koje nabrajaš jesu proizišli iz sveučilišta nastalih u srednjem vijeku, ali se zanemaruje činjenica da su ona uglavnom nadograðivala saznanja koja su prenijeli Arapi. Većina djela antičkih znanstvenika poznata su Europljanima iz arapskih prijevoda, mnoštvo zviježða nosi arapska imena, a arapski su i mnogi astronomski termini (zenit, nadir). Arapi su razvili astrolab, instrument koji se u navigaciji koristio do izuma sekstanta u 18. stoljeću, a Europi su prenijeli i decimalni sustav brojeva iz Indije, pa se brojevi koje koristimo i danas zovu arapskim. A Kopernik je (zahvaljujući Arapima) znao za teorije antičkih i arapskih znanstvenika da nije zemlja ta oko koje se okreće sunce i planeti, nego da je sunce u centru.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Učiteljica 2011-07-02 22:34
Naravno da su mnoga znanja na srednjovjekovni m sveučilišta proistjecala iz činjenice da se u velikoj mjeri prevodilo arapska i starogrčka djela. Da nisu prepoznali važnost tih djela, sigurno se ne bi u tolikoj mjeri prevodilo - dakle postojale su specijalizirane škole za prevoðenje sa, recimo arapskog. To samo ide u prilog teze da srednji vijek nije bio tako nazadan kao što neki žele prikazati. Netko je morao ta djela prevesti i donijeti u europu i u tom smislu su učinili nešto značajno i stavili temelj znanosti kakvom je danas poznajemo u zapadnom svijetu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # dd 2011-07-02 22:44
Po mnogo čemu je Novi vijek bio nazadniji od Srednjeg. U od 16. do 18. pa i u 19. stoljeću uništene se brojne kulture i civilizacije u Americi i Africi, a sve u ime Boga i kršćanstva.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Povijest - znanost?roditelj 2011-07-03 16:03
učiteljice često čujem oko sebe priče "dijete mi je u osnovnoj bilo odlikaš a doðe u srednju školu i dobije loše ocjene iz banalnih stvari ili padne pa sam počela malo se zanimati što to djeca uče da u srednjoj padnu na polugodištu. Povijest bi trebala biti znanost a ne nagaðanje i manipuliranje ljudima za kojekakve političke i vjerske svrhe. Ako je povijesničar religiozni katolik on će svakako pokušavati ublažiti zločine katoličke crkve počinjene u ime Boga i sve koji to pokušaju ukazati nazavati antisrednjovjek ovnom i antikatoličkm propagandom. Društvo se odavno oslobodilo crkvenog religioznog straha jer da nije tako nebi smo danas imali sekularne države, a ima i društava koja žive pod vjerskom stegom. Srednji vijek je obilježila prevlast katoličke Crkve i Svetog Rimskog Carstva. Bilo koje suprotstavljanj e Crkvi i njenoj dogmi rezultiralo je križarskim vojnama, osnivanjem inkvizicija (naziv za niz originalno crkvenih pravosudnih institucija od 12. stoljeća do Napoleonskih ratova na prostoru Zapadne Europe) Na osnovu odluke suda pomoću posebnih sprava za mučenje inkvizitori su iznuðivali priznanje okrivljenog. Svako učenje i vjerovanje koje je odstupalo od crkvene dogme nazivano hereza a heretici osuðeni na kaznu smrti spaljivanjem na lomači jer je crkva bila protiv prolijevanja krvi kako to piše u udžbeniku (križari su valjda Arape i Turke mazili mačevima bez prolijevanja krvi?) Nije ostala niti jedna ranokršćanska sljedba. Nažalost Kolumbovo otkriće Amerike dogodilo se u pogrešno vrijeme. Pod papinim blagoslovom uništena je kultura i vjera naroda sjeverne i južne Amerike a ono malo što je ostalo pod mačem konvistadora prihvatilo je katoličku kulturu i vjeru. Bosanski bogumili spasili su se prelaskom na islam. Židovi su proganjani ubijani optuživani da truju bunare u vrijeme kuge koja je tada harala da bi ih mogli progoniti. Konstantin I. Veliki Milanskim ediktom iz 313 proglasio je kraj vjerskih progona u Rimskom Carstvu. Formiranje nacionalnih država započeto je u Srednjem vijeku raspadom Carstva Karla Velikog.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Priprema za...M.B. 2011-07-03 19:57
