Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Projekt »Participativno budžetiranje: građani nadziru lokalni proračun«

Korisnička ocjena:  / 7
LošeNajbolje 

particip»Participativno budžetiranje: građani nadziru lokalni proračun« naziv je projekta kojeg u svojim lokalnim zajednicama provode Zelena Istra iz Pule, Eko Pan iz Karlovca te IDEM i ja iz Malog Lošinja. Partner na projektu je i islandska udruga Citizens Foundation, dok su suradnici Institut za javne financije i GONG»

Projekt traje dvije godine, a provodi se u suradnji s upravama gradova Pule, Karlovca i Malog Lošinja. 

Provedbu projekta, u trajanju od dvije godine, financira Europska unija putem programa IPA 2011 »Jačanje potpore organizacijama civilnog društva za povećanje dobrog upravljanja i transparentnosti javne uprave u Hrvatskoj«.

Glavni cilj ovog projekta jest omogućiti građanima Pule, Malog Lošinja i Karlovca informirano i aktivno sudjelovanje u donošenju gradskog proračuna te nadzoru nad njegovim izvršenjem. Zato ćemo u sklopu projekta "Participativno budžetiranje: građani nadziru lokalni proračun" pokrenuti tri inovativne internetske stranice za prikupljanje proračunskih prijedloga građana Pule, Karlovca i Malog Lošinja. Ove će stranice omogućiti argumentiranu raspravu o proračunskim prijedlozima na vrlo jednostavan način te će građani moći glasati i dijeliti putem društvenih mreža prijedloge koje podržavaju. Prijedlozi građana koji osvoje najveću podršku bit će definirani kao proračunski prioriteti te će ih partnerske udruge proslijediti na očitovanje lokalnim vlastima. Na ovaj način građani će dobiti povratne informacije o prioritetnim prijedlozima koji će biti uvršteni u prijedlog proračuna.

Budući da konstruktivna participacija iziskuje aktivno, informirano i educirano građanstvo te kako bi prijedlozi građana bili što kvalitetniji, izradit ćemo i proračunske vodiče za građane te organizirati javne prezentacije gradskih proračuna, gdje će biti predstavljene mogućnosti za sudjelovanje građana u procesu donošenja proračuna.

Participativno budžetiranje je relativno mlad, ali vrlo popularan koncept. Nastao je 1989. u brazilskom Porto Allegreu, a u ovih 26 godina proširio se svim kontinentima, pa tako i Europom. Danas se proračuni na participativan način donose i u Njemačkoj, Engleskoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Estoniji, Portugalu ili na Islandu, dok se u Hrvatskoj ovaj koncept tek treba razviti. Zasad je u široj javnosti odjeknuo tek primjer participativnog odlučivanja o pazinskom proračunu, kojeg je prošle godine u suradnji s Gradom Pazinom proveo GONG.

Otvaranjem lokalnih proračuna građanima želimo širiti i produbljivati demokraciju svojih lokalnih zajednica te približiti javne financije građanima te ih učiniti transparentnijima, što će umanjiti i mogućnosti za korupciju i klijentelizam. Drugim riječima, projektom "Participativno budžetiranje: građani nadziru lokalni proračun" želimo pridonijeti izgradnji zdravih temelja uzajamnog povjerenja građana i institucija lokalnih vlasti.

Iz zajedničke konferencije za tisak
gradonačelnika i predstavnice udruge IDM i ja
na radiju Lošinj - radio Jadranka

Komentari: 

44 # ...gost 2015-03-16 22:32
Ovdje se igra dupla igra.Osobno poštujem gospođu Bojanu i njen trud da razbistri rad Lošinjskih političara gospodin admin koji bi trebao držati njenu stranu,stalno koketira sa osobama koji su strašni protivnici projekta Bojane i Dunja.Očito admin radi i za jedne i za druge i uredno prenosi predsjedniku i gradonačelniku što se događa i tko piše protiv njih.Zato budite oprezni.Svaki tekst koji je malo škakljiviji bude izbrisan po nalogu protivnika Bojane
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # ministar 2015-03-16 23:15
Kakvo je ovo mazanje očiju o participiranju i nadziranju proračuna?? Pa kaj ste ponoreli?? Građani bi mogli spi*kat pare pa neće vama ništa ostat. Kmeeeee..
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
05 # maškaremaskenbal 2015-03-16 23:45
Kasno je došla inicijativa, iako nije nikada kasno.
Ovi su do sada sve novce potratili a bome i se nahrapili dobre provizije, e sada je red da malo bude i pošteno ako ne može drugacije.
Kako to da se gradonacelnik spustio na razgovor sa Bojanom kada na tribini napustio skup pozivom svojih konjanika da napuste skup preteci i sa psovkama otišli na laganu manjadu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
61 # dvanaest apostolajesus 2015-03-17 07:58
"Građani nadziru lokalni proračun" je bacanje pijeska u oči hlebincima. Zašto imamo vijećnike nego da nadziru ne samo proračun nego i sve aktivnosti Gradonačelnika i njegovih pročelnika. Ovo su vrlo opasne teze i vode u anarhiju.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
06 # Strah od nadzora građanaZakeralo 2015-03-17 10:20
Sad samo ne znamo jesi li ti neki od vjećnika, uhljeba u gradskoj upravi ili si izvođač radova koje financira Grad.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
04 # Ima da budete kuš!tribina 2015-03-17 15:57
Citat jesus:
"Građani nadziru lokalni proračun" je bacanje pijeska u oči hlebincima. Zašto imamo vijećnike nego da nadziru ne samo proračun nego i sve aktivnosti Gradonačelnika i njegovih pročelnika. Ovo su vrlo opasne teze i vode u anarhiju.
Da, ovo su opasne teze za politiku "Vi ste nas birali, a dok smo na vlasti ima da budete kuš!"
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # Demokraturatk 2015-03-18 14:11
Citat jesus:
"Građani nadziru lokalni proračun" je bacanje pijeska u oči hlebincima. Zašto imamo vijećnike nego da nadziru ne samo proračun nego i sve aktivnosti Gradonačelnika i njegovih pročelnika. Ovo su vrlo opasne teze i vode u anarhiju.
Politika je suviše ozbiljna stvar da bi je se prepustilo samim političarima. Kad se obični građanani između dvaju izbora odreknu prava da nadziru one koje su izabrali i dužnosti da to rade, demokracija se pretvara u tzv. demokraturu, diktaturu pod maskom demokracije sa svim boljkama takvog sustava: korupcijom, nepotizmom, klijentelizmom, protekcijom, pogodovanjem, trgovinom utjecajem i t.d.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
05 # Nadzor proračunaBojana Genov 2015-03-17 09:45
Ovaj je projekt pisan prije više od godinu dana. Tako funkcionira sustav financiranja EU, spor, trom, izrazito birokratiziran, s naglaskom na kontrole, provjere, vrednovanja, reviziju....

