Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Hrvatska bi kršila međunarodne obveze

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

dupini Smanjenjem tj. ukidanjem statusa zaštite Lošinjskom rezervatu za dupine Republika Hrvatska grubo bi prekršila niz prihvaćenih međunarodnih obveza koje imaju za cilj zaštitu pojedinih ugroženih životinjskih vrsta, priopćava eko koordinacija lošinjskih udruga.

Smatramo neprihvatljivom najavu Ministarstva kulture o mogućnosti smanjenja kategorije zaštite i površine Lošinjskog rezervata za dupine koji se proteže uz istočnu obalu Cresa i Lošinja.

dupini Podsjećamo da je Ministarstvo kulture u srpnju 2006. godine donijelo rješenje o preventivnoj zaštiti dijela mora uz istočne obale otoka Cresa i Lošinja u kategoriji posebnog rezervata - rezervata u moru temeljem Stručne podloge koju je izradio Državni zavod za zaštitu prirode. Posljednji uznemiravajući podaci govore da je u posljednjih petnaestak godina na predmetnom području došlo do smanjenja populacije dobrih dupina za čak 40%. Također, zbog ubijanja, onečišćenja mora, buke i prelova ribe druga vrsta dupina koja je obitavala u ovom području (obični dupin - Delphinus delphis) već je izumrla.

Posebno je potrebno naglasiti da je Vlada Uredbom o proglašenju ekološke mreže (NN109/2007) ovo područje proglasila dijelom Nacionalne ekološke mreže, a  čime je ovo područje identificirano kao kandidat za ekološku mrežu Europske unije NATURA 2000.

Smanjenjem stupnja zaštite izgubio bi se sam smisao proglašenja ovog rezervata s obzirom da kategorija koja se razmatra (Zaštićeni krajolik) ne može biti kategorija zaštite kojom se štite pojedine životinjske vrste. Također, smanjenjem tj. ukidanjem statusa zaštite Lošinjskom rezervatu za dupine Republika Hrvatska grubo bi prekršila niz prihvaćenih međunarodnih obveza koje imaju za cilj zaštitu pojedinih ugroženih životinjskih vrsta (Sporazum o zaštiti kitova u Crnom moru, Sredozemnom moru i Atlanskom oceanu - ACCOBAMS, Aneks 2 Direktive o staništima EU, Bernska, Bonnska, Barcelonska konvencija, CITES).

Smanjenjem stupnja zaštite omogućili bi se i značajni zahvati u okoliš kao što je npr. predložena gradnja marine u mjestu Nerezine do 400 vezova. Naime, buka i uznemiravanje identificirani su kao ključni faktori koji imaju negativan utjecaj na dupine, te u slučaju dodatnog, značajnog povećanja prometa ovim područjem možemo očekivati potpuno napuštanje ovog područja od strane ove kritično ugrožene zajednice dobrih dupina. Planirati gradnju takve marine unutar rezervata i u malom mjestu od svega 300 stanovnika, smatramo protivno načelima održivog razvoja i prevladavanjem pojedinačnih interesa nad interesima lokalne zajednice i interesima Republike Hrvatske u cjelini.

Istovremeno podsjećamo da smo već 2006. godine upozorili na činjenicu da Grad Mali Lošinj pokušava pomoću novog prostornog plana smanjiti stupanj zaštite Lošinjskom rezervatu dupina suprotno Rješenju Ministarstva kulture, iako je zaštićeno područje svega nekoliko mjeseci ranije proglašeno uz deklarativnu podršku te iste gradske vlasti.

Zbog svega navedenoga uputiti ćemo prosvjedno pismo svim relevantnim svjetskim institucijama i stručnjacima i upozoriti na opasnost koja prijeti prvom rezervatu za dupine na Mediteranu.

Tražimo da Ministarstvo kulture ne poduzima nikakve korake vezane uz smanjenje kategorije zaštite i površine Lošinjskog rezervata za dupine i da Uprava za zaštitu prirode Ministarstva kulture, Državni zavod za zaštitu prirode i Javna ustanova Priroda provedu otvorenu i strukturiranu javnu raspravu u kojoj će informirati sve dionike o mogućnostima provedbe mjera zaštite, te nakon provedenih konzultacija sa dionicima predlože pravilnik o mjerama zaštite i korištenja prostora zaštićenog područja.

 

EKO KOORDINACIJA UDRUGA:

Centar za zdravo odrastanje Mali Lošinj, Društvo za zaštitu životinja Mali Lošinj, Ekokvarner Cres - Lošinj, Plavi svijet Veli Lošinj, PostPesimisti Mali LošinjŽenska grupa Lošinj

Za eko koordinaciju udruga

Manuela Filipas 

 

 

Komentari: 

0 0 # zaštita dupinatupan 2008-03-21 18:52
Išao sam na Crveni otok kod Rovinja i ugledao 6-7 veselih dupina. Molim eko-koordinacij u da mi točno navede kako su ti dupini zaštićeni po već potpisanim meðunarodnim konvencijama. Takoðer molim da mi se taksativno navede koju dodatnu zaštitu dobivaju naši dupini u rezervatu i kako će se pratiti pozitivan učinak zaštite na dupine. Za kraj molim primjere iz svjetske prakse.
Zna li netko tko je imenovan u Povjerenstvo za dupine?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2008-03-21 19:02
Nisam ekolog al znam da dupini ne dobivaju nikakvu, pa ni dodatnu zaštitu. rezervat je stvar samo na papiru kao i mnoge druge stvari u Lijepoj našoj.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2008-03-21 21:03
To s rezervatom je isto kao sa ZERP-om. Vlada se klela da ne damo ZERP jer da štitimo život u moru, a kad su Slovenco i Talijani digli dreku Sanader se povukao kao posran. Isto tako svi su slavili kad je odlučeno za rezervat a onda je Lekić pokrenuo stvar i sada dreče ribari i sve stranke u Gradu na čelu s Capellijem kao i oni potplaćeni "stručnjaci" pa će Vlada ukinut rezervat. A tu neki prjete da će ubijati dupine.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # lošinj 2008-03-21 22:36
Napišite ovdje koliko će novaca dati EU za taj projekt, pa imajte obraza reći da je to radi dupina i navodne zaštite.

Dali je netko izračunao koliko navaca će trebati idvajati grad Lošinj za kontrolu tog područja, koliko ja znam u proračunu nemamo ni za struju.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2008-03-21 23:12
Pa napiši ti koliko će EU dati novaca i kome će dati kad si tako pametan pa sve znaš. Jasno da ne znaš nego samo ubacuješ trač. A kad pitaš za račanunanje, da i ja pitam. Dali je nenetko izračunao koliko kunića zarade bi izgubili ribari kad bi se uvelo rezervat. Naime koliko bi poreza platili manje zbog izgubljene zarade ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ObrazLik 2008-03-21 23:25
Kad bi EU dao novac za zaštitu dupina njih bi se štitilo za novac. U tome nema ničeg lošeg, jer ni komunalci ne čiste grad zato što vole čistoću nego zato što za to dobivaju novac. Isto tako oni koji su protiv rezervata i zaštite dupina ne mrze dupine nego se protive zaštiti zbog novaca. Pa sad ti imaj obraza reći da je bolje radi novca ugrožavati život u moru nego ga štititi.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ribar 2008-03-22 10:13
Ostavite se ribara i poreza mi ga plaćamo ali nemožemo nikako plačati koliko vi možete potrošiti, mi vas financiramo a stalno nas napadate. :sad:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Podatke na sunce!Poreznik 2008-03-22 11:52
Ribaru, kome ti to pišeš? Tko smo to mi koje vi ribari, kao, financirate. Ispada da samo ribari plaćaju porez, a svi drugi da žive od toga. Pa daj nam onda podatak o tome koliko su lošinjski ribari prijavili poreza za prošlu godinu pa ćemo znati tko koga financira. Naravno, ceh ribara taj podatak neće dati jer bi se vidjelo da su prihodi tako mali da manji ne mogu biti ni s rezervatom ni bez njega :P . A tada bi postalo očito da se iza ove hajke na dupine i zaštitare prirode ne kriju materijalni interesi ribara nego nekih drugih koji bi nasipavali obalu i žele da se po akvatoriju može haračiti do mile volje.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # promašajekolog 2008-03-22 13:20
Ne razumijem i dalje razloge koji bi ribarima smetali vezano uz rezervat. Pa možda je ovo prilika da se stvarno štiti ovaj akvatorij u svakom smislu pa će domaći ribari imati od toga samo koristi a nikako štetu. Ja ne razumijem kako ih nije strah onoga što slijedi kada pristupimo EU. I ovo s ZERPom je pokazalo koliko je ozbiljna i moćna RH Vlada. I da su toliko bijesni i iracionalni. U Zagrebu živim pa sam imao priliku čuti kako su se ponašali na zadnjem sastanku. Prostački, nepristojno, nasilno. Mislim da je to nešto veće a ne strah od rezervata.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Podatke na sunceribar 2008-03-22 14:17
Pišem za udruge potpisane ispod ovog članka a što se dupina tiče možda ih volimo i cijenimo više od vas koji ovo radite radi love, jer kad nisu donacije u pitanju nije bitno što na Unijama prijeti ekološka katastrofa i sl. Molim bez vrijeðanja pokažite da ste bar kulturni!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Konačno nešto razumnoMacmalić 2008-03-22 14:58
ego ekologija je veliki biznis dragi moji, jer sve te udruge i pojedinci koji se udrugama pokrivaju uzimaju debele pare od nas ostalih koje su uvjerili da smo baš mi krivi za globalno zatopljenje itd pa nas grize savjest i ne pitamo što se s tim parama dogaða, a nazovi ekolozi - koje mediji izvuku iz naftalina svako malo teko toliko - jednostavno moraj proizvoditi paniku jer kako bi inače opravdali svoje postojanje? Pitajte dotične nazovigurue da li doma imaju struju, da li imaju klimu, da li se voze u autu i da li se peru u hladnoj vodi. Kome onda sole pamet? Ima puno puno stvari na samom Lošinju koje su daleko štetnije od neproglašavanja rezervata za dupine...ma kakve meðunarodne obveze sve su to floskule nek mi netko navede gdje se je hrvatska meðunarodno obvezala da će stvoriti rezervat za dupine i to baš u Lošinjskom akvatoriju?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Egoisti svi ste istiEgoista 2008-03-22 15:53
Ego ekologija, kaže Macmalić :-) A po čemu je ego ribarstvo i druge ego aktivnosti (a one su ego zato jer se obavljaju zbog zarade a ne zbog ljubavi) bolje od toga što zoveš ego ekologija? Ja na primjer mislim da je novac uložen u očuvanje života u moru i prirode bolje i pametnije uložen od onoga za betoniranje obale i tamanjenje života u moru.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # podatke na suncePoreznik 2008-03-22 15:58
Nisam znao da je uvredljivo poštenog hrvatskog obrtnika pitati koliko plaća poreza :-) Znaš ono, plaćaš porez državi koju voliš, pa da čujem koliko je voliš. I koliko tvoje zarade ugrožava zaštita dupina?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Tajni partneriOrtak 2008-03-22 18:01
Ne čudi me da su se na sastanku ponašali prostački, nepristojno, nasilno. Trebaš pogledati komentare po toj temi na ovom sajtu, čisto divljaštvo. Sasma je jasno da je to nešto veće od straha od rezervata. Radi se o gradnji marine u Nerezinama, velika lova je u pitanju pa je zato na sastanku bio i Kapeli. Mislim da ga je na sastanak poslao njegov ortak u Gradskoj vlasti Mužič da zajedno s onim nazovi stručnjacima koji pišu stručne radove po naruðbi (Gomerčić i Teskereðič) bude odvjetnik Kreši Lekiću.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Podlostgost 2008-03-22 18:54
Ti ljudi ne prežu od ničega pa ne čudi da su nasilni i prosti. O tome ponajbolje svjedoči ova podlost (volim-losinj.org/.../...)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # lošinj 2008-03-22 21:10
Prostački,nepri stojno i nasilno ajde dokažite to jer u laži su kratke noge. Ja sam čuo da su bili izuzetno pristojni, korektni i sve im je bilo argumentirano. TKO LAŽE ako ste to vi jz udruga, a po svemu sudeći jeste mislite li kad se dokaže suprotno da će vam itko više vjerovati.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Prljavi igraju prljavogost 2008-03-22 21:43
Ako laže ribar ne laže vaga, kaže narod. Pa onda ti, moj dragi Lošinj izvaži pristojnost, nenasilnosti i argumente ljudi koji se služe lažnim plakatima s tri prsta (volim-losinj.org/.../...)da prikažu kako se za okoliš na Lošinju brinu četnici. Ne znam zašto mi pada na pamet naslov Prljavi igraju prljavo ;-) I da dodam, premda nije važno: nism član ni jedne udruge, stranke ni sindikata.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # EV 2008-03-22 22:33
Lošinju, kad kažeš da im je sve bilo argumentirano jesu li predočili podatke o tome koliko zaraðuju od ribarstva na području rezervata pa da mogu pokazati koliko će zarade izgubiti? Ma sigurno jesu. Pokazali su porezne prijave :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # lošinj 2008-03-23 10:46
Kakve veze ima zarada ? da ne zaraðuju nebi mogli od toga živjeti pa pretpostavljam radili bi nešto drugo !