Prepoznajem svu šarolikost i kompleksnost tema koju je potrebno obraðivati s prvašima! Jesam li dobro shvatio ovo što gore piše? Samo me zanima tko ima u sred ljeta i ovakvog divnog vremena potrebu utrošiti vrijeme na pisanje kao u prethodnim komentarima.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # 15 sati?zizzy 2011-07-03 23:49
ne razumijem kako djeca u 15 sati programa USVOJE vještine i sposobnosti potrebne za školu? ako se s njima nije radilo u vrtiću i doma, ne znam kako im to uspije. dijete se počinje pripremati za školu (za život) čim prohoda, progovori, malo se osamostali, a ne u 15 sati dva mjeseca prije škole. ovo može biti zabavno, možda korisno utrošeno vrijeme, ali mislim da se ne može shvatiti kao ozbiljna priprema za školu, dovoljna da osigura školski uspjeh.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ajme!ding 2011-07-04 00:01
A odkud tebi ideja da bi itko mogao uopće pomisliti da 15 sati pripreme za školu može biti dovoljno da osigura školski uspjeh :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Učiteljica 2011-07-04 01:22
Roditelj, ne znam na što se odnosi opaska o djeci u srednjoj i osnovnoj školi i na koji je način to vezano uz prijašnju raspravu. Što se tiče vjerskih opredjeljenja povjesničara, ona svakako ne bi trebala biti važna, osim ako utječu na objektivnost rada povjesničara. Meðutim vi ovdje niste pokazali da su navedeni povjesničari neobjektivni već ste krenuli sa pretpostavkom da jesu i samim time pokazali svoju vlastitu neobjektivnost. Vi ovdje govorite o zločinima počinjenima od strane katoličke crkve, koje nadam se nitko ne negira, ali nije jasno zasto biste razdoblje srednjeg vijeka poistovjetili s navedenim zločinima kada znamo da su se isti dogaðali i prije i kasnije. Smatram smiješnom tvrdnju da se Kolumbovo otkriće amerike dogodilo u pogrešno vrijeme? Što bi to imalo značiti? Kolumbovo otkriće amerike se dogodilo kada se dogodilo. Ako se već pozivate na znanstvenost, onda vam je valjda jasno da se povijest bavi isključivo onim što se dogodilo, a ne onim što se "trebalo"dogodi ti prema nečijoj viziji povijesti. Koja je to nacionalna drzava nastala u srednjem vijeku raspadom carstva Karla Velikog?
P.S. Još nikad nisam čula da je netko nekog nazvao anti-srednjovje kovnim, zaista mi je fascinatno kako poistovjećujete jedno cijelo povijesno razdoblje sa zločinima počinjenim od strane jedne vjerske grupacije.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ooopszizzy 2011-07-04 02:17
Program obuhvaća usvajanje osnovnih vještina i općih sposobnosti potrebnih pri polasku u školu, učiti kako učiti (koncentracija, igre, riječi), poticanje i razvijanje predčitalačkih vještina koje su preduvjet razvoju čitalačkih vještina, a one mogu biti i jasan pokazatelj eventualnih teškoća u čitanju u školi (pr. percepcija inicijalnog i finalnog glasa u riječima, glasovna i slogovna analiza i sinteza...).
hm? možda da ih i ti posjetiš, pa naučiš da se kaže otkud, a ne odkud?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...roditelj 2011-07-04 13:03
učiteljice pročitajte lekciju iz povijesti koju sam navela i prosudite sami i odgovorite na pitanje što je srednji vijek, i jesu li povjesničari objektivni. Još ste mladi pa neke stvari ne razumijete ali vremenom ćete naučiti čitati ono što piše izmeðu redova. To vam ne mogu pojasniti morate jednostavno progledati! To Vam je kao kad pjevate gluvom i slike pokazujete slijepom. Oduvijek je bilo zločina i dogaðaće se i u budućnosti ali bilo je i uvijek očiju i ušiju koja nepravdu, zločine i bolne krikove i one neizrečene koji se mogu isčitati na licu mogu vidjeti i čuti, ali postoje razdoblja gdje tih očiju ni ušiju gotovo da nije bilo (ugašeni,oslije pljeni,zatvoren i, osakaćeni) a srednji vijek je jedno od tih razdoblja koje je malo duže potrajalo nego druga. Da povijest se bavi onim što se dogodilo ali na koji način? Raspadom carstva Karla Velikog nastale su Francuska i Njemačka.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # kartograf 2011-07-04 13:13