Ovaj projekt ne da ne dolazi prekasno, nego je moguće reći da dolazi veoma rano. Sistem građanskog nadzora proračuna postoji u svijetu četvrt stoljeća, ali u Hrvatskoj je pionirski. Nekoliko je predstavnika različitih udruga iz Malog Lošinja kao i pročelnica za društvene djelatnosti bilo prošli vikend na seminaru na kojem smo čuli kako to rade u Kelnu, u Estoniji, u Mariboru i Pazinu, kao prvom gradu u Hrvatskoj koji ovaj način participiranja građana već provodi.

Bez obzira na sve kritike koje se mogu izreći gradskoj vlasti, valja pozitivno vrednovati da je Grad Mali Lošinj jedan od četiri grada u Hrvatskoj koji će na ovaj način omogućiti sudjelovanje građana. Nije se to dogodilo demonstracijama građana kao u Mariboru, koji su izašli na ulice, smijenili gradonačelnika i građanskim aktivizmom postigli kontrolu nad 5% proračuna.

Desilo se je prije kao u Kelnu ili Estoniji, gdje su vlasti zaključile da je korištenja znanja, ekspertize, motivacije i resursa građana pametno koristiti (ovaj je proces opisan poprilično ružnom rječju Crowdsourcing) te da je rezultat obostrano koristan.

Kako će izgledati lošinjski model još nije odlučeno. Alementi vrednovanja svakako će biti iznos, odnosno dio proračuna koji će gradske vlasti dati na upravljanje građanima, koji će glasanjem kreirati listu prioritetnih projekata. Element vrednovanja bit će i proces, odnosno koliko će građani biti stvarno u poziciji da autonomno i bez tuđeg uplitanja daju prijedloge te da glasaju za njih. Potpuno je jasno da će lošinjski model biti dobar upravo onoliko koliko se nas građana uključi u to i koliko predložene intervencije u proračun budu realistične, u korist zajednice, sukladne s propisima, ekološki prihvatljive.

Intervencije građana u proračun bit će moguće na dva načina. Jedan od njih je proaktivan, što znači da mi građani već sada pa sve do donošenja idućeg proračuna promišljamo koje su to komunalne potrebe koje bismo željeli zadovoljiti iz one sume koju Grad Mali Lošinj odredi za upravljanje građanima. Drugi način će biti primjedbe i prijedlozi na prijedlog proračuna kada bude objavljen. Taj će rok biti veoma kratak jer će prijedlog biti objavljen malo prije usvajanja. Zato će biti važno čitati već ovaj postojeći proračun i promisliti što je u njemu što mislimo da je previše, premalo....

Isto je tako jasno da tek trebamo naučiti što u proračunu može biti napadano, a koje su stavke fiksne, određene zakonima. Pomoć u razumijevanju lokalnog proračuna pružit će nam stručnjaci Instituta za javne financije, koji su naši suradnici u projektu i koji će voditi tribinu, koja će biti vjerojatno u svibnju.

Što bi trebali biti rezultati ovoga projekta? Aktivniji građani koji bolje razumiju proračun. Osim što vijeće nadzire izvršenje proračuna, činit će to i građani i vjerojatno će češće zaviriti u proračunske stavke. Imat će način na koji će to činiti. Jedan dio našeg novca bit će utrošen na komunalne potrebe koje odredimo sami, što jača poziciju građana. Gradskoj će upravi putem glasanja o predloženim projektima i primjedbi na prijedlog proračuna dolaziti najbolja moguća i najrealnija povratna informacija, što je nešto što se inače masno plaća, još od vremena kad su vladari imali dvorske lude da im kažu istinu o njihovoj vlasti pa do današnjeg vremena kada plaćaju skupa istraživanja javnog mnijenja, ankete i fokus grupe. Mi, građani i udruge, povratnu informaciju ćemo im dati rado i besplatno.