Plakate koje spominjete ? kakve veze imaju ribari sa njima , naðite prave krivce.

SRETAN USKRS svima !!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ustanak protiv dupinaLero 2008-03-23 12:48
Plakate je proizvela ekipa koja je naručila i platila ekspertizu protiv rezervata i podbola ribarske voðe na ustanak protiv dupina :-) Znači, ima veze.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Odgovor lošinjugost 2008-03-23 16:14
Zarada je u ovoj priči o dupinima jedino važna. Ribari traže ukidanje rezervata jer da će izbog njega izgubiti zaradu. Napadaju na udruge jer da podupiru rezervat zbog zarade. Kako god okreneš, zarada pa zarada...
E pa sad pričajmo o zaradi. Ugostitelji u EU (Italija, Slovenija, Francuska itd) se bune jer da zbog zabrane pušenja u lokalima gube 20 do 30 posto prihoda. Ali oni ne pričaju o tome onako napamet i općenito nego dokazuju podatcima koje se može provjeriti kod poreznih vlasti. Pa se ja pitam zašto i lošinjski ribari odnosno njihova komora ne izlože podatke koliko zaradjuju i procijeni smanjenje zbog rezervata pa onda zahtjeva da im to država nadoknadi ako ne ukine rezervat. Umjesto toga oni kao mala djeca samo cvile da se država brine za dupine a "otočni čovik neka krepa". Ali oni o podacima neće pa neće. Pitam se zašto ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # rezervatNEMO 2008-03-23 17:02
I ponovo isto. Kako mogu ribari biti ugroženi rezervatom? Može li netko ribu ograditi, zagraditi isto kao i dupine. I zašto nebi lovili , oni u tom akvatoriju? Tko kaže da neće? Tko im prodaje i podvaljuje takve laži? Pa i da se svojim barbarstvom npr.izbore da ne bude rezervata. Što, biti će bogatiji? Veće face? Pa pojedinih će se sramiti njihova djeca. A pogotovo ovi nabrijani kvaziintelektua lni ribari, nije mi jasno što oni tu traže. I kažete da nisu bili na satanku nepristojni. Jesu jer njihova pozicija nije pozicija pregovaranja ili želje da naprave najbolje za sebe i ostale ribare i općenito stanovništvo, već borba, konflikt, primitivizam koji odavno uključuje nacionalizam i ostale diskvalifikacij e. A ono o marini je tek budalaština. Kako bi njima bilo stalo da bude marina. Što bi ribari dobili marinom?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # uglednicizviždač 2008-03-23 17:18
"Na sastanku u Ministarstvu kulture nazočni su bili predstavnici Ministarstva - državni tajnici Zoran Šikić i Jasen Mesić sa suradnicima, gradonačelnik Malog Lošinja Gari Capelli, prof. dr. Hrvoje Gomerčić sa Veterinarskog fakulteta u Zagrebu, dr. sc. Emin Teskeredžić s Insituta Ruðer Bošković u Zagrebu, predstavnici ribara - Tonči Božanić, Ivan Fabijanić, Igor Manzoni, Stipe Nedoklan, Ivica Krstaš i Marijan Mataković, predstavnice Državnog zavoda za zaštitu prirode, ravnateljica Javne ustanove Priroda za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima na području Primorsko-goran ske županije Sonja Šišić te predstavnici udruga Plavi svijet i Prijatelji životinja."
Sada mi recite koga ti ljudi predstavljaju Na jednoj strani tko je Gomerčić, a dalje koga predstavlja vrli skup zvani "predstavnici ribara". Bukači, agresivci...Mis le rješavati svoje interese silom, galamom. Nije mi jasno zašto na to pristaje Capelli.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Tuðim ... po koprivamaLuka 2008-03-23 17:45
Dobro pitanje, NEMO: Što bi ribari dobili marinom? Baš ništa. Ali dobće Cresencio Lekić i njegovi kompići i zato su u akciju uključeni ribari preko njihovih predstavnika da se kako narod kaže "tuðim k.... mlati po koprivama". Kad ovaj fortunal proðe i vlada si posere u vlastita usta kao sa zerpom ribari će vidjeti da su ih Lekić i njihovi cehovcki voðe iskoristili za tuði interes betonizacije obale i zagaðivanja mora od kojega žive.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # indijanciEx - um 2008-03-23 17:47
Čitam prepisku i pomislih. Možda ribari polaze od ideje da ih moćnik, korporacija, razni ini pod krinkom ekologa i sl. žele upropastiti, iskorjeniti kao indijance njihovi osvajači. Možda je u pitanju plemeniti cilj a ne goli interes. Malo mi je teško povjerovati iako želim. Oni su prvi pokrenuli priču o novcu, plaćenicima pa se vodim onom "svaki ludi po sebi sudi". Pomozite mi da riješim svoju dilemu?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Plemeniti ciljČeper 2008-03-23 18:42
Je, oni su prvi pokrenuli priču o novcu, ali kad ih pitaš koliko je to novca prema poreznim prijavama, ni da bi ;-) Pa si i ja mislim da je u piatanju plemeniti cilj izgradnje marine, betoniranja nerezinskih plaža i nasipavanja obale.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # toliko o novcuRibar 2008-03-24 09:31
Naše porezne prijave su u poreznoj upravi , a vaše???
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Demagogija umjesto brojkiXman 2008-03-24 11:31
Rasprava o ovoj temi je postala komična otkako je netko postavio pitanje, "Ljudi, pa o kolikoj potencijalnoj šteti za ribare zbog rezervata uopće govorimo?". Dakako, da bi se o tome moglo raspravljati trebalo bi prvo znati kolika je uopće korist od ribolova u tom području, a jedini relevantan podatak o tome bio bi zbir prijavljenog poreza na dohodak od ribolova. Dakle, ribarski voðe koji su bili na sastanku u ministarstvu trebali su predočiti podatak da su ribari prijavili xxxxx kuna poreza za 2007. godinu, te da procjenjuju kako će zbog uvoðenja ograničenja u rezervatu morati prijaviti yyyyy kuna manji dohodak. Da li su to učinili ili su pričali samo o zlim udrugama, srpskim, engleskim, slovenskim, talijanskim i inim tuðinskim interesima, o svojim zaslugama iz domovinskog rata, tradiciji i svojoj djedovini zaista ne znam, ali sudeći po tome što su iznosili u medijima čisto sumnjam. Ako je novac uopće spominjan, bilo je to zato da se opanjka udruge kako se za zaštitu dupina zalažu zbog novca, ali iznos novca koji oni zaraðuju i mogao bi biti smanjen zabog rezervata sigurno nije spominjan. Kladio bih se da se u ime ribara pričala gorespomenuta demagoška priča, a ona dva navodna stručnjaka koji rade za projekt nerezinske marine su ponovila šašavu teoriju kako su dupini svugdje na Jadranu jednako ugroženi, pa ih ne treba štititi samo oko Lošinja nego svugdje, te da stoga treba ukinuti odluku o Lošinjskom rezervatu. Ovakvu nesuvislost može izreći samo stručnjak koji znanstvene radove pravi po naruðbi. Nešto mi govori da je Cappeli na tom sastanku bio samo statist koji je kao saborski zastupnik trebao dati važnost i težinu sastanku kojem krajnji cilj nisu interesi ribara nego investitora u marinu u skladu s prijedlogom gradskog prostornog plana koji se "sudara" s ograničenjim u vezi s redom u rezervatu.