Točno je da su raspadom carstva Karla Velikog nastale današnja Francuska i Njemačka, ali i Austrija, Italija, Nizozemska i još ponešto. Pogledaj na kartu:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Učiteljica 2011-07-04 18:16
Meni je žao što vi očito niste u stanju argumentirano raspravljati pa tu bacate neke floskule o gluvima i slijepima i progledavanju. Taj diskurs koji govori da se neke stvari ne mogu objasniti vec da je potrebno samo progledati jest religiozni diskurs i ne podrzavam takve vrste rasprava. Zanimljivo je da se vi koristite zapravo istim riječnikom kao i oni koje napadate. Vaš govor o očima i ušima sliči na neki poetski, subjektivni prikaz nekog vremenskog razdoblja, ali svakako nema veze sa povijesti kao znanošću i bilo bi tužno da netko predaje povijest na način na koji vi govorite o povijesti. Smrću Karla Velikog nije nastala ni Njemačka, niti Francuska, nego su nastale Istočna i Zapadna Franačka i Lotarinško kraljevstvo kao što se vidi na karti. Nacije i nacionalne države nastaju tek u 19.st., prije toga nema smisla govoriti o nacijama. Nacije se spominju samo na europskim sveučilištima iz praktičnih razloga, jer se njima označavaju posebne jezične skupine, ali to nije imalo veze sa postojećim drzavama ni sa vladajućim strukturama.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ..roditelj 2011-07-04 18:54
ne treba vam biti žao učiteljice na kraju nije niti važno što vi mislite. Ja sam samo roditelj i povijest mi nije uža specijalnost a nije bila niti omiljeni predmet u škoji za razliku od onih koje napadam koji se nazivaju još i znanstvenicima. No za razliku od vas ja se dobro snalazim u povijesti, vi ste samo učiteljica, profesor bi vam se dobro nasmijao na vašem poznavanju povijesti. Nisam rekla smrću Karla Velikog nego raspadom njegova carstva.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Učiteljica 2011-07-04 19:22
Bez uvrede, ali vi se očito ne snalazite dobro u povijesti. Zanimljivo je da ste od svih kvazi povjesničara u Hrvatskoj odabrali napadati baš Nevena Budaka koji se čini sasvim pristojnim znanstvenikom. Smrcu Karla Velikog se raspada Franačka država, pomislila sam da na to mislite jer ste govorili o srednjem vijeku. Ako pod raspadom njegova carstva mislite na Sveto Rimsko Carstvo, onda smo daleko od srednjeg vijeka. Ajmo malo, wikipedija, google, kad vec ne priznajete udžbenike..
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Bespuća povijesne zbiljnostimagistar vitae 2011-07-04 19:28
Roditelju, učiteljica je sasvim ispravno postavila stvar, a ti kojem kako kažeš povijest nije uža specijalnost i nije ti bio ni omiljeni predmet u školi ne snalaziš se u njoj toliko dobro koliko misliš. Svejedno je jesi li rekla smrću Karla Velikog ili raspadom njegova carstva, činjenica je da je na teritoriju njegovog bivšeg carstva nakon njegove smrti nastao niz zasebnih država, no one nisu bile nacionalne države u današnjem smislu već feudalne tvorevine u kojoj je narod bio podanik nekog feudalca, a ovaj pak vazal nekog kralja. Baš kao što Učiteljica kaže. Nacije naprosto nisu postojale. Pojedinac je vjernost dugovao svom feudalcu, a ne apstraktnoj pripadnosti naciji i u ratovima se ginulo za njega, a ne za naciju. Inače, Karlo je prije smrti carstvo podijelio trojici sinova, ali oni nisu uspjeli zadržati vlast, pa su iz toga izrasle pojedine drzave pod vlašću najjačih feudalaca koji su se proglašavali vladarima, a Crkva im je davala ono što danas nazivamo meðunarodnim priznanjem. No za tu čast su itekako plaćali i zaduživali se. Baš kao i Hrvatska prije dvadeset godina. Inače, od Karlovog imena nastala je hrvatska riječ "kralj".
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # re magistar vitaeroditelj 2011-07-04 20:48