Lokalna samouprava će objavljivati prijedlog proračuna, a ne samo proračun kada već bude usvojen. Oni koji kreiraju web stranice Grada bit će prisiljeni razmišljati o tome kako da podatke učine lako dostupnima i razumljivima. Pogledajte stranice Grada Pazina, koje ću početi pokazivati mlađim srednjoškolcima kao dio građanskog odgoja, toliko su pregledne, razumljive, kreirane s namjerom da informiraju.

Ovim će projektom svi dobiti, sukladno tome koliko se uključimo i koliko vjerujemo da se stvari mogu mijenjati i unapređivati, a ne da su neumitne poput bure ili kiše.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
21 # ...gost 2015-03-17 14:15
Kako vidim admin se uzrujao jer je prozvan anonimnom.Nemam ništa protiv admin,dapače cijenim ga kao mudru osobu i podržavam napore gospođe Bojane u borbi protiv političke kaljuže u ovom gradu i neshvatljivo mi je koketiranje admina sa političarima a znam da je svojim razmišljanjima na strani projekta Bojana-Dunja.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
3 0 # PitanjeSumnjičavac 2015-03-18 17:28
Kako ćemo mi znati da je grad prihvatio one prijedloge koji će imati najviše glasova? kako znamo da neće biti varanja? Gledao sam Pazinske stranice i dobre su. Tamo vidim da je na raspolaganju građana 200 tisuća kuna. Hoće li Mali Lošinj dati toliko? Tko donosi odluku o tome i u kojoj proceduri? Što s onima koji ne budu glasali? Što s informatički nepismenima? Ima tu jako puno otvorenih ptanja.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # transparentdikan 2015-03-18 17:35
Citat Sumnjičavac:
Kako ćemo mi znati da je grad prihvatio one prijedloge koji će imati najviše glasova? kako znamo da neće biti varanja? Gledao sam Pazinske stranice i dobre su. Tamo vidim da je na raspolaganju građana 200 tisuća kuna. Hoće li Mali Lošinj dati toliko? Tko donosi odluku o tome i u kojoj proceduri? Što s onima koji ne budu glasali? Što s informatički nepismenima? Ima tu jako puno otvorenih ptanja.
To ti je samo predstava za javnost, ne slušaju ovi na vlasti nikoga, a kamoli nekakvu udrugu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
04 # dlaku ne mjenjavuk ostaje vuk 2015-03-18 20:35
Citat dikan:
Citat Sumnjičavac:
Kako ćemo mi znati da je grad prihvatio one prijedloge koji će imati najviše glasova? kako znamo da neće biti varanja? Gledao sam Pazinske stranice i dobre su. Tamo vidim da je na raspolaganju građana 200 tisuća kuna. Hoće li Mali Lošinj dati toliko? Tko donosi odluku o tome i u kojoj proceduri? Što s onima koji ne budu glasali? Što s informatički nepismenima? Ima tu jako puno otvorenih ptanja.
To ti je samo predstava za javnost, ne slušaju ovi na vlasti nikoga, a kamoli nekakvu udrugu.
Komentar Kapellia na postavljeno pitanje o Kijcu, Bojana je mogla ćuti kao i bližnji, tihim glasom prezenteru projekta "pusti ga neka sere"
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # ne kužimSpy Kid 2015-03-18 21:05
Kome je Gari rekao neka sere? Ova je tribina bila očito vrhunski teatar, sljedeću ne treba propustiti.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
05 # ???kradeze 2015-03-18 21:52
Kome je Gari rekao neka sere? Ova je tribina bila očito vrhunski teatar, sljedeću ne treba propustiti.
Nitko ga nije vidio da je žvaku zaljepio za stolicu, nitko nije ćuo da je rekao pusti neka sere. Ovi od traga nisu vidjeli niti ćuli, a oko njega je samo bila njegova kamarila, ona se može kleti da je to kleveta, ne daj bože to njihov Kapelli nebi nikad uradio .
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
31 # predizborna kampanjadocent 2015-03-19 08:01
Citat kradeze:
Kome je Gari rekao neka sere? Ova je tribina bila očito vrhunski teatar, sljedeću ne treba propustiti.
Nitko ga nije vidio da je žvaku zaljepio za stolicu, nitko nije ćuo da je rekao pusti neka sere. Ovi od traga nisu vidjeli niti ćuli, a oko njega je samo bila njegova kamarila, ona se može kleti da je to kleveta, ne daj bože to njihov Kapelli nebi nikad uradio .
Zar stvarno još ne shvaćate da je ovo bila vrhunska predstava u režiji gđe Genov i g. Nedića da bi se Cappellia razotkrilo pred publikom.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
02 # Teorija uroteAlejandro 2015-03-19 10:05
Citat docent:
Citat kradeze:
Zar stvarno još ne shvaćate da je ovo bila vrhunska predstava u režiji gđe Genov i g. Nedića da bi se Cappellia razotkrilo pred publikom.
Pazi šta pišeš jer admin sve zna pa će te prijaviti urotnicima iz tajne masonske lože Idem i ja i Anti Nediću iluminatu s crnim pojasom sedmog dana.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
02 # Kome to koristi?Frodo 2015-03-19 12:43
Krajnje glupav pokušaj stvaranja zbrke blaćenjem pojedinaca i izmišljanjem teorija urote. Pitanje je kome li to korist. A gđa Genov je u ime udruge rekla sve što se o toj temi ima za reći u komentaru uz članak Čovjek po mjeri otoka iz kojeg citiram dio:

Udruga IDEM i ja nije sudionik, a neće dozvoliti niti da bude predmet birtijskog trgovanja i politika. IDEM i ja je građanska udruga koja novac koji dobiva iz proračuna itekako može opravdati svojim radom, cjelogodišnjim, svakodnevnim, stručnim, s velikim brojem korisnika i usmjerenim na javno dobro.