Na ovaj komentar me potaknula sasvim bezvezna poruka Ribara da su "naše porezne prijave u poreznoj upravi" i pitanje "a vaše?" Dakako da su u poreznoj upravi, ali to nije bilo pitanje. Pitanje je bilo na koji iznos dohotka su podnesene da bi se znalo o kojem je novcu riječ. Dakle, Ribar je odgovorio na pitanje koje nitko nije postavio, što je još jedan primjer izbjegavanja teme. Pitanje "a vaše?" je naprosto glupavo. Zna se kome se podnose: poreznoj upravi, a ne policijskoj postaji, radio Jadranki ili Župnom uredu :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # SuvarAM 2008-03-24 17:03
Da, ja mislim da bi ribari trebali reci koliku bi novcanu stetu imali i koliko bi godisnje novaca izgubili da vise u rezervatu nemogu loviti i postaviti uvjet drzavi da im nadoknadi stetu. I vjerujem da bi im tu stetu drzava godisnje isplacivala,cvr sto u to vjerujem, sljedeci dokazi su me uvjerili u to: uistinu; drzava je zastitila cijene plavog dizela na 3,5 kn i obecala da ce im isplatiti razliku ukoliko dodje do povecanja cijene (istina?), isto kao sto se pobrinula da cijena benzina ne prijedje 8 kn (istina?), isto kao sto se pobrinula da na snazi ostane ZERP(istina?)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Njonjo 2008-03-24 17:06
Slazem se sa suvarom,sto drzava obeca to i ostvari i ne sumljam da bi im nebi nadoknadili stetu :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # hmtonci 2008-03-24 17:12
Nabijem vas ja plave samo da vas se docepam,odite na dravu proucavati stuke. S vama najbolje ne raspravljati nista,uvijek ste u pravu i ne priznajete nicije misljenje. tko se zadnji smije najsladje se smije. ode vama rezervat
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # emil 2008-03-24 17:23
Zle udruge, ima ih posvuda :sad:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Zanimljivo!gost 2008-03-24 18:29
Suvar kaze da i on misli da bi ribari trebali reci koliku bi novcanu stetu imali i koliko bi godisnje novaca izgubili da vise u rezervatu nemogu loviti. Ali zanimljivo je da ne kaže da bi trebali reci i koliko zaradjuju dok rezervata nema. Pa da se vidi razlika :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # SuvarAM 2008-03-24 18:37
Ne stari moj gostu,imas krivo ,nek oni pokazu koliko sad zaradjuju pa nek im drzava isplacuje godisnje koliko su zaradjivali.Jel te?Al vrati se jos jednom na onaj moj gore post pa mi odgovori na sve. Jer ja VJERUJEM SVE STO NAM POLITICARI OBECAJU
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2008-03-24 19:18
A tko to "oni" da pokažu koliko zaraðuju i zasto? Mislio sa da ribari traže ukidanje rezervata jer da bi imali gubitke, pa ako je tako neka prvo kažu koliko zaraðuju bez rezervata. Nemam se ja što vraćati temi o obecanjima politicara koju nisam ni otvorio nego se ti vrati ti temi sdasnjih zarada.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Suvar AM 2008-03-24 19:53
Ma pisss off
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # pustite nas da živimološinj 2008-03-24 20:36
Nisu samo u pitanju ribari već kompletno gospodarstvo otoka kao i svih susjednih otoka koji su se već izjasnili protiv rezervata.

Bolje bi vam bilo da počmete poštivati otočke ljude .

Kad ste već toliko stručni u svemu napravite stručnu podlogu o posljedicama rezervata .
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2008-03-24 20:55
He, he ... Sada i piss off samo da se ne spominje čista računica :-) I nisam znao da pitati za iznos ugroženih prihoda znači nepoštivanje otočkih ljudi. Nisam stručan za pravljenje stručnih podloga al znam kao i svi da o izgubljenoj zaradi ne možeš govoriti ako ne navedeš koliko kuna je u pitanju.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # SuvarAM 2008-03-24 21:14
ti se drzis samo onoga sto tebi odgovara,jel znas onu pjesmu od TBF-a "odjeb je lansiran" e tu ti pjesmu posvecujem. JER FRFLJAS O ONOME STO TI ODGOVARA,a ono sto ti ne pase to preskaces.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2008-03-24 21:58
Pa ti preskačeš ono što ti ne paše, a ne ja. Ja samo kažem da štetu treba izraziti u novcu. Na pr. ako poskupi gorivo taksist kaže: zaraðivao sam 10 kuna po km, a sada zbog skupljeg goriva zaradjujem 8. Ista stvar je s ribarenjem: zaradjivali smo ove godine tolko, a ako se uvede rezervat da ne smijemo ribariti zaradjivat cemo toliko manje. U čemu je problem da se to kaže? Ne paše ti, jel tako :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # izdajnici Hrvatskog narodaotočanin 2008-03-25 00:17
Gospodine Draško opet ista priča i opet ćete reći kako s ovim nemate veze vi i vaša Bojana.
Dragi moji od sad pa nadalje znajte da niste dobrodošli u M. Lošinju te da ćemo iskoristiti sva sredstva da vas odavdje potjeramo tražit ćemo reviziju financiranja svih udruga koje potkopavaju život na ovom području i do daljnjeg ćemo zahtijevati blokadu isplate sredstava te korištenje istih takoðer i prostore koje koristite oni su vlasništvo naroda koji radi i umire za ove krajeve a vi niste ništa drugo nego destruktivni tipovi koji nam ugrožavate život smatrajte se opozvanima. A ako gradska vlast ne bude poslušala narod onda će oni biti opozvani.
Ovo više nije rasprava ovo je obečanje hrvata koji su krvarili za ovo more i za ovu zemlju i probajte krenuti na to baš me zanima imate li muda za to a svi vaši jataci jasno znaju tko smo mi i slobodno nam se mogu obratiti na ulici licem u lice te nam tamo objasniti tu njihovu tezu o ekologiji, i pokazati svoje lice tko su i što su vidimo se uskoro na području gdje neće biti interneta nego čovjek na čovjeka.
Pa čemo tadvidjeti tko je uistinu čovjek od ovog kraja.
I još jednom vam kažem draško sve granice ste prešli i ne želimo vas ovdje prestanite dolaziti jer ćemo morati osnovati rezervat protiv vas. Ne izazivajte nas.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Pasquale 2008-03-25 12:33
Otočane, jel to tvoja uskršnja poruka (poslanica) mira, ljubavi, praštanja itd. :-?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # reci Psgualeribar 2008-03-25 13:17
Ti što stalno mijenjaš nikove kako živjeti u miru i u ljubavi sa nekim tko ti zagorčava život !!! ???
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # baš svaštalik 2008-03-25 18:33
Šta život mu zagorčavaju zaštitom prirode??? Baš svašta :-) :-) :-) Ma ovo što piše otočanin treba prijaviti policiji. Ili u Dom zdravlja ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # njonjn 2008-03-25 20:53
neznaju cime se igraju :-?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Jedino rješenjeOtočanin 2008-03-26 09:17
Nazivaju nas lopovima i ubojicama dupina, nazivaju nas štetočinama za prirodu i ljudima nižeg reda jer nemamo pravo glasa u odlučivanju o našem kraju.
A kad iz nas progovori govor mržnje onda nas nazivaju i nacionalistima i da ne kažem što još, a sve su učinili da nas nisu pitali i sad se čude što ih ne možemo smisliti.
Draga gospodo ekolozi sve ste granice prešli i nećemo više tolerirati vašu "TIHU SILU" koju provodite nad nama nas nazivate Bukačima a ja kažem da je to vapaj u pomoć da je to vapaj ranjenika koji više nema što izgubiti pa vi razmislite kako će postupati onaj koji nema što izgubiti.
Dragi moji europljani vi ste nas okupirali a ne pozvali u savez zato vam sad još u miru kažemo ne ali podsjećam vas ranili ste nas i za to tražimo ispriku i zadovoljštinu koja se sastoji u tomu da se hitno uključite u sanaciju štete.
Ako niste na to spremni onda ponavljam OPOZVANI STE. Niste više bitni.
I da to je moja Uskršnja poruka Isus kaže "Zlo imenuj i otjeraj od sebe". Nemojte misliti da su krščani rezervirani jedino za praštanje.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # komentarekolog 2008-03-26 11:55
Čini mi se da je ovaj netko tko se predstavlja Otočanin je netko tko se otvoreno ruga ribarima prikazujući ih primitivcima, divljacima...Za to skinite to s stranice. Jer mislim da je Fabijanićevo ponašanje uvredljivo i za ribare i za turističke djelatnike i ostale otočane. Umislio si seljak da je važna ličnost..
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # PjesništvoXman 2008-03-26 12:17
Hajde Otočanine, smanji doživljaj. Nitko ne naziva ribare ubojicama dupina nego si je netko uzeo pravo da u ime ribara prijeti dinamitom i pokoljem dupina. Osobno vjerujem da se velikoj većini lošinjskih ribara od takvih prijetnji diže kosa na glavi i da ih je sram zbog fakina iz vlastitih redova.

Svoje riječi sam nazvaš govorom mržnje i predstavljaš se kao govornik u ime zajednice lošinjskih ribara. Volio bih znati otkud ti to pravo, a ako su te kolege zaista odredili za govornika tvoje i njihove mržnje, lijepo napiši svoje ime i prezime i ne krij se iza nadimka.

Budući da si sam napisao da iz tebe govori mržnja, daješ mi pravo zaključiti da iz tebe ne govori ljudski razum i da si stoga nepristupačan svakom argumentu. Ako je tome tako, to je tvoja privatna stvar, ali nemaš pravo svoju nerazumnost pripisivati i drugima. Osobno vjerujem da većinu lošinjskih ribara čine razumni ljudi.

Svu svoju mržnju uperio si na ekologe, a odluku o rezervatu nisu donijeli ekolozi nego država. Tu odluku ne mogu ni povući ekolozi (jer je nisu ni donijeli) nego je povući može samo onaj tko ju je donio, dakle država. Hoće li to učiniti? Ne znam, ali znam da su za takvo što potrebni argumenti s obe strane. Oprosti, Lošinjenu, ali tvoj argument " hrvata koji su krvarili za ovo more i za ovu zemlju" može biti i argument za održanje rezervata. Hrvatsko more i briga za život u njemu pripadaju svim graðanima Hrvatske, a za nju i njeno more nisu krvarili samo Lošinjani nego i Istrijani, Slavonci, Purgeri, Meðimurci, Dalmatinci ... Mnogi od njih žele sačuvati Jadran.

Treba li zaštititi život u moru, a meðu njima i dupine? Moje je mišljenje da treba, ali tko sam ja da me se sluša! Na to pitanje mora odgovoriti državna vlast koja mora izvagati sve ZA i PROTIV. Tu ne može nadvladati samo interes jednih nasuprot drugima već se mora naći kompromis. Meðutim, ljudi koji istupaju u ime lošinjskih ribara stalno pokazuju da nisu spremni ni na kakav kompromis i dogovor, nego inzistiraju na ukidanju odluke o zaštiti.

Nasuprot neporecivoj činjenici da je jedna vrsta dupina već istrijebljena i da se smanjuje broj dupina preostale vrste stoje zahtjevi ribarskih voða da država odustane od njihove zaštite. Krivnja ekologa je u tome što ukazuju na tu činjenicu, a odgovornost ribarskih voða (i onih koji ih podstiču) što traže da se ta činjenica zanemari. Dakako, o tome mora i može prosuðivati i odlučiti samo državna vlast.

Svaki oblik zaštite prirode ima svoju cijenu, ali ona donosi i korist. Do sada ih nitko nije izložio na jedini način koji omogućuje sagledavanje problema, a to su brojke. Lošinjanin kaže da je njegova poruka na ovom sajtu "vapaj u pomoć" i "vapaj ranjenika koji više nema što izgubiti" i poziva: "Razmislite kako će postupati onaj koji nema što izgubiti."