feudalizam, komunizam, demokracija itd su oblici društvenih odnosa. Kažete da da nacije naprosto nisu postojale? Znači li to da povjesničari izmišljaju kada kažu da su se primjerice Hrvati u 7-8 stoljeću (srednjem vijeku) doselili u današnju domovinu? Je li biti Hrvat Nijemac Francuz označava društveno ureðenje vjeru ili naciju? Naravno da nacionalne države u današnjem smislu tada nisu postojale, granice su prekrajane mnogo puta. Smrt jedne osobe dogodi se u jednom trenutku odreðenog datuma, dok rast ili raspad nečega može trajati i stoljećima! Možda je to u nekom smislu isto ali vremenski sigurno nije. Mislite li da se Jugoslavija prije 21 godinu raspala? Granice nisu pomaknute, promjenilo se samo društveno ureðenje i izgubio naziv SFRJ.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # magistar vitae 2011-07-04 21:13
Na područje današnje Hrvatske doselili su u 7-8 stoljeću pripadnici etničke skupine koja se naziva Hrvatima. Veliko je pitanje koliko današnjih Hrvata iz popisa stanovništva ima genetsku vezu s njima. Biti Hrvat, Nijemac ili Francuz može označavati pripadnost skupini čiji članovi imaju neke zajedničke karakteristike i norme ponašanja, osjećaju odgovornost prema ostalim pripadnicima te skupine i neke odgovornosti za djela pripadnika iste skupine. Hrvat, Nijemac ili Francuz može to biti i ostati i ako živi daleko od drugih Hrvata, Nijemaca i t.d. A može to prestati biti i postati, na primjer Amerikanac, jer je dobio američko državljanstvo. Pripadnik neke nacije možeš biti i ako ne postoji država te nacije, kao što je slučaj s Romima, Kurdima i Armencima.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Eskimiroditelj 2011-07-05 12:16
Postavila sam na početku nekoliko pitanja koja smatram neprijerenim postaviti ih 12-godišnjaku. Dotična knjiga slučajno mi je došla u ruke a ima ih još mnogo i u drugim razredima. Zanimljivo da u čiteljica i magistar vitae nisu ni pogledali knjigu a počeli nagonski braniti neka svoja uvjerenja! Znanost se ne zasniva na uvjerenjima i predpostavkama. Učiteljica me optužila da ne priznajem udžbenik samo zato što sam postavila pitanja koje njoj ne pašu! Kako se osjeća 12-godišnjak koji postavi neko pitanje učitelju/ici koje mu/njoj ne paše? O nastanku Njemačke i Francuske i raspadu carstva Karla Velikog odgovorila sam po knjizi za koju me učiteljica optužuje da ju napadam. U knjizi takoðer piše da su Hrvati došli u 7-8 stoljeću, u 9 stoljeću već počinju stvarati državu a u 10 imaju i kralja Tomislava. Magistar Vitae mi je otvorio oči pa mi je sada jasno zašto se mnogi Hrvati na današnjem popisu stanovništva izjašnjavaju kao Eskimi jer su otkrili da nemaju genetsku vezu s onima iz Srednjeg vijaka nego s onim Bijelim Hrvatima, valjda je to Code word za Eskime.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Učiteljica 2011-07-05 13:05
Ne posjedujem navedeni udžbenik iz povijesti, a pošto ste vi ponudili citate iz njega, onda sam se referirala na te citate s kojima sam smatrala da nema ništa sporno. Ne radi se o nagonskoj obrani udžbenika općenito, nego reakcija na tekst koji ste citirali. Ima izuzetno loših udžbenika svakako i treba ih kritizirati, mozda je i ovaj takav, ali smatram da ako jest, to se sigurno ne da razabrati iz onoga što ste vi izdvojili. Niste vi postavili pitanja koja meni ne pašu, vec ste u pokušaju kritike autora udžbenika, po mom mišljenju, pokazali nedovoljno poznavanje povijesti. Što se tiče podataka za koje kažete da se navode u udžbeniku, za pretpostaviti je da se radi o pojednostavljen ju sa svrhom lakšeg usvajanja gradiva.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Katariroditelj 2011-07-05 18:36
Zanimljivo da autori pojednostavljuj u gradivo o Katarima u odjeljku Crkva bosanska, o kojima se vrlo malo zna tvrdnjom: "Katari su bili kršćani koji su vjerovali da ovim svijetom upravlja Sotona, dok Bog upravlja onim svijetom. Samo pokorni i siromašni mogli su nakon smrti doći na onaj svijet, dok su se duše ostalih vraćale na ovaj i nastanjivale ponovno u ljudima ili životinjama."
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