Kao udruga, IDEM i ja nije nikome niti koalicijski partner pa da mu za sve mora pljeskati i odobravati, a niti opozicija, koja želi sve napadati. Naša je udruga donijela stav da se ne slaže s pravcem razvoja Lošinja kakav se sada ukazuje (mada još nigdje nismo vidjeli razvojni dokument na kojem se temelji) i da će se angažirati oko unaprjeđenja procedura te za ekološka i dugotrajno održiva prostorna i razvojna rješenja, bez obzira na to tko zagovarao drugačija.

Istovremeno, ne vidimo niti jedan razlog da ne surađujemo s lokalnom upravom na različitim projektima, bilo da podižu kvalitetu života djece i mladih ili da unaprjeđuju položaj građana, njihovu informiranost i sudjelovanje u procesima koji ih se tiču te da ne kažemo u javnosti što smatramo dobrim.
Isto tako od pristojne vlasti u demokratskom i građanskom društvu očekujemo da neće biti odmazde za krimen mišljenja i govorenja niti za obavljanje temeljne uloge civilne organizacije, koja je da bude korektiv vlasti i javnih procesa. Želimo vjerovati da dodjela prostora i proračunskih sredstava za udruge nisu stvar privatnog odabira niti sredstvo pacificiranja udruga, nego da su rezultat primjene kriterija i rada stručnih tijela za procjenu (što bismo također voljeli vidjeti objavljeno na gradskim stranicama, kao što je na stranicama ministarstava i zaklada).

Uvjeren sam da će vrijeme pokazati jesu li dosljedni ili (i oni) okreću kapute kako vjetar puše.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
05 # MilostinjaMicek 2015-03-18 17:48
Sve to što navodiš dade se rješiti, a Genov je govorila o procedurama. Ali meni se čini da Kapeli u startu sabotira stvar. Na radiju drobi o informiranju, komuniciranju, ali ne da iz ruku naš novac da sami odlučimo šta s njim. Na radiju kaže da predviđa milostinju od 20, 30 ili 50 tisuća. Hvata me smijeh. Ma tko će doć na tribinu da raspravlja o trošenju 20 000 kuna :lol:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # Polako...Guska u magli 2015-03-18 21:03
Nemojte brzati. Rečeno je da će se model tek dogovoriti, a sigurno da je 20000 ili 30000 samo primjer. Lošinj nije siromašniji od Pazina niti su ljudi u Pazinu pametniji i sposobniji od Lošinjana. Treba vidjeti pa tek onda kritizirati.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # bez naslovanovinar 2015-03-19 11:41
Cappelli je izabran, a nije došao prepadom, niti drugim putem na vlast. Tribina je otvorila brojna pitanja ali mislim da je kriva percepcija ove priče. Potrebno je otvoriti dijalog, ali moje mišljenje je da to nisu potezi da bi se nekoga dovodilo na vlast ili gradonačelnika osobno diskreditiralo.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # ???promatrac 2015-03-19 12:00
Kapelli je sam sebe diskreditirao i pokazao da nije toliko transparentan da na tribini odgovori na pitanja, na zalost njegova mnogobrojna placena vijecnicka elita, djelatnici kao clanovi hdz zauzevsi mjesta i skretanjem i odgovaranjem sa tema kako se nebi postavila prava pitanja na koja ni Kapelli ne smije odgovoriti, vec kao pravi puno kaze a zapravo nis ne kaze.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # prozovi me nježnonjofra 2015-03-19 12:09
Citat promatrac:
Kapelli je sam sebe diskreditirao i pokazao da nije toliko transparentan da na tribini odgovori na pitanja...
..vidjeti će se na slijedećoj javnoj tribini tko će prisustvovati i tko će se usuditi postavljati pitanja. Ovo podsjeća na devedesete godine kada se na tribinama prozivalo ljude.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
02 # .......tribinaš 2015-03-19 12:14
Da li je to prijetnja?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
31 # Naslov (obavezno)Luigi 2015-03-19 20:52
Je, treba još NAŠIH novaca dati udrugama, "građanima", nije dovoljno... u siječnju 2015. u Lijepoj Našoj Bankrotiranoj ukupno registrirano preko 52.0000 udruga (slovima: pedeset dvije tisuće)... i broj strelovito raste... najisplativija i najperspektivni ja djelatnost... DOKAD?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
3 0 # Naslov (obavezno)Luigi 2015-03-19 21:00
A da ne spominjemo da većina najglasnijih udruga izravno radi protiv interesa stanovnika ove zemlje, boreći se protiv slobode pojedinaca od prisile, otvoreno nastupaju protiv principa individualnih sloboda i slobode izbora na tržištu, protiv prava na samoobranu, protiv prava na raspolaganje vlastitom imovinom, protiv prava na vlastiti stav i izražavanje mišljenja, protiv prava na odgoj vlastite djece, prava na slobodu vjeroispovijest i i prava djeteta da ima oca i majku.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # Glasne udruge?Altruist 2015-03-19 21:54
Citat Luigi:
A da ne spominjemo da većina najglasnijih udruga izravno radi protiv interesa stanovnika ove zemlje
Izgleda da je postalo opće mjesto da udruge moraju biti "tihe" da bi bile "vjerodostojne" . A što tko radi i kako troši novce koje je dobio iz lokalnog/državn og budžeta i s kojim rezultatima, sve je manje važno. Važno je da rade "tiho". I da ne uznemiruju duhove političara, jer jedino oni "imaju pravo biti glasni" za puno veće pare od onih koje "mi" (valjda - porezni obveznici, a ne djeca, socijala, penzići i sl.) dajemo u državnu kasu. Uostalom, ima udruga raznih... Luigi, nađite 3 istomišljenika i osnujte Udrugu mrzitelja glasnih udruga, otvorite račun, napišite projekt i prijavite ga gdje mislite da će proći. Stretno!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
14 # Tihe udrugeDon Vito 2015-03-20 08:46
Citat Altruist:
Citat Luigi:
A da ne spominjemo da većina najglasnijih udruga izravno radi protiv interesa stanovnika ove zemlje
Izgleda da je postalo opće mjesto da udruge moraju biti "tihe" da bi bile "vjerodostojne". A što tko radi i kako troši novce koje je dobio iz lokalnog/državnog budžeta i s kojim rezultatima, sve je manje važno. Važno je da rade "tiho". I da ne uznemiruju duhove političara, jer jedino oni "imaju pravo biti glasni" za puno veće pare od onih koje "mi" (valjda - porezni obveznici, a ne djeca, socijala, penzići i sl.) dajemo u državnu kasu. Uostalom, ima udruga raznih... Luigi, nađite 3 istomišljenika i osnujte Udrugu mrzitelja glasnih udruga, otvorite račun, napišite projekt i prijavite ga gdje mislite da će proći. Stretno!
Za to postoje tihe udruge mrzitelja glasnih udruga kao što su šatordžije i Markićkina udruga ujedinjenih hrvatskih homofoba.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
24 # Licemjerjebotox 2015-03-20 12:54
Citat Luigi:
A da ne spominjemo da većina najglasnijih udruga izravno radi protiv interesa stanovnika ove zemlje, boreći se protiv ..... prava na odgoj vlastite djece, prava na slobodu vjeroispovijesti ...
A nije li protiv interesa stanovnika ove zemlje što se djecu već u vrtiću dresira za katolički odgoj, a tamo ima djece muslimana, pravoslavaca i bezvjeraca. Ne krše li se time prava roditelja na odgoj vlastite djece i sloboda vjeroispovijest i. Pa kad neka glasna udruga to opravdano prigovori, tvoje tihe udruge dignu na nju graju do neba.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
3 0 # A jado jadniLuigi 2015-03-20 18:24
...koji to moraju problemi biti kad svagdje vidiš Strašnu Neprijateljsku Crkvu... i kako samo odmah "znaš" da su to "moji"? Iako nigdje ih nisam spomenuo?
Pa i Markić udruge (koje ti se svagdje pričinjaju) su isto udruge koje sišu proračun. A isto ne bih rekao da se ne radi o "tihoj" udruzi...