Dragi Lošinjanu, okani se pjesništva i navedi koliko kilograma ulova imaš godišnje na prostoru predviðenom za rezervat i koliko je to kuna u prijavi za porez na dohodak, pa ćemo znati koliki bi bio gubitak kad bi ti bilo potpuno zabranjeno loviti u rezervatu. Sve drugo spada u birtijsko naklapanje.

Usput, ne znam kome si uputio poruku "opozvani ste" ali znam da se nikoga ne može opozvati anonimnom porukom na jednom web sajtu :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ŠTO JE ZLO?Euro 2008-03-26 16:38
Osoba koja se predstavlja kao Lošinjan ne sramoti samo ribare nego i kršćane. Bez imalo stida kao svoju Uskršnja poruku navodi Isusove riječi "Zlo imenuj i otjeraj od sebe", a sebi uzima pravo da Zlom proglasi zaštitu čovjekova okoliša. Siguran sam da Isus pod Zlom nije mislio na očuvanje Bogom dane prirode i Božjih bića te da danas blagonaklono gleda na napore da se Svijet očuva od katastrofe koja prijeti zbog bezumne pljačke i zagaðenja cijelog planeta. Lošinjanin se time pridružio svima onima koji Isusove riječi tumače kako odgovara njihovim sebičnim interesima i iskrivljavaju Isusov nauk da opravdaju zlo koje sami čine. Povijest je puna primjera da su Zlom neki ljudi nazivali one koji im smetaju kako bi imali "Božje" opravdanje da ga "otjeraju od sebe". Sve su to primjeri zločina počinjenih u ime Boga, a čine se i danas (terorizam).

Čuvanje prirode i božjih bića nije Zlo. Zlo je uništavanje prirode za šaku Eura.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ribar 2008-03-26 19:12
A UNIŠTAVANJE LJUDI KOJI RADE U TOM PODRUČJU TO NE SPOMINJETE samo laprdate gluposti recite kako čete vi zaštiti te jadne dupine, samo im smetate dok se vozikate meðu njima i slikate ih, a govorite da im ribari smetaju ???? :-? :-?

Napišize koliko će EU dati za ovaj projekt pa onda možemo o novcima ,zaradi i poreznim prijavama.

ne treba ubijati dupine tu se slažemo.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2008-03-26 19:46
A kako se uništavaju ljudi koji rade u tom području, moliću ljepo??? Love kao i talijani u Zerpu :-) A po pitanju zarade od ribarenja i opet ni da bi, nego neka neko navede koliko će dati EU. Opet kažem treba prvo reći koliko se prijavilo zarade bez rezervata i procijeni kolika bi bila šteta, a onda tražiti novce od države i EU. Tako to ide i nikako drugačije ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ne pravi se ludribar 2008-03-27 09:30
zna se koliko će EU donirati za ovaj projekt , pitanje je samo kome će to završiti u ðepu , a sa zaradama ribara to nema nikakve veze.

odgovori na pitanje kako vi to štitite dupine ne okreći temu jer nemamo šta komentirati??
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Ako se zna napišigost 2008-03-27 11:30
Pa ako se zna koliko će donirati EU napiši. Ja recimo ne znam. A ako ne napišeš znači da ne znaš ni ti nego se praviš pametan i okrećeš na druge teme samo da se ne govori o zaradi od ribolova. A to kako MI štitimo dupine ne znam jer ja nisam MI :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Odgovor OtočaninuBojana Genov 2008-03-27 12:23
Gospodine Otočanin,

tema ove rasprave, u koju ste Vi uveli govor mržnje, ksenofobične izjave i prijetnje, jest zaštićeni rezervat u moru.
Budući da se u svojemu pismu obraćate iz MI pozicije, dakle zastupajući još nekoga osim Vas samih, smatram potrebnim odgovoriti Vama i onima koje reprezentirate.

Za zaštićeni rezervat u moru govori nekoliko neoborivih činjenica:
• Ujedinjeni narodi su poslali izraze zabrinutosti za mora kojima prijeti ozbiljno smanjenje ribljeg fonda, spominjući posebice Jadransko more kao jedno od ugroženijih;
• Većina vrsta dupina su u Jadranskom moru izumrla, bez obzira na vjerovanje stanovnika uz more da je more nepresušni izvor zarade i obilja, kojega je nemoguće iscrpsti;
• Svi se istraživači slažu u tome da je i dobri dupin ugrožena vrsta, te je stoga i proglašen od strane nadležnih hrvatskih institucija zaštićenom vrstom;
• Vijeće Europe je sačinilo listu područja od specijalnog interesa za zaštitu, meðu njima upravo ovo područje, što bismo mogli promatrati sa zadovoljstvom i sa malo gospodarske promućurnosti, koja uz zaštićena područja uobičajeno veže dobru zaradu.
• Znanstvene institucije hrvatske države, koje su godinama proučavale ovo područje složile su se i poduprle zaštitu upravo ovog područja


Protiv zaštićenog rezervata u moru govori sljedeće:
• Tvrdi se da ovo područje nije ni po čemu posebno (osim što je, zahvaljujući Plavom svijetu, istraženo više od drugih);
• Vaše vjerovanje da će uvoðenje mjera zaštite u zaštićeni rezervat na moru smanjiti mogućnost zarade za ribare, mada nitko nikada nije rekao niti predložio da se zabrani ribolov za domicilno stanovništvo.

Mada je na ove tanke argumente više puta odgovoreno, ponovit ću ih:
Budući da je u ovom trenutku mogućnost zaštite cijelog Jadrana daleko (što bi bilo izvrsno i što predlaže Gomerčić), bolje je zaštititi dio, nego ništa;

Budući da nikada nije bilo govora o zabrani ribolova u zaštićenom rezervatu u moru, logični je zaključak da ribarima – onima koji se glasno bune protiv uvoðenja reda u rezervat – smeta upravo uvoðenje reda te mogućnost kontrole njihova poslovanja i prihoda. Doimlje se da ribari brane nered i bezakonje, a ne svoje pravo na ribolov, jer im ono uopće i nije ugroženo.

Kao graðanka sklonija sam povjerovati ekspertizi hrvatskih znanstvenih udruga i institucija, Europske unije i Ujedinjenih naroda, nego Vašem vlasničkom odnosu prema zajedničkom moru.

Sviðalo se to Vama ili ne, more je zajednički resurs, pripada svima, pa i susjednim državama, a ne samo Vama i Vama nemilim sugraðanima i sugraðankama. Stoga nećete imati nikakve koristi od toga da bilo koga pokušate istjerati iz grada, jer se Republika Hrvatska mora povinovati pravilima jače, bogatije i priznajmo, civiliziranije Europe. Svojatanje javnih dobara i uništavanje zajedničkih resursa više u Europi nije prolazno, pa makar bilo ukrašeno busanjem u hrvatska prsa i nacionalne interese.

Isto tako u Europi ne prolaze Vaši stavovi i pristojna bi ih se zajednica stidjela i od njih ogradila, naročito kada ih plasirate upotrebljavajuć i zajednicu MI i sakriveni aninimnošću pseudonima prijetite svojim sugraðanima.
Kao što je moje pravo da iznosim svoje mišljenje o javnom dobru kao što je more, Vaše je pravo kao graðanina da preispitujete potrošnju društvenih resursa kao što su proračunska sredstva i poslovni prostori. To možete učiniti obraćajući se financijerima da pojačaju kontrolu u slučaju sumnje na nenamjensko trošenje sredstava, u slučaju sumnje na nezakonitosti možete se obratiti nadležnim poreznim organima. Isto je tako Vaše pravo da se pitate služi li prostor koji pripada zajednici svojoj svrsi i na dobrobit zajednice.
Sve preko toga, Vaše prijetnje protjerivanjem koje ste uputili, kao i prijetnje opozivanjem vlasti, su napad na ustavne vrijednosti ove države na koju se pozivate. Tvrdnje da netko javnim novcem i u javnom prostoru potkopava i ugrožava život su, sve dok se ne potkrijepe činjenicama, kleveta i djelo opisano u Kaznenom zakonu.

Vaše tumačenje domoljublja je jeftina i staromodna roba. Ne gurajte nikome pod nos da ste krvarili za ovo more i ovaj kraj. To Vam ne daje ništa više prava no drugima, a naročito ne pravo da unosite nered, zagovarate bezakonje i širite mržnju. To nisu otočne vrednote niti otočki način. Domoljublje se pokazuje brigom za zajednički interes, za okoliš, za poštivanje pravila, za ulazak u zajednicu europskih naroda, za budućnost djece i njihovu mogućnost da i oni imaju dobrobit od života uz more.