● ZADNJI KOMENTARI

  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 05.03.2024 10:41
    Zašto je Plenki udovoljio oporbi?
    Premijer se tobože snebivao u Saboru na raspravi o oporbenom zahtjevu za izborima, pitajući se kao zašto bi sam sebi skraćivao mandat. A onda je samo desetak dana kasnije kao iz rukava istresao imena na prvim mjestima u svih 11 izbornih jedinica jao da ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Mladunčad 04.03.2024 11:28
    U se na se i poda se
    Zna se da mladunčad kopira odrasle jedinke, hadezejci nisu izuzetak.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ADZ 04.03.2024 10:19
    Svi za jednu jedna za sve
    Jedan predsjednik mladeži hadezeja ju je lansirao u politiku. Ugurao ju u gradsko poglavarstvo pričom da je simpatizerka hadezea. A ovaj joj pomaže da sačuva fotelju. Ma ne radi nje nego radi sebe.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 04.03.2024 08:34
    Žicarsko preduzeće
    Ured europskog javnog tužitelj EPPO, koga vodi slavna tužiteljica Laura Kövesi, objavio je svoj godišnji izvještaj za 2023. godinu. Tamo vidimo da su najviše prijava za pronevjere i utaje europskog novce EPPO-u podnijeli građani Hrvatske, lani čak ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ..... 03.03.2024 18:38
    Sramoćenje tradicije
    Vrhunsko pomorstvo i brodogradnju slave kosturom pasare nasađenom okomito i to plagijatom drugog umjetnika :sad: i.imgur.com/sYFopfN.jpg (http://i.imgur.com/sYFopfN.jpg)

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Prava pitanja 03.03.2024 18:33
    Bez odgovora
    Gdje će naći ljude koji će raditi tako težak posao ? Stranci će obilaziti noniće po selima ? Ražanj bez zeca. Neka se oni naslikavaju, poslije će razmišljati, idu izbori, sve tri frakvije su zajedno u palači, to je bitno. Samo bitno ko i uvijek s ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Muflon 03.03.2024 18:21
    Njihovo preduzeče
    Nisam mislio samo na rumenka nego na uspjehe u trošenju nažicanog novca za "celo preduzeće". Lova za vrtić je nažicana tek nakon žalbe, moljakanja i nagovaranja ali gradnja nije započeta. Projekt Mrtvaška je mrtav. A novac ulupan u Aleju kapetana ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Rastjeraj pa vladaj 03.03.2024 14:04
    Grad za feštu
    Kad je fešta onda nikom ništa ne smeta, a ovdje bez veze napadate gradonačelnicu i njenog savjetnika gospodina Emila