... i jadnog li savjeta, pa što nisi ti sa par "građana" osnovao firmu, podnio zahtjev za koncesiju i dobio koncesiju za Čikat pa ne bi morali čitati ovo kmečanje??? Kad si tako pametan???
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
03 # 5*pušmipuli 2015-03-20 23:00
Citat Luigi:
... i jadnog li savjeta, pa što nisi ti sa par "građana" osnovao firmu, podnio zahtjev za koncesiju i dobio koncesiju za Čikat pa ne bi morali čitati ovo kmečanje??? Kad si tako pametan???
Pametan zna da koncesiju na Čikat može dobiti samo ako iznad plaže ima hotel sa 5 zvjezdica. Upsss, pa ni ovi nemaju te zvjezdice. E sad više ne znam šta bi mislio. Tko je lud a tko je pametan??
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # sakupljači perjagregor 2015-03-21 07:14
Citat pušmipuli:

Pametan zna da koncesiju na Čikat može dobiti samo ako iznad plaže ima hotel sa 5 zvjezdica. Upsss, pa ni ovi nemaju te zvjezdice. E sad više ne znam šta bi mislio. Tko je lud a tko je pametan??
Pametni su ovi na Čikatu koji svih vuku za nos i sprdaju se sa zakonima i običajima ove države. Za njih ne postoji ni prostorni plan, ni inspekcija, ni bilo kakva pravila.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ccc..pionirka 2015-03-21 08:20
griješiš..na belviju..sa desne strane na ulazu je tabla sa pet zvjezdica..min.turizma.
mala je ..i vidi se samo kada već ulaziš..
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
01 # ..pušmipuli 2015-03-21 19:00
Citat pionirka:
griješiš..na belviju..sa desne strane na ulazu je tabla sa pet zvjezdica..min.turizma.
mala je ..i vidi se samo kada već ulaziš..

Ok. Prihvaća mogućnost da sam pogriješio. Ipak otići ću i provjeriti osobno. Iz osobnog iskustva znam da je tabla o kategorizaciji tipizirana i standardizirana . Nesmije biti ni veća ni manja nego točno onakva kako kaže zakon. Izrađuje je samo jedna tvrtka u RH a izdaje ju na osnovu rješenja o kategorizaciji. .
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Poznata metodaUdružen 2015-03-21 18:48
Ako već nemaš argumenta kojim ćeš odgovoriti na neku tvrdnju, ako nemaš odgovora na postavljeno pitanje, onda postoji fantastična i prokušana metoda: napadni osobu, udrugu, broj udruga, svjetonazor, sposobnost za odgoj, familiju, manire i modni stil. Jedino što je ovo već otrcano i prozirno. A onaj tko misli da udruge traže na ovaj način novac za sebe je podlegao pogrešci da sve prosuđuje prema sebi.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

● ZADNJI KOMENTARI

  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    NN 02.11.2024 19:26
    Opet
    Ovo čitaju mnogi i na temelju tvoje nepismenosti i sintakse poput osobe koja si je malo popila možda i ne žele čitati. Misli nepismene osobe nisu vrijedne čitanja, to sam već davno napisao. Popravi to ili neka ti netko lektorira.