Pobrkali ste lončiće pozivajući me da vam se obratim na ulici. To je veoma hrabro, budući da se niste potpisali. Ali vjerujem da Vi poznajete mene, kad ste mi se tako javno obratili, pa ja pozivam Vas da mi se obratite na ulici, veoma sam zainteresirana kako ćete mi to pokazati «tko je uistinu čovjek od ovog kraja».
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # svoj na svomeekolog 2008-03-27 12:35
Meni ribarske prijetne izazivaju tugu jer ih se beskrupulozno manipulira. A krv i tlo na koje se pozivaju stvarno je potrošena roba. Pogotovo što svi zanamo da ih država zanima kao ...kada na crno prodaju sve što izlove i briga ih za poreze i tlo za koje su krvarili. Gluposti i gluposti. Čak i da znaju da je svaka mogućnost zaštite mora dobra i korisna istrajali bi zbog jala, da li hrvatskoh ili otočkog????
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Ja ne želim biti "mi"Squalo 2008-03-27 12:45
Ljudi moji, pa kako se mi to svijetu predstavljamo! Ovaj "otočanin" stvarno je nabrijan... Pa daj "otočanine" pruži neki argument, uključi se u raspravu, reci koju pametnu. Floskule tipa "ovo je obečanje hrvata koji su krvarili za ovo more i za ovu zemlju " i slično su stvarno floskule. Uostalom, kako znaš da i drugi koji su "krvarili" nisu za rezervat? Ja evo npr. živim ovdje od kad sam se rodio i podupirem ideju osnivanja rezervata. Moj otac sudjelovao je u Domovinskom ratu i krvario, i on je za rezervat. I moja mama i moja sestra. I neki moji prijatelji. I neki tatini prijatelji koji su krvarili u ratu. I ja mislim da je rezervat ok. Govoriti u množini, sakrivati se iza pseudonima i predstavljati svoje mišljenje kao mišljenje svih "nas" način je komuniciranja onog tko nema argumente. Zato, lijepo vas molim nemojte govoriti u množini jer ja eto ne podržavam vašu priču.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ajme meniajme meni 2008-03-27 13:30
Sgualo sad ćeš ti čut svoje. Biće "znamo mi ko ste vi" koji ste za rezervat. Vi ste srbi, komunjare jugosloveni protiv kojih smo "mi" krvarili. Ajme meni s kim živimo :cry:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # radnici i seljaciP. T. 2008-03-27 15:18
Ovo postaje vrlo nelogično argumentiranje. Gdje i od koga su ribari ugroženi? Mogu biti samo od krupnog kapitala i nemilosrdne borbe za profiti. Tu oni kao i ostali radnici, poljoprivrednic i, obrtnici u Hrvatskoj gube i to dalekosežno. Mogu oni svoj iracionalni bjes prazniti na jugoslavenima i ostalima koje prozivaju ali kapitalistička Hrvatska za njih je najteža i najgora opcija. Osim za pojedince. I poznajući ljude jer imam dugogodišnje iskustvo rada s ljudima znam da ova priča nema veze s rezervatom već je vapaj marginalnih, neuspješnih ( možda financijski i profesionalno) ljudi koji su zaglavili na otoku kao ribari, a odgajani kao nacionalisti pa s time da se osjećaju uvijek ugroženo od druge nacije jer je to bio najefikasniji način kako ih tjerati da viču gluposti, bore se za sveto tlo i ostale jadi i buncanja gubitnika. Jer da je priča o rezervatu imalo racionalna pa još u kontekstu aktualnih dogaðaja oko ZERPa logika bi bila da svoj bijes i nezadovoljstvo upute na talijane pa i slovence. Za talijane su bili uvijek ljudi drugog reda pa u konačnosti za slovence i to povijest pokazuje. Njima u sred njihovih gradova i sla na svetom tlu hrvatskom govore talijanski , pokazuje matična država i dalje pretenzije prema hrvatskoj i njima je svejedno. Oni se pjene ne jugoslavene i komuniste. Uviðate li svu besmislenost svojih argumenata?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Bojančeotočanin 2008-03-29 16:04
Draga bojana vi ste ona koja unosi razdor meðu graðane Lošinja i vi to dobro znate i nebrinite se dolazi dan obraćanja vama i onima koji potkopavaju temelje življenja na ovim otocima.
Nemojte misliti da ćete biti mimoiðeni, jer graðani lošinjka plačaju ovu pljuvačnicu ovdje koju ste vi plasirali na internet i pitam se imate li uopće pravo kao udruga ponašati sxe kao javno glasilo.
prozivate sve i svakog i ubrzo ćemo se vidjeti oči u oči ali na sudu jer vi ste ovdje skupili materijala za jednu jaku tužbu nas graðana kojima ste ovakovim djelovanjem uništili poslove i reputaciju i na kraju ako hočete i zdravlje, pa sa svom tom klevetom nije nam drugo preostalo nego opoziv. dakle to će se i dogoditi.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # buncanjeajme meni 2008-03-29 16:47
Razdor meðu graðane, potkopavanje temelja življenja na ovim otocima, uništavanje zdravlja poslova i reputacije, kleveta ... Otočanine daj pojasni jesili to sam smislio ili ti je neko pomogao. Zvuči kao nešto iz Partijskog komiteta. :-) A hoćeš li opozvati i Slovence i Talijane zbog ZERP-a i tužiti P.T. jer da je to buncanje gubitnika?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # OPOZIV???Dvorska luda 2008-03-29 17:14
Otočanin bi opozivao. Kako može opozvati onoga koga nije birao? Kako može opozvati nečije pravo da slobodno piše i govori? Kako može opozvati nečije pravo koje stječe kao slobodni graðanin Republike Hrvatske?

Izgleda da Otočanin prijeti opozivom sa spiska stanoviništva :sad:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2008-03-29 17:20
Tu se već prijetilo i opozivom dupina. Pomoću dinamita. ja Mislim da je ovo za prijavu Policiji.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Rezervatstručni savjetnik 2008-03-29 17:36
Koliko je meni poznato, a imam konrakt s meðunarodnim institucijama po prirodi svog posla, problem rezervata je dignut na malo više razine od prepucavanja lokalnih aktera. Prema mojim saznanjima stupanj zaštite se neće i ne može smanjivati i ova priča je isprazna i nema smisla jer prolazi dragocjeno vrijeme u potpuno namještenom, nepotrebnom i upitnom sukobu. Takoðer mi je dostupna informacija o zaključcima sastanka i gospodin Fabijanić u medijima širi lažne izjave vezano sastanak I donesene zaključke u Ministarstvu kulture. Bude li zainteresiranih moguće je i to predočiti javnosti. U priču o zaštiti mora odnosno danas rezervatu sam uključen već dugi niz godina . Osamdesetih sam bio član tima koji je radio studiju na ovom prostoru koja je bila financirana od Svjetske banke i nikada nije bilo pitanje ugrožavanja otočana i njihovog života. Ovakav pristup problemu koji su nametnuli lokalni ribari ( rečeno mi je samo nekoliko) je potpuno promašen. Takoðer je izmišljena i proizvoljna priča koju je donio neki dan u jednim dnevnim novinama , gospodin ispred brodara navodeći sukob dva zakona: Zakon o zaštiti prirode i Zakon o pomorskom prometu s rezervatom. Čovijek očito nije pravnik i stvarno na onakve i pristup pravnom problemu izjave ne treba trošiti vrijeme. Danas su u priču uključeni ljudi koji s stručnim znanjem o ekologiji, biologiji i dr. namaju puno znanja i ova diskusija koju povremeno pratim je bespotrebna.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # praštanje i suosjećanje za Otočaninaschrenk 2008-03-29 17:44
hnZslNemojte biti prestrogi prema Otočaninu. Ne vjerujem da se radi o mogućnosti pokazivanja više hrabrosti i agresije no što je ova izražena slabo pismenim urlicima na mediju koji omogućuje anonimnost.
Pisma Otočanina pokazuju da je on jedno jadno i životom pregaženo stvorenje. U njegovom pismu prepoznajem neobrazovanost, nepismenost, životno gubitništvo i nemogućnost artikulacije vlastitih interesa i potreba na pristojan i društveno prihvatljiv način.
Psihološki profil ove osobe pokazuje kukavno stvorenje sa dna društvene ljestvice - većina ribara nisu toliko neobrazovani i neartikulirani - pa pokažite malo samilosti i suosjećanja.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Eeeee, moj...Plavi cvijet 2008-03-29 18:16
E moj Ive pao ti na najniže grane kada se kao otočanin obraćaš sa Bojanče...Gdje ti je mrvica ponosa ičli muškosti da se predstaviš pravim imenom. Ive, Ive...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Zmije na otokuGaudent 2008-03-29 18:23
E pa isprvo sam mislio da je otočan glup jer misli da može opozvati nekog koga nisi izabrao ili imenovao a sada i ja mislim da je opasan. A još i kukavica jer piše anonimno. Takvi su najopasniji, podmukli kao zmije.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # lanski snjegBingo 2008-03-29 18:45
Stručni savjetniče, samo neupućenom u lokalne odnose i interese može se činiti da se tu radi o interesu ribara. Potezanje priče o otimanju kruha ribarima služi sasvim drugom cilju, a taj je u svezi s planovima gradnje tj proširenja marine u Nerezinama, planovima koje bi zaštita dupina mogla ugroziti vezano za nasipavanje obale, čistoču mora, buku motora i tsl. Investitorima je do ribara stalo kao do lanjskog snjega. Kampanja se vodi i kordinira iz jednog središta. Iz njega idu instrukcije a možda i novci ribarskim predstavnicima šta da govore, kao i predst. malih brodara, pokrenut je i lošinjski HNS kojim iz "sjene" upravlja zna se tko pa je Vodanović održao tiskovnu konferenciju. Gomerčić je za Marinu /i honorar, zna se/ napisao "stručni rad" da treba štititi cjeli Jadran a ne samo lošinjski akavtorij tako da se ne štiti ništa te se kao stručnjak spominje i Teskereðić a taj od sve stručnosti ima samo kuću u Nerezinama i gradi još nekoliko te je dugogodišnji prijatelj sa zna se kim. Iz te kuhinje su izišli i oni plakati s tri prsta što je pisalo u novinama. Eto to je štorija o brizi za ribare.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # imeotočanin 2008-03-30 12:17
Dragi moji vi koji ste smislili ovaj način izražavanja putem NET-a vi ste smislili skrivanje iza nica, jedino Bojančica javno istupa jer ona i stoji iza ove organizacije pa se i nema smisla skrivati.
Opet vam pokušavam prijateljski reći vrijeme je za drugi pristup jer onaj koji ste do sad imali je niš drugo nego tiha agresija pa se nemojte čuditi kad vam se vraća istom mjerom.
Možete me nazivati kako hoćete možete me i otkrivati jer navodno znate tko stoji iz ovog nica nije to važno zapamtite da ste izazvali masu ljudi koji stoje iz ovog mog istupanja te morate znati bio to Ive ili Ante ili Marko sve su to lošinjani koji su odlučili stati na kraj onima koji stalno pokušavaju nametnuti svoju kulturuu tuðoj kući.
Možda smo nepismeni ili glupi kako vi kažete pa takvi smo znači opasniji nego što ste i mislili pa zato razmislite o pristupu koji ste do sad imali ovoj problematici pa će se možda nešto promjeniti.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # profes. ubojicebis 2008-03-30 12:20
Baš čitam ovo o Gomerčiču i Teskerðiću a na stranici se pod Rekli su ... pojavilo:

U ovoj je sredini odavno prevladalo shvaćanje profesionalne etike po kojem investitor legitimno teži isključivo i jedino maksimalizaciji profita, dok struka radi za naručitelja. Profesionalizam je sveden na značenje sadržano u sintagmi profesionalni ubojica.