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Bing 03.03.2024 13:37
    Cveta cveće
    Kako to misliš, nema se s čim pohvaliti? Pa prošle godine u svibnju je za sebe i svoje organizirao veliku feštu u Deveronu.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Rastjeraj pa vladaj 03.03.2024 11:14
    Naš dečko
    Naš dečko ima provjereni hadezeov model. Rastjeraj sve one koji žele, vole i mogu raditi i onda traži bilo koga samo da spiskaš lovu koju si nažicao , a nisi sposoban nikakvu lovi samostalno zaraditi. Stranačke poglavice mogu mirno spavati, Grad za ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 03.03.2024 11:14
    38.157,92 eura
    Anin Emil je inkasirao dugo skrivanih 38.157,92 eura (287.500,85 kuna) prema konačno objavljenim podacima na iTransparentnos t. Sad je pitanje bi li se Ani radi svoje izborne promidžbe više isplatilo da je plaćala dopunsko penzićima umjesto ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Muflon 03.03.2024 10:57
    Cveta cveče u naše preduzeče
    Dobro je gospođa napisala i ono Cveta cveče u naše preduzeče. Slavi se još jedan uspjeh u žicanju europske love. Za koju tek treba vidjeti hoće li i kako će biti utrošena. Do sada se baš nemaju s čime pohvaliti.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Ni srama ni stida 03.03.2024 09:37
    Crveni
    Dobro je komentirala gospođa na Purićevom portalu , ovaj pliva sa svima ,samo neka je tur u fotelji, nema veze što je najbolju djelatnicu ponizio i udaljio od korisnika koji su joj se radovali, njemu je super,on je tamo zbog sebe ,nije valjda zbog ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 03.03.2024 08:32
    Još Hrvatska nije propala ...
    ... ali s ovakvim pravosuđem neće dugo poživiti. Piše jedan kolumnist: Istog utorka kad se hrvatski premijer svojim osebujnim izričajem čudom načudio što europsko tužiteljstvo nema povjerenja u hrvatsko pravosuđe, objavljena je vijest kako je sudac ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Gerontolog 02.03.2024 21:47
    Euro
    Nego, zna li se šta kad će ovaj gerontolog kod radosti na razgovor ? Prijavljen je za mobing, za imovinske prekršaje, ponaša se ko da mu je crveni križ bankomat, sad kad uzme eure iz Brisela, mogla bi Laura imati posla. Stranka ga štiti kako vidimo ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ... . 02.03.2024 20:12
    HDZ
    Turudić nije lagao nego je bio reduciran u izričaju, a ona sutkinja što je krala bila je van misaonog fokusa. www.index.hr/.../2542300.as ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Emile emile 02.03.2024 20:10
    Probudi se
    Pa kako Emil još ništa nije izmuzao ? Neka ga neko probudi, čovjeku će bit neugodno uzimati toliku lovu za savjetovanje one na koju se nikakav savjet ne prima. Treba imati dobar želudac i sjediti na predstavljanju uspjeha lika koji ne zna ni ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Magarac je bio 02.03.2024 17:28
    Tko se nije skrio
    A gdje je stručnjak za EU fondove na predstavljanju Crvenog križa i programa za koji su dobili veliku lovu. Gradonačelnica se kiselo smješka da joj je crvenko koji joj je podmetao noge na sve strane pokazao kako se uzima lova iz evropskih fondova.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ... . 01.03.2024 15:52
    .......
    Znači nije AK prevarila samo umirovljenike nego i djecu umirovljenika.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Obi-Wan Kenobi 01.03.2024 13:55
    vrijeme je...
    Ja bih prije rekao da su oni sami još davno prešli na tamnu stranu sa koje nema povratka. Boje se i građana i vijećnika, a najviše se boje njihovih pitanja na koje uopće ne daju odgovore, ili odgovaraju u rebusima.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    RR 01.03.2024 09:43
    Mračne sile pitaju za dopunsko
    "Zna se otkud stižu sugestije za pitanja" kaže gradonačelnica kao da birači nemaju pravo tražiti da ih vjećnik zastupa na sjednici GV što mu je osnovna zadaća. Teško se hadezeovci mire sa demokracijom pa bi uskoro i na GV zbog pitanja oporbenih vijećnika ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Iggy 29.02.2024 15:30
    Klasika
    Sigurno misliš na one osobe koje se javno hvale da nisu klasični političari. Pa kao takvi ne stoje po strani nego rješavaju probleme. Vidi primjer: youtu.be/KtGewGZSqss (http://youtu.be/KtGewGZSqss) http://www.youtube.com/watch?v=KtGewGZSqss