    Read more...

     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    Petar Banić 02.11.2024 13:38
    Hello Huston, we have a problem
    Pa čitav moj članak i nekoliko prije jega su pojasniti a da tko je odgovoran!! Vidim čitati znate, pa pročitajte. Nije obimno štovo!

    Read more...

     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    gost 02.11.2024 09:59
    Vodovodni redari protiv bespravne gradnje
    Nešto malo smisla sjednicama GV daju izvješća u Novom listu kao ovo pod naslovom "Na Lošinju zaposlili vodnog redara da se bori s “lažnim” poljoprivrednic ima". No ta senzacija zaziva logično pitanje tko je odgovoran što vodni redar nije zaposlen prije ...

    Read more...

     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    ML 01.11.2024 17:41
    ...
    Ovdje je bitno reći da je legalizacija bespravne gradnje omogućena Zakonom o postupanja s nezakonito izgrađenim zgradama NN 86/12 i izmjenama tog zakona, a ne naknadnim izmjenama prostornih planova. Jedino ukoliko Devčić sutra ne postane ministar i ...

    Read more...

     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    Inicijativa za legalnost Lošin 01.11.2024 16:35
    jesu li oni lagali ili su samo lagali
    Inicijativa za legalnost Lošinj 2d · Podijeljeno s publikom Javno Pratio sam Aktualni sat Gradskog vijeća i mislim da ovakva pitanja i odgovori vodećih ljudi Grada, stvarno nemaju smisla! No želim istaknuti, opet i opet, nekompetenciju gđe. Jović.

    Read more...

     
  • No pasaran, kritizeri!

    gost 01.11.2024 10:39
    Ovo je Grad za nas, a ne Grad za vas
    Prvi od hrvatskih, drugi otok na svijetu, ali ne Lošinj nego Krk. Barem po nečem prema jučerašnjem Novom listu. Vijest preko cijele stranice! i.imgur.com/aSmGlJA.jpg (http://i.imgur.com/aSmGlJA.jpg)

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Herzog 31.10.2024 21:04
    Dom
    Na gradonačelnicin om političkom fb stoji objava o prikupljanju sredstava za liječenje mladića. Za njega je u redu skupljati priloge no za nju na ovakav način skupljati političke bodove je potez očajnice Neka ti ne zna ljevica što ti radi desnica

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Riki 31.10.2024 16:16
    ...
    Isto kao što se izvjesni Anto uvijek slučajno zatekne tamo gdje se jede ili pije :lol:

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 31.10.2024 16:06
    Poziv na činjenje kaznenog djela
    A Nedić i njegov HDZ skupa s Anom Kučić prave budale i od cijele Hrvatske. Na Dan vještica saznajemo da je kandidat njihove stranke za predsjednika države pozvao vojnike da odbiju poslušnost vrhovnom komandantu i time čine kaznena djela. Na ovaj ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 31.10.2024 15:52
    Važno je da se može slikati
    Slučajno se zatekla i na ovom mjestu događanja da bi pozirala za vijest na FB stranici Radio Jadranka: Revitalizacija lječilišnog centra Veli Lošinj kroz digitalnu i zelenu tranziciju, naziv je EU projekta čija je početna konferencija danas održana u ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 31.10.2024 10:16
    Što radi izvršna vlast?
    Ne znam što je Nedić time htio reći, ali prema rezultatima se baš ne vidi da izvršna vlast radi svaki dan. A ako i radi ne radi kako valja :sad: Svatko može vidjeti da službeni fejs gradonačelnici služi za osobno produciranje i najave priredbi i ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Gost 31.10.2024 09:28
    Stečevine nečasne vladajuće koalicije
    A većinu u GV gradonačelnica si je kupila nečasnom koalicijom sa vijećnicima izabranim s liste "nezavisnog" vođe oporbe u prošlom mandatu. Nečasna koalicija daje ne samo defektnu demokraciju s nepoštivanjem poslovnika i samovoljom nego i katastrofalne ...

    Read more...

     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    Inicijativa za legalnost Lošin 31.10.2024 08:28
    Vodni redar
    Inicijativa za legalnost Lošinj Pa vidimo svi da se ipak može. Nakon tri godine pritisaka sa naše strane i razgovora sa čelnicima VIOCIIL-a i Lošinjskog vodovoda, dogodilo se napokon ono što se je trebalo već davno dogoditi. Gosp. Kruljac je napravio ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Lino 30.10.2024 13:59
    Baba šumom, a djed drumom
    Ma ja njegovo demagoško frflanje više ni ne slušam, u pola rečenice se pogubi pa više ne znaš da li brani gradonačelnicu ili zakone koje ona krši ili brani gradske zaposlenike koji dolaze na posao i za to primaju plaću.