:D ;-) :cry:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Tiha agresijaŠkarpoć 2008-03-30 14:19
Nisam znao da se pravo na slobodno izražavanje mišljenja zajamčeno Ustavom RH zove "agresija". Otočanine jeli to kultura o kojoj ti govoriš da ne smiješ raditi što ti državni Ustav dopušta tj. izreći svoj stav jer Lošinj ima neku drugu kulturu a ne Hrvatsku? A ti da imaš hrabrosti i poštenja potpisao bi se tu punim imenom i prezimenom, ali nemaš.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ŠkarpočOtočanin 2008-03-30 16:34
Škarpoč je ime i prezime?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # masa i opzivŠkarpoć 2008-03-30 16:51
Pa ja nikom ne prijetim i da ću ih opozvati. Ja ne pišem MI kao da govorim u ime "mase ljudi koji stoje iza tvog istupanja" kako tvrdiš. Pa zašto da onda pišem pravo ime, a ti s masom koja stoji iza tebe kukavički se kriješ??? A možda pišem pod nicom da me ta tvoja masa ljudi ne OPOZOVE, šta misliš :P
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Tema su dupini i rezervat a ne ribe za gOtočanin 2008-03-30 20:33
A možda se ti petljaš gdje ti nije mjesto?
Nego jesi li ti za trpanje Lošinjana u rezervate one ili ove i misliš li se držati argumenata? Ovo je tema o rezervatu dupina i MI (dvije tisuće dvjesto) Lošinjana želimo da nas ostavite na miru i da mi odlučujemo o svojoj sudbini u svom gradu.
I naglasiti ću da smo potise skupljli samo do brojke na koji su nas natjerali i uspjeli smo a duboko vjerujem da bi skupili puno više da je trebalo, i moram naglasiti još da nismo skupljali izvan otoka, ali nemojte zaboraviti da su se svi susjedni otoci izjasnili protiv rezervata, pa kad krenemo skupljati izvan lošinja mogli bi se iznenaditi.
A sad ću to sve povezati sa referendumom koji bi se trebao raspisati ako se skupe glasovi.
450,000 je potrebno glasova da bi se raspisao referendum, pa vi meni recite koji je to postotak u odnosu na četri i pol milijuna ljudi koji žive u RH, a koliki je postotak dvije tisuće dvjesto u odnosu na 80000 Lošinjana.
Znači ako je vjrovati u demokraciju na koju se svi vi pozivate onda mi objasnite zar bi trebalo referendum raspisivati ako bi graðani skupili recimo milijun i pol.
Meni se čini da su lošinjani jasno rekli što žele u lošinju: Žele biti svoji na svom i ono što su uvjek bili ljudi od mora kojima čak ni komunisti nisu uspjeli nametnuti svoj režim već su se izborili za svoju plovidbu i za svoju barku.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Škarpoć 2008-03-30 21:56
Sad je jasno da Lošinjan govori u ime potpisnika peticije protiv zaštite dupina. Dobro a jesu te oni ovlastili za prijetnje pa da se prijetiš u njihovo ime? I još nešto: tamo su se potpisivali imenom i prezimenom i davali JMBG (valjda?). Pa onda napiši ovdje svoje ime da ljudi znaju ko se prjeti u njihovo ime.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # računicagost 2008-03-30 22:10
Sada Lošinjanin dijeli lekcije šta je tema a on stalno tupi jedno te isto. Pa šta ako je skupljeno 2 tisuće potpisa?? Za zaštitu dupina skupljeno je 10 ili 20 puta više. A to njegovo da hoće biti svoj na svome ne drži vodu: more nije vlasništvo lošinjskih ribara nego opće narodno i državno dobro a za zaštitu se zalaže i EU. I još nešto: niko da navede kolika bi šteta bila za ribare od rezervata nego se ljute što se to pita. Zašto??? Kad bi ja imao štetu svima bi pod nos gurao točan račun ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # obeštećenje je dostojanstvoOtočanin 2008-03-31 08:32
Vi cijelo vrijeme gurate pod nos ribarima da kažu iznos štete koja bi nastala rezervatom.
A cijelo vrijeme vam govorimo da se ovdje ne radi samo o ribarima.
jasno je kao dan pa čak i iz potpisa da nisu samo ribari protiv rezervata, a nisu upravo iz razloga zato jer šteta koja bi nastala iz raznih zabrana je ogromna na tom se području više ne može graditi, ne može područje urbanistički rasti.
Što znači da mladi naraštaji koji dolaze više ne mogu postati gospodarstvenic i nego će morati trbuhom za kruhom u tu vašu veliku "zaštitnicu Europu" pa tamo biti sluge.
Znači iz ovog proizlazi da je šteta neprocijenjiva jer vi ne zaustavljate progres samo sadašnjih generacija nego sljedeće naraštaje što znači da kad bi i pokušali govoriti o šteti dolazimo do iznosa koji se procijenjuju na milijarde eura.
Pa ako je netko spreman platiti otočanima milijardu eura godišnje da bismo kompenzirali našu stagnaciju napretka onda može.
Ali zapamtite upravo je caka ovog rezervata i svih sličnih dijelovanja takozvanih "eko akcija" zaustaviti napredak hrvatskog naroda i dovesti ga na poziciju gdje je bio nekad a to je sluge europljanima.
Svatko tko je malo učio povjest složit će se s ovim. naravno da ćete opet ovu teoriju proglasiti seljaštvom ili nedaj Bože nacionalizmom ali svatko tko ne čuva svoje korijene prijeti mu da će ga vjetar otpuhati, zato je jasno da ovdje nikakovo obeštećenje ne dolazi u obzir ako nije u iznosima gore navedenim.
Kroz cijelu povijest su nas cijepkali i rezali te su od Hrvatske učinili zemljicu koja je teritorijalno mala ali nikad nije izgubila ono što mali narodi jesu na ovoj planeti: "začin svijeta" zemlja kao što je hrvatska je upravo ono što svako dobro jelo treba a to je začin, a svaka zemlja je najposebnija po svojim ljudima koji trebaju imati svoje dostojanstvo i ponos jer bez toga sve drugo joj ne vrijedi pišljiva boba.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Začin svijeta u eurimaXman 2008-03-31 10:29
Drago mi je da je Otočanin konačno potvrdio da sva ova povika protiv zaštite dupina i prijetnje graðanima koji se za nju zalažu nije zbog interesa ribara nego zbog sasvm drugih interesa. Otočanin je te interese nazvao urbanističkim rastom i gradnjom i time potvrdio da su predstavnici ribara članstvo svoga ceha zaista upregli u kola jednog opće poznatog interesa za gradnju - tj. proširenje marine u Nerezinama.

Dakako, Otočanin se i dalje služi blesavim floskulama o dijelovanju "eko akcija" koje, kao, žele "zaustaviti napredak hrvatskog naroda i dovesti ga na poziciju gdje je bio nekad a to je sluge europljanima". Kad nemaš argumente, ne ostaje ti drugo do demagogija, a nemaš ih već zbog toga što gradnju i urbanizaciju nekog područja ne odreðuju eko udruge nego gradska vlast svojim prostornim planovima, a ovi moraju biti usklaðeni sa županijskim planovima koji pak moraju poštovati odredbe na razini Ministarstva koje je usvojila Vlada RH. A kad Vlada donosi odredbe iz kojih izrastaju lokalni prostorni planovi ona vodi računa da more nije vlasništvo pojedinaca, lokalnih skupina, bogatuna i moćnika nego prema Članku 52. ustava RH "More, morska obala i otoci, vode, zračni prostor, rudno blago i druga prirodna bogatstva, ali i zemljište, šume, biljni i životinjski svijet, drugi dijelovi prirode, nekretnine i stvari od osobitog kulturnoga, povijesnoga, gospodarskog i ekološkog značenja, za koje je zakonom odreðeno da su od interesa za Republiku Hrvatsku, imaju njezinu osobitu zaštitu." Tu osobitu zaštitu uživa i lošinjski akvatorij ma koliko ti vikao da hoćeš biti svoj na svome, jer ti kao ribaru rezervat to ionako neće uskratiti. Druga je stvar ako želiš betonizirati i nasipavati obalu, upustiti se u unosnu apartmanizaciju zagaðivati more otpadnim vodama, krčiti šumu i t.d.

Inače, Ustav u istom članku kazuje: "Zakonom se odreðuje način na koji dobra od interesa za Republiku Hrvatsku mogu upotrebljavati i iskorištavati ovlaštenici prava na njima i vlasnici, te naknada za ograničenja kojima su podvrgnuti." Dio mora na kojem je proglašena zaštita nije tvoje vlasništvo, a baš i da si mu vlasnik, država ti može uz naknadu ograničiti pravo korištenja. Dakle, tvoje trabunjanje o eko udrugama da žele zaustaviti napredak hrvatskog naroda je obična glupost i podlo podmetanje, jer ako to netko radi, to je Država.

Ostavit ću po strani tvoje pjesničke umotvorine o malenoj zemljici kao "začinu svijeta", dostojanstvu i ponosu, čuvanju korijena. a osvrnut ću se na ono bitno. Naime, ne javljaš se ti zbog dostojanstva, ponosa i čuvanja korijena nego zbog mnogo čvršće valute, navodnih gubitaka od nekoliko milijardi eura ako ne bude urbanizacije i gradnje.