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 29.02.2024 15:15
    .....
    Ja vidim samo idiota koji svim silom pokušava opravdati i minorizirati ovu izbornu prijevaru. I to je sve.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    WoW 29.02.2024 15:06
    ...
    Ajme, budale. Zar je tako teško shvatiti da postoje umirovljenici koji se nikada nisu ženili ili udavali ili jesu, ali nisu mogli imati djece. A postoje i osobe koje su pri kraju svoje fertilne dobi pa još uvijek nemaju djece. Neki od njih su se ...

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    hranitelj tuljana 29.02.2024 14:52
    Pa za njih ste i glasali?
    Da, ali nisi pratio, ove na vlasti na vlast su doveli ovi koji sada od te iste vlasti traže obećano. Zar samo ja vidim apsurd i - poetsku pravdu?!

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    hranitelj tuljana 29.02.2024 14:49
    ???
    Nečiji roditelji penzioneri koji nemaju djecu? Prvi put čujem da takvi postoje. Zvuči nevjerojatno.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Tin 29.02.2024 14:31
    ???
    A što ako nemaju djecu?

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    qwert 29.02.2024 14:28
    .....
    Promjeni si ime hranitelj tuljana u branitelj tuljanice Ane.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    OMG 29.02.2024 13:51
    OMG
    Znaš kako neki umirovljenici spajaju 1. sa 17. u mjesecu? Ovako i.imgur.com/fL1CRv8.jpg (http://i.imgur.com/fL1CRv8.jpg) I onda im gradonačelnica pokloni štapove. Dobro da nisu štapovi za golf.

    Read more...

     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ... 29.02.2024 13:36
    alibi za idiote
    da, slažem se, stvarno je užas u kakvoj državi živimo, možda ta djeca koju si odgojio imaju svoju djecu, ali zahvaljujući lopovluku ovih ha vlasti nemaju kinte ni za sebe ni za svoju djecu, a kamoli za starca koji će ionako umrijeti, dal od starosti ili ...

    Read more...

ZADNJI KOMENTARI (desno)