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Lino 30.10.2024 13:41
    Pas čuvar gradonačelnice
    Nedić se i na zadnjoj sjednici istaknuo kao pas čuvar gradonačelnice. Ddoduše ne grize ali laje, a uzima si pravo da govori bez da se javio za riječ. Devčić mu to ponizno tolerira, jer zna tko mu je poslodavac. A prema izvješću na portalu otoci nadmašio ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Građanin 30.10.2024 11:14
    Trla baba lan da joj prođe dan
    Mislim da je unatoč svim naporima Nedića oporba jučer na GV u zadnjoj točki dnevnog reda, izvješće o ne/radu gradonačelnice svima uspjela pokazati da ovako više ne može. Iz mandata u mandat, usta su joj puna obećanja, a rezultata nigdje. Naravno ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ..... 30.10.2024 10:07
    Ajmo ovako ....
    Ajmo ovako: Do kraja drugog mandata ostalo je sedam (mjeseci). Kakve su šanse da u tom preostalom vremenu bude izgrađen i jedan od tih 200 obećanih stanova u dva mandata?

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ..... 30.10.2024 09:59
    Trošenje aktualnog sata
    Deva odjednom odlučio da se strogo drži poslovnika. Kao, da mu se ne zamjeri samovolja. Ali bio je samo poslušan jer za ovu sjednicu Nedić je izdresirao hadezejce da troše aktualni sat na dogovorena pitanja. Tako da oporba ne može postavljati neprijatna ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ..... 29.10.2024 17:05
    Odrađivanje
    Ono kad si vođu oporbe iz prošlog mandata izglasaš za predsjednika gradskog vijeća u sadašnjem :lol: Sve je transparentno. i.imgur.com/eMtPsqE.jpg (http://i.imgur.com/eMtPsqE.jpg)

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ..... 29.10.2024 16:55
    .....
    Pa stanlo su neki prekidi. Sad Jel to do onih što osiguravaju prenos ili cenzura ne zna se :lol:

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Grunf 29.10.2024 16:39
    ...
    Inače, do sad je Devčić dozvoljavao pitanja i van tih 60 minuta, očito je da se izbori približavaju.

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Grunf 29.10.2024 16:38
    Cirkus HDZ-a i DD na gradskom vijeću
    Planski ne dotvoljavaju oporbi da postavljaju pitanja. Ne znam prati li netko ovo GV, HDZ-ovci počeli postavljati unaprijed dogovorena pitanja i popunili vrijeme od 60 minuta predviđeno za aktualni sat, kad je prošao taj sat, Devčić prekida, nema više ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    abcd 29.10.2024 16:20
    Još nije kraj mandata
    Ja nisam obećala 200 stanova, uvijek se govori o 100 stanova ... određeni broj stanova će se realizirati. Koliko točno, vidjet ćemo kada ovom mandatu dođe kraj kaže gradonačelnica. Ali 200 stanova je obećano u dva mandata. No prošli mandat je prošao bez ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 29.10.2024 10:29
    U zapisniku sa prošle sjednice GV je opisan dijalog između vjećnika Ivkovića i gradonačelnice: Ivković pita: Uslijed velike zaduženosti i slabog punjenja proračuna Grada, sve teže se ispunjavaju zakonske obveze, jer brojnim našim obrtnicima i poduzetnicima ...

    Read more...

     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    gost 28.10.2024 19:01
    Šatoraši u gostima
    Svečanost je uvećao kao predsjednik HVIDRA-e. Telegram piše da je neuništiv. Poslije svih afera opet je izabran za šefa HVIDRA-e, po peti put. A potpredsjednik Vlade i ministar hrvatskih branitelja Medved je postao zahvaljujući vodstvu šatoraša koji su ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 28.10.2024 14:12
    Projekt križnog puta
    Sutra će na sjednici GV biti točka 5. PROJEKT KRIŽNOG PUTA U MALOM LOŠINJU Izrađen povijesni eleborat, konzervatorski elaborat, snimak stanja svih crkvica, geodetski snimak područja. Izrađeno idejno rješenje, po prihvaćanju slijede izvedbeni projekti.

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ZZ 28.10.2024 13:50
    Adresa za žalbe
    Ipak joj je drago kad neka budala uz njenu objavu na fejsu napiše "Bravo nasa gradonacelnice" . Zato i objavljuje tuđe uspjehe kao da su njezini i hvali se "ostvarili smo više nego smo najavili". A ako nešto zašteka izjavit će da adresa za žalbe nije ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 28.10.2024 12:54
    Da se Ana ima čemu veseliti
    Radila ili ne radila nedjeljom ili radnim danom gradonačelnica nema baš ništa s tim radovima. Osim da ima priliku za slikanja i da se veseli na fejsu statusom "Veselim se što konačno započinjemo dugo iščekivani projekt obnove Vele rive". Nosilac ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Lino 28.10.2024 12:53
    .....
    Možda čekaju juga i nevere, čekaju da se more digne i poplavi sve do suda. Pa će reći da pod tim uvjetima ne mogu raditi. Pa će na veliku radost gradonačelnice radovi trajati četiri umjesto dvije godine. Nije bitno kad će biti gotovo, glavno da se ...

    Read more...

     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    SZ 28.10.2024 11:55
    ...
    Ne znam koliko gradonačelnica radi ili ne radi nedjeljom, ali mi se čini da se na Veloj rivi ne radi ni radnim danom. Donekle su raskopali, ali u petak nisam vidio nikakve aktivnosti, niti danas prije podne. A vrijeme je idealno za izvođenje građevinskih ...

    Read more...