No dobro! Pozivam te da tu tvrdnju argumentiraš. Navedi koji dijelovi obale oko akvatorija predviðenog za zaštitu se planira urbaniziraii da se ne dogodi da po tvojim riječima "mladi naraštaji koji dolaze više ne mogu postati gospodarstvenic i nego će morati trbuhom za kruhom u tu vašu veliku "zaštitnicu Europu" pa tamo biti sluge". I svakako navedi brojke. A potom sačekaj usvajanje već predloženog prostornog plana pa vidi što je njime predviðeno za gradnju u tom prostoru. Nemoj samo reći da je to raðeno bez vas, domoljuba koji su krvarili za ovu zemlju, jer bila je javna rasprava.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # slugagost 2008-03-31 14:27
Uzalud ti trud xmane. Lošinjan ne čita što se tu piše. On samo ponavlja istu priču. Da čita i razmisli o tome što se tu piše odavno bi zašutio i pokrio se ušima. Ali njemu su argumenti "bojanče", "začin svijeta" i frazetine iz narodnjačke glazbe. Mali sluga velikih lošinjskih tajkuna to je on.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # stolicaOtočanin 2008-03-31 22:35
Napisao bi neki odgovor ovoj ......osobi Xxl... ali dobio sam od njegovih komentara rijetku stolicu pa moram večer provesti na toaletu, ali neće biti problema jer ću ga zamišljat ispod :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # bolest ili...psihijatar 2008-04-01 08:55
Analni tipovi uvijek su usmjereni na svoja govna. Zadržavaju ih, gledaju i prekomjerno se njima okupiraju. Otočanin je o sebi i prije puno više rekao što misli. Usmjeren na ...ma neću ipak jer to nije važno, a njemu bi potkopalo i ono malo lažnog identiteta, mislim muškog.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ženaotočanin 2008-04-01 09:18
Vi ste uistinu svi ovdje jadni ne znate što ćete pa pokušavate umanjivati nečiju muškost jer nemate nikakovi argumenata a ustvari time vrijeðate sebe jer ste vi ti koji se uvijek borite za ženska prava, pa mi nije jasno zašto stalno želite ljude s kojima ne možete izići na kraj da zbog tog nisu muški ili što ja znam. Kao da je to važno važno je jedino da vam je došao kraj i da vas ljudi kuže nema više prodaje muda za bubrege nego ćete morati imati argumente za ono što tvrdite i ne samo to nećete moći u tuðoj kući svoje sile provoditi nećete, a jasno vam je da ni u svijetu to više nitko ne "puši" dragi moji Bojanćići prošlo vrijeme laži.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # kultura dijalogaLimač 2008-04-01 10:10
Otočanin nam je rekao svoje argumente: to je rijetka stolica koju je ostavio u toaletu. E pa takvi su mu i argumenti (rjetki i smrde) i kultura dijaloga.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # suvarAM 2008-04-05 09:01
daj otocanine,pusti ove zelene nek sami sebi pisu komentare,treba o si skuziti da nema smisla s njima raspravljati,re zervat ide na nizu zastitu i to ti je dokaz kakve cvrste argumente imaju
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # suvarAM 2008-04-05 09:08
i sada ce mi napisati da smo podplatili politicare etc. etc. Al ne dira me to nista jer je napokon doslo ljudima u glavu tko,gdje i sto
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # lutke na koncugost 2008-04-05 10:07
To što će rezervat možda ići na nižu zaštitu nije stvar argumenata nego smušene Vlade koja donosi zakone a onda ih povlači. Ista stvar je sa ZERPOM: imamo čvrste argumente da nas se pljačka pa vlada donosi zakon o ZERPU. Ali kad netko podvikne kao talijani i slovenci vlada se povuče cvileći i opet dozvoli pljačku. Isto je i s rezervatom, jer unatoč argumentima za potrebu zaštite vlada skače samoj sebi u usta i povlači što je odlučila. Ako se smanji zaštita biće to će biti još jedna pobjeda ljudske pohlepe nad zdravim razumom i kulturom baš kao i sa ZERPOM a već se zna tko, gdje i što. Dovoljno je reći Marina Nerezine! A ribarski voðe su samo lutke na koncu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # komentarkomentator 2008-04-07 16:15
Oni koji zastupaju ribare nisu niti ribari niti su ljudi koji od toga žele živjeti. A kada govore o ekolozima iz njih govori zavist ljudi koji su nesretni svojim životom, statusom...Ovo je prilika da i oni dobiju svojih 5 minuta slave glumeći zabrinutost. niti su u tome vjerodostojni.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Slavniotočanin 2008-04-07 20:46
Otočani su itekako zadovoljni sa svojim životom ili se to može i ovako reći bili smo zadovoljni dok se niste pojavili vi koji ne znate ništa raditi pa sad pokušavate neradom nama nametnuti pravila, te lagodno živjeti.
Ako znate što biste sami sa sobom, vratite se kad budete iza sebe imali iskustvo života i borbe.
A ne tu sa šačicom zadojene klinčadije i ovisnika, gurate nama lažnu ekologiju. A mi koji se uistinu borimo za ovaj otok da bi na njemu sutra svi kruha imali koji žele pošteno raditi i živjeti, zahvaljujući vašem djelovanju postajemo ugrožena vrsta. I ako mislite da ribar koji ima kaić od šest metri i malo mreže nije faca jer s tim hrani i školuje svoju djecu i da nije zadovoljan jer od nemogućeg čini moguće onda se varate dragi moji pogotvo vi zagrebčani koji ne biste znali živjeti kad biste imali primanja manja od deset tisuća kuna po glavi, i kad nebiste imali tatice koji su nekim čudnim načinom preko noći postali vlasnici nemogućeg bogatstva pa vas mogu financirati povlačiti veze kako vi ne biste morali ništa raditi nego sjediti po vikendicama u Artatorama, Nerezinama, i Lošinju i rušiti slobodu OTOČANA. Opozovite se sami a nas ostavite na miru.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # lud zbunjenasd 2008-04-08 09:56
Otočanin kaže da se tu šačicom zadojene klinčadije i ovisnika gura lažna ekologija. Pa kad bi to uistinu bilo tako ljudi u ministarstvou i Vladi su šačica zadojene klinčadije i ovisnika, a lažna ekologija je kad nastojiš očuvati more od zagaðenja i izlovljavanja ono malo ribe što još ima u njemu. Po Otočaninu je lažna ekologija kad uvodiš red i štitiš more! Pa onda je i ZERP lažna ekologija, a za njega se zalažu ribari :P Ko je tu lud a ko zbunjen?

Onaj ko se protivi zaštiti okoliša /ekologiji/ brine samo za danas, za svoje dupe, a ne da bi i sutra svi imali kruha. Šta ćeš ostavit unucima kad more pretvoriš u ustajalu prljavu baru bez života jer kao to je sloboda otočana da to naprave????
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Znanje, neznanje i većinacinik 2008-04-09 00:46
dugo, dugo nisam čitao i sudjelovao. i sad vidim ovu raspravu. prijetnje koje iznosi otočanin su me šokirale! ljudi, ja sam sa otoka i ne mislim kao otočanin. imao bih štošta za primijetiti i dodati o načinu kako nas se obavještava i uključuje u raspravu oko osnivanja rezervata, ali to ću za sada zadržati za sebe.
ipak, čini mi se kako otočanin očigledno ne razumije neke stvari. on misli da je svijet u kojem danas živimo svijet u kojem je moj (a možda i njegov) pradjed lovio ribu mrežama od konoplje ili tako nečega, i kad je utjecaj ribolova moga pradjeda bio svega 10, 15 ili 20 milja od njegovog mjestašca uz more. Tada ljudi iz Zagreba ili Madžarske nisu imali pojma kako je na moru niti su imali ikakav utjecaj na more. Danas, 150 godina nakon mog pradjeda, ljudi čak sa drugih kontinenata npr. sjeverne Amerike i Azije utječu na more i okoliš u kojem je moj pradjed lovio ribu (valjda si čuo za globalno zatopljenje, klimatske promjene, CO2 i slično). Svijet je danas postao globalan, no ovom "otočanu" koji valjda ignorira cijeli svijet oko sebe, to još nije došlo do mozga pa on misli da su more i otok samo njegovi i da samo on ima neki utjecaj ali i pravo na more.
Istovremeno, ljudi koji se bave ekologijom za otočana (ili otočaNIna) su lijene budale koje prodaju maglu. To što cijeli svijet poziva na zaštitu okoliša i upućuje na ogromne probleme koji će nas uskoro sustići, nema veze. Jer ipak, otočanin zna sve najbolje. On može prepoznati prave činjenice i prave argumente, a svi drugi ne mogu. Otočanin vjerojatno misli i da su Prelog, Ružička i Tesla lijene budale koje nisu znale orati i kopati (ili loviti ribu) pa su se zato bavili "mudrovanjem".. .
Ali otočanin, kojemu su ZagrePčani loši (posebno me zagrepčani diraju jer mi je žena iz Zagreba, jer sam studirao u Zagrebu i jer mi pola obitelji živi u Zagrebu, a imam tamo i lijenih prijatelja) jer su lijeni pa pokušavaju, zamisli!, predložiti zaštitu na moru, dobri su kao turisti koji ostavljaju novce na otoku, i kao kupci njegove ribe, i kao porezni obveznici koji plaćaju školovanje njegovoj djeci, i koji plaćaju izgradnju nove ceste do Lošinja, i koji plaćaju kupovinu trajekata itd itd itd. Ili otočanin misli da sve to plaćaju samo Lošinjani???
E moj otočanine, svijet se promijenio. Mi svi plaćamo kako razvoj otoka tako i razvoj Zagreba i Hrvatske. Jednako kao što ti imaš pravo na pršute i pšenicu sa kopna, i svi tamo imaju pravo na ribu i kupanje u moru. Kao što ti imaš pravo boriti se za očuvanje Velebitskih šuma ili čak i prašuma oko Amazone kao proizvoðača kisika koji dišeš, i ljudi iz npr. Osijeka imaju se pravo zalagati za zaštitu mora. Kao što ti možeš npr. reći da šumari iz Gospića sijeku previše šume ili Talijanski poljoprivrednic i bacaju previše pesticida pa to ima utjecaj na tebe, tako i oni iz Čakovca imaju pravo reći da zagaðenje mora ili nestanak dupina ima utjecaj na njih.
Ljudi idu u škole i fakultete da bi naučili nešto i mislim da bi se trebali dijeliti na obrazovane i neobrazovane, a ne na otočane i Zagrepčane. Ljudi promišljaju, vide probleme, traže rješenje. Ali nailaze na zidove umišljenosti, sebeljubivosti, samodostatnosti , ksenofobije, sitnih ili krupnih osobnih interesa, neukosti i neznanja, korupcije, ......
Ja mislim da većina nas na Lošinju nije takva i da ćemo prije ili kasnije doći do razgovora u kojem neće biti mjesta za prijetnje i politička podmetanja. Volio bih kad bi to bilo prije, ali, bože moj, bit će valjda dobro ako bude i kasnije. Ipak, ovakva pisanja i dopisivanja, siguran sam, mogu pomoći da se jasno vidi kakvi stavovi se prezentiraju kao stavovi većine. Nadam se da će u nekom trenutku ta "većina" biti u mogućnosti jasno pokazati iza čega/koga se ona stvarno nalazi.
Stoj/te mi dobro.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

● ZADNJI KOMENTARI

  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ..... 11.10.2024 16:52
    Ćipe misli što i foto Rio
    Kao foto Rio misli i HDZ-ov partner Ćipe: 'Ne treba dizati paniku, pa koliko ljudi pogine na cestama. Nesreće se događaju'

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 11.10.2024 14:52
    Tito
    Bilo bi pametnije Rudiju bivšu tajnicu stavit za predsjednicu umjesto jasmine....

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    nn 11.10.2024 13:57
    Džaba mu pomoska škola
    Ministar Butković demantira foto rio. Konačno priznao: 'Jučerašnji novi pad rampe na trajektu pokazuje da nešto sustavno nije dobro' telegram.hr/.../... (https://www.telegram.hr/politika-kriminal/ministar-konacno-priznao-jucerasnji-novi-pad-rampe-na-trajektu-pokazuje-da-nesto-sustavno-nije-dobro/) ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Admin. 11.10.2024 13:47
    Nesuvislost
    Zasmetalo je samo ovo, citiram: Nesuvislost ovakvog početka tvog odgovora na jedan prethodni komentar najavljivala je nesuvislost i ostatka odgovora. Uvjeren sam da ne možeš znati je li osoba koja se potpisala kao gost zaista "konstruirala pričicu" ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Fran 11.10.2024 13:17
    Gluposti
    A radi čega bi se to Komadina morao bojati Ane, ili štogod drugo?

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 11.10.2024 13:14
    Reuters stop
    Nisam prekršio ni jedno pravilo, sudjelovao sam u raspravi na temu članka, ništa manje od drugih. Izjasnio sam se o AK kao lošoj i poželio joj gubitak izbora. Mora da sam napisao nešto što je adminu stvarno jako, jako zasmetalo... ali što?