  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 05.03.2024 10:41
    Zašto je Plenki udovoljio oporbi?
    Premijer se tobože snebivao u Saboru na raspravi o oporbenom zahtjevu za izborima, pitajući ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Mladunčad 04.03.2024 11:28
    U se na se i poda se
    Zna se da mladunčad kopira odrasle jedinke, hadezejci nisu izuzetak.
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ADZ 04.03.2024 10:19
    Svi za jednu jedna za sve
    Jedan predsjednik mladeži hadezeja ju je lansirao u politiku. Ugurao ju u gradsko poglavarstvo ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 04.03.2024 08:34
    Žicarsko preduzeće
    Ured europskog javnog tužitelj EPPO, koga vodi slavna tužiteljica Laura Kövesi, objavio je ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ..... 03.03.2024 18:38
    Sramoćenje tradicije
    Vrhunsko pomorstvo i brodogradnju slave kosturom pasare nasađenom okomito i to plagijatom drugog ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Prava pitanja 03.03.2024 18:33
    Bez odgovora
    Gdje će naći ljude koji će raditi tako težak posao ? Stranci će obilaziti noniće po selima ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Muflon 03.03.2024 18:21
    Njihovo preduzeče
    Nisam mislio samo na rumenka nego na uspjehe u trošenju nažicanog novca za "celo preduzeće".
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Rastjeraj pa vladaj 03.03.2024 14:04
    Grad za feštu
    Kad je fešta onda nikom ništa ne smeta, a ovdje bez veze napadate gradonačelnicu i ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Bing 03.03.2024 13:37
    Cveta cveće
    Kako to misliš, nema se s čim pohvaliti? Pa prošle godine u svibnju je za sebe i svoje ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Rastjeraj pa vladaj 03.03.2024 11:14
    Naš dečko
    Naš dečko ima provjereni hadezeov model. Rastjeraj sve one koji žele, vole i mogu raditi i ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 03.03.2024 11:14
    38.157,92 eura
    Anin Emil je inkasirao dugo skrivanih 38.157,92 eura (287.500,85 kuna) prema konačno ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Muflon 03.03.2024 10:57
    Cveta cveče u naše preduzeče
    Dobro je gospođa napisala i ono Cveta cveče u naše preduzeče. Slavi se još jedan uspjeh ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Ni srama ni stida 03.03.2024 09:37
    Crveni
    Dobro je komentirala gospođa na Purićevom portalu , ovaj pliva sa svima ,samo neka je tur u ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 03.03.2024 08:32
    Još Hrvatska nije propala ...
    ... ali s ovakvim pravosuđem neće dugo poživiti. Piše jedan kolumnist: Istog utorka kad se ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Gerontolog 02.03.2024 21:47
    Euro
    Nego, zna li se šta kad će ovaj gerontolog kod radosti na razgovor ? Prijavljen je za mobing ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ... . 02.03.2024 20:12
    HDZ
    Turudić nije lagao nego je bio reduciran u izričaju, a ona sutkinja što je krala bila je ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Emile emile 02.03.2024 20:10
    Probudi se
    Pa kako Emil još ništa nije izmuzao ? Neka ga neko probudi, čovjeku će bit neugodno uzimati ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Magarac je bio 02.03.2024 17:28
    Tko se nije skrio
    A gdje je stručnjak za EU fondove na predstavljanju Crvenog križa i programa za koji su ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ... . 01.03.2024 15:52
    .......
    Znači nije AK prevarila samo umirovljenike nego i djecu umirovljenika.
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Obi-Wan Kenobi 01.03.2024 13:55
    vrijeme je...
    Ja bih prije rekao da su oni sami još davno prešli na tamnu stranu sa koje nema povratka. Boje ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    RR 01.03.2024 09:43
    Mračne sile pitaju za dopunsko
    "Zna se otkud stižu sugestije za pitanja" kaže gradonačelnica kao da birači nemaju pravo ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Iggy 29.02.2024 15:30
    Klasika
    Sigurno misliš na one osobe koje se javno hvale da nisu klasični političari. Pa kao takvi ne ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    gost 29.02.2024 15:15
    .....
    Ja vidim samo idiota koji svim silom pokušava opravdati i minorizirati ovu izbornu prijevaru.
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    WoW 29.02.2024 15:06
    ...
    Ajme, budale. Zar je tako teško shvatiti da postoje umirovljenici koji se nikada nisu ženili ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    hranitelj tuljana 29.02.2024 14:52
    Pa za njih ste i glasali?
    Da, ali nisi pratio, ove na vlasti na vlast su doveli ovi koji sada od te iste vlasti traže ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    hranitelj tuljana 29.02.2024 14:49
    ???
    Nečiji roditelji penzioneri koji nemaju djecu? Prvi put čujem da takvi postoje. Zvuči ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    Tin 29.02.2024 14:31
    ???
    A što ako nemaju djecu?
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    qwert 29.02.2024 14:28
    .....
    Promjeni si ime hranitelj tuljana u branitelj tuljanice Ane.
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    OMG 29.02.2024 13:51
    OMG
    Znaš kako neki umirovljenici spajaju 1. sa 17. u mjesecu? Ovako i.imgur.com/fL1CRv8.jpg ...
     
  • Samozvani priznati stručnjak za savjetovanje

    ... 29.02.2024 13:36
    alibi za idiote
    da, slažem se, stvarno je užas u kakvoj državi živimo, možda ta djeca koju si odgojio imaju ...