ZADNJI KOMENTARI (desno)

  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    NN 02.11.2024 19:26
    Opet
    Ovo čitaju mnogi i na temelju tvoje nepismenosti i sintakse poput osobe koja si je malo ...
     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    Petar Banić 02.11.2024 13:38
    Hello Huston, we have a problem
    Pa čitav moj članak i nekoliko prije jega su pojasniti a da tko je odgovoran!! Vidim čitati ...
     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    gost 02.11.2024 09:59
    Vodovodni redari protiv bespravne gradnje
    Nešto malo smisla sjednicama GV daju izvješća u Novom listu kao ovo pod naslovom "Na Lošinju ...
     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    ML 01.11.2024 17:41
    ...
    Ovdje je bitno reći da je legalizacija bespravne gradnje omogućena Zakonom o postupanja ...
     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    Inicijativa za legalnost Lošin 01.11.2024 16:35
    jesu li oni lagali ili su samo lagali
    Inicijativa za legalnost Lošinj 2d · Podijeljeno s publikom Javno Pratio sam Aktualni ...
     
  • No pasaran, kritizeri!

    gost 01.11.2024 10:39
    Ovo je Grad za nas, a ne Grad za vas
    Prvi od hrvatskih, drugi otok na svijetu, ali ne Lošinj nego Krk. Barem po nečem prema ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Herzog 31.10.2024 21:04
    Dom
    Na gradonačelnicin om političkom fb stoji objava o prikupljanju sredstava za liječenje ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Riki 31.10.2024 16:16
    ...
    Isto kao što se izvjesni Anto uvijek slučajno zatekne tamo gdje se jede ili pije :lol:
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 31.10.2024 16:06
    Poziv na činjenje kaznenog djela
    A Nedić i njegov HDZ skupa s Anom Kučić prave budale i od cijele Hrvatske. Na Dan vještica ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 31.10.2024 15:52
    Važno je da se može slikati
    Slučajno se zatekla i na ovom mjestu događanja da bi pozirala za vijest na FB stranici Radio ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 31.10.2024 10:16
    Što radi izvršna vlast?
    Ne znam što je Nedić time htio reći, ali prema rezultatima se baš ne vidi da izvršna vlast ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Gost 31.10.2024 09:28
    Stečevine nečasne vladajuće koalicije
    A većinu u GV gradonačelnica si je kupila nečasnom koalicijom sa vijećnicima izabranim s ...
     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    Inicijativa za legalnost Lošin 31.10.2024 08:28
    Vodni redar
    Inicijativa za legalnost Lošinj Pa vidimo svi da se ipak može. Nakon tri godine pritisaka sa ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Lino 30.10.2024 13:59
    Baba šumom, a djed drumom
    Ma ja njegovo demagoško frflanje više ni ne slušam, u pola rečenice se pogubi pa više ne ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Lino 30.10.2024 13:41
    Pas čuvar gradonačelnice
    Nedić se i na zadnjoj sjednici istaknuo kao pas čuvar gradonačelnice. Ddoduše ne grize ali ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Građanin 30.10.2024 11:14
    Trla baba lan da joj prođe dan
    Mislim da je unatoč svim naporima Nedića oporba jučer na GV u zadnjoj točki dnevnog ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ..... 30.10.2024 10:07
    Ajmo ovako ....
    Ajmo ovako: Do kraja drugog mandata ostalo je sedam (mjeseci). Kakve su šanse da u tom ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ..... 30.10.2024 09:59
    Trošenje aktualnog sata
    Deva odjednom odlučio da se strogo drži poslovnika. Kao, da mu se ne zamjeri samovolja. Ali ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ..... 29.10.2024 17:05
    Odrađivanje
    Ono kad si vođu oporbe iz prošlog mandata izglasaš za predsjednika gradskog vijeća u sadašnjem ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ..... 29.10.2024 16:55
    .....
    Pa stanlo su neki prekidi. Sad Jel to do onih što osiguravaju prenos ili cenzura ne zna se ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Grunf 29.10.2024 16:39
    ...
    Inače, do sad je Devčić dozvoljavao pitanja i van tih 60 minuta, očito je da se izbori ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Grunf 29.10.2024 16:38
    Cirkus HDZ-a i DD na gradskom vijeću
    Planski ne dotvoljavaju oporbi da postavljaju pitanja. Ne znam prati li netko ovo GV ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    abcd 29.10.2024 16:20
    Još nije kraj mandata
    Ja nisam obećala 200 stanova, uvijek se govori o 100 stanova ... određeni broj stanova će se ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 29.10.2024 10:29
    U zapisniku sa prošle sjednice GV je opisan dijalog između vjećnika Ivkovića i gradonačelnice ...
     
  • Tko je odgovoran za bujanje ilegalne gradnje?

    gost 28.10.2024 19:01
    Šatoraši u gostima
    Svečanost je uvećao kao predsjednik HVIDRA-e. Telegram piše da je neuništiv. Poslije ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 28.10.2024 14:12
    Projekt križnog puta
    Sutra će na sjednici GV biti točka 5. PROJEKT KRIŽNOG PUTA U MALOM LOŠINJU Izrađen povijesni ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    ZZ 28.10.2024 13:50
    Adresa za žalbe
    Ipak joj je drago kad neka budala uz njenu objavu na fejsu napiše "Bravo nasa gradonacelnice" ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    gost 28.10.2024 12:54
    Da se Ana ima čemu veseliti
    Radila ili ne radila nedjeljom ili radnim danom gradonačelnica nema baš ništa s tim radovima.
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    Lino 28.10.2024 12:53
    .....
    Možda