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    .... 11.10.2024 10:59
    Jović se usuđuje kazati istinu
    Da Jović zbog Komadine zaista ne smije pisnuti protiv Ane, ne bi se kao jedini SDP-ov član Gradskog vijeća i predsjednik stranačke organizacije na Lošinju, usudio za otoci.net govoriti o neuspjesima gradonačelnice i gradske uprave: "nakon što su ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    LK 11.10.2024 10:51
    ...
    pa nismo mi tu neki zagorci, živimo na otoku, pola stoljeća se vozim trajektima, iskustvo mi govori da padovi rampi nisu normalna stvar, ako je njemu to normalno onda on sam ima neki problem

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    @@@ 11.10.2024 10:40
    ...
    i avioni ponekad padaju, i to je normalna stvar

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 11.10.2024 09:50
    Kvarovi na hidraulici su normalna stvar
    predsjednica hsls je izabrana dok je živila na Lošinju. Ni sada ne prestaje misliti na Lošinj pa je na fejsu pitala brinu li gradonačelnicu Malog Lošinja česte nereće trajekta. Na to je u njenu obranu skočio Foto Rio da je završio Pomorsku školu i ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 11.10.2024 09:37
    Politika kao uhljebljenje
    Klasična uhljebuša je AK. Jedini radni staž osim u gradskoj upravi ima ono malo u očevoj firmi. Radila je naplatu priveza jahti i održavala sanitarija u prostorijama firme.

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    NN 11.10.2024 08:36
    propale nikad započete investicije
    Jović se makar razumije u građevinu, kao i Franković. Ova se ne razumije u građevinu, ali se razumije u poziranje i manekenstvo. Uz podršku MŽ i TJ koje se ne razumiju ni šta. Onog savjetnika na dobroj plaći da ni ne spominjem.

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ..... 11.10.2024 07:22
    Politika kao hobi
    Ali zato njemu politika nije uhljebljenje nego hobi.

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ... 11.10.2024 06:12
    ...
    gradonačelnica je nakon 12 godina običnog faxa ekonomije zalutala i u ekonomiju i u politiku

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 22:37
    Tito
    Jović je izjavio da je zalutao u politiku

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 19:43
    Pitao je on malo više ...
    Nabrzinu sam pretragom na ovoj stranici našao malo više njegovih pitanja. volim-losinj.org/.../... (http://www.volim-losinj.org/politika/3140-cenzuriranje-prijenosa-sjednice) volim-losinj.org/.../... (http://www.volim-losinj.org/politika/3115-televizija-mali-losinj) ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 18:30
    Tito
    U zadnje 4 g postavio par pitanja

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 15:47
    Jedino što znamo, rode ...
    Jedino što znamo jeste da danas, manje od godinu dana do narednih izbora postoji ogroman raskorak između onog što nam je AK u ime HDZ-a obećavala i ovog što je do danas uz potporu Devčićve grupe vijećnika ostvarila. Tvoje filozofiranje o pojmu oporbe ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 10.10.2024 15:17
    O oporbi, rode.
    Oporba kao pojam nema ni pozitivno ni negativno značenje. Svi su oporba, uključujući i ovu drugu struju Zajednice... ... to što netko jest oporba ne znači ništa o njegovoj kvaliteti ili vrijednostima, samo znači da trenutno nije na vlasti. Postoji ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 14:01
    Ima oporbe
    Mislim da su napravili koliko je oporbi moguće išta napraviti pod HDZ-ovom diktaturomTi kao da si pao s Marsa :-) Zar ne znaš zašto je Plenković postavio Turudića za šefa DORHa. Umjesto da zastupa RH DORH zastupa HDZ.Jović joj sustavno postavlja ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 12:59
    Tito
    Za sadašnju vlast znamo zasto ne glasati a za oporbu zasto da glasamo zasto Što su napravili ništa Rudi poludementan Govori o kaznenim prijavama od kojih ništa Jović od Komadine ne smije pisnuti protiv Ane Franković druga strana hdz ??????????????? ?

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    OMG 10.10.2024 11:47
    Diverzant
    Ovo je neki web diverzant kao Straulino za brodove. Hoće da potopi portal :lol:

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Inicijativa za legalnost Lošin 10.10.2024 11:04
    moj stav
    [quote name="Egzorcist "]Skoro sva ilegalna gradnja napravljena je za vrijeme vladavine Ane Kučić Nažalost, to je istina, no pod njenim skutima krije se pravi krivac za bujanje i toleriranje ilegalne gradnje te svih devastacija. Gospođa koja konstantno ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ...... 10.10.2024 10:35
    Normalno
    A jel imaš neku korist od ovih što žive na Lošinju? Od Ane Kučić i Devčića?

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 09.10.2024 21:10
    Drug Tito
    Jeli to normalno da predsjednica hsls živi u Rijeci Ovo su teški slučajevi Vlast i oporba na otoku za liječenje

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Egzorcist 09.10.2024 20:53
    12 godina mandata
    Skoro sva ilegalna gradnja napravljena je za vrijeme vladavine Ane Kučić I sama je kupila kuću s ilegalnim stanovima

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Župnik 09.10.2024 20:38
    Muzej
    ANI treba zabraniti ulazak u crkvu i svima koji su bili na predavanju u muzeju koji sebe proglašava partnerom dugih boja Dakle mi financiramo to.... Zaista je ova vlast očajna kad u takvim traži pomoć

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Erdogan 09.10.2024 20:35
    Oporba
    Jeli moguće da Franković zapravo nit ne mari hoće li postati gradonačelnica nova jer po plahosti i nije neš muževan briga njega i bez toga ima svoje poslove zato se nit ne trudi čak protestirao šutnjom na gradskom vijeću A nije lopov koji krade samo nego ...

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 09.10.2024 18:55
    ...
    Lijepa gesta isprike za onu bahatu nesmotrenost. Lajkam, ako je vlastita ideja a ne prisila.

    Read more...

     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Njetanjahu 09.10.2024 15:49
    Oporba
    Zasto Rudi Franković i Jović šute o bitnim kriminalnim radnjama gradonačelnice njezine obitelji i svite a nagovaraju obične ljude da im objavljuju dokumente o dokazu kriminala Zato jer su [cenzurirano]e s figom u đepu Zasto franković piše kako su šume ...

    Read more...

ZADNJI KOMENTARI (desno)

  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ..... 11.10.2024 16:52
    Ćipe misli što i foto Rio
    Kao foto Rio misli i HDZ-ov partner Ćipe: 'Ne treba dizati paniku, pa koliko ljudi pogine na ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 11.10.2024 14:52
    Tito
    Bilo bi pametnije Rudiju bivšu tajnicu stavit za predsjednicu umjesto jasmine....
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    nn 11.10.2024 13:57
    Džaba mu pomoska škola
    Ministar Butković demantira foto rio. Konačno priznao: 'Jučerašnji novi pad rampe na trajektu ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Admin. 11.10.2024 13:47
    Nesuvislost
    Zasmetalo je samo ovo, citiram: Nesuvislost ovakvog početka tvog odgovora na jedan prethodni ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Fran 11.10.2024 13:17
    Gluposti
    A radi čega bi se to Komadina morao bojati Ane, ili štogod drugo?
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 11.10.2024 13:14
    Reuters stop
    Nisam prekršio ni jedno pravilo, sudjelovao sam u raspravi na temu članka, ništa manje ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    .... 11.10.2024 10:59
    Jović se usuđuje kazati istinu
    Da Jović zbog Komadine zaista ne smije pisnuti protiv Ane, ne bi se kao jedini SDP-ov član ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    LK 11.10.2024 10:51
    ...
    pa nismo mi tu neki zagorci, živimo na otoku, pola stoljeća se vozim trajektima, iskustvo mi ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    @@@ 11.10.2024 10:40
    ...
    i avioni ponekad padaju, i to je normalna stvar
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 11.10.2024 09:50
    Kvarovi na hidraulici su normalna stvar
    predsjednica hsls je izabrana dok je živila na Lošinju. Ni sada ne prestaje misliti na ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 11.10.2024 09:37
    Politika kao uhljebljenje
    Klasična uhljebuša je AK. Jedini radni staž osim u gradskoj upravi ima ono malo u očevoj ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    NN 11.10.2024 08:36
    propale nikad započete investicije
    Jović se makar razumije u građevinu, kao i Franković. Ova se ne razumije u građevinu, ali se ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ..... 11.10.2024 07:22
    Politika kao hobi
    Ali zato njemu politika nije uhljebljenje nego hobi.
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ... 11.10.2024 06:12
    ...
    gradonačelnica je nakon 12 godina običnog faxa ekonomije zalutala i u ekonomiju i u ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 22:37
    Tito
    Jović je izjavio da je zalutao u politiku
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 19:43
    Pitao je on malo više ...
    Nabrzinu sam pretragom na ovoj stranici našao malo više njegovih pitanja. volim-losinj.org/.../...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 18:30
    Tito
    U zadnje 4 g postavio par pitanja
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 15:47
    Jedino što znamo, rode ...
    Jedino što znamo jeste da danas, manje od godinu dana do narednih izbora postoji ogroman ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 10.10.2024 15:17
    O oporbi, rode.
    Oporba kao pojam nema ni pozitivno ni negativno značenje. Svi su oporba, uključujući i ovu ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    gost 10.10.2024 14:01
    Ima oporbe
    Mislim da su napravili koliko je oporbi moguće išta napraviti pod HDZ-ovom diktaturomTi kao ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 10.10.2024 12:59
    Tito
    Za sadašnju vlast znamo zasto ne glasati a za oporbu zasto da glasamo zasto Što su napravili ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    OMG 10.10.2024 11:47
    Diverzant
    Ovo je neki web diverzant kao Straulino za brodove. Hoće da potopi portal :lol:
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Inicijativa za legalnost Lošin 10.10.2024 11:04
    moj stav
    [quote name="Egzorcist "]Skoro sva ilegalna gradnja napravljena je za vrijeme vladavine Ane ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    ...... 10.10.2024 10:35
    Normalno
    A jel imaš neku korist od ovih što žive na Lošinju? Od Ane Kučić i Devčića?
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Nema oporbe 09.10.2024 21:10
    Drug Tito
    Jeli to normalno da predsjednica hsls živi u Rijeci Ovo su teški slučajevi Vlast i oporba na ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Egzorcist 09.10.2024 20:53
    12 godina mandata
    Skoro sva ilegalna gradnja napravljena je za vrijeme vladavine Ane Kučić I sama je kupila kuću ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Župnik 09.10.2024 20:38
    Muzej
    ANI treba zabraniti ulazak u crkvu i svima koji su bili na predavanju u muzeju koji sebe ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Erdogan 09.10.2024 20:35
    Oporba
    Jeli moguće da Franković zapravo nit ne mari hoće li postati gradonačelnica nova jer po ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    hranitelj tuljana 09.10.2024 18:55
    ...
    Lijepa gesta isprike za onu bahatu nesmotrenost. Lajkam, ako je vlastita ideja a ne ...
     
  • Četiri pitanja čekaju odgovor

    Njetanjahu 09.10.2024 15:49
    Oporba
    Zasto Rudi Franković i Jović šute o bitnim kriminalnim radnjama gradonačelnice njezine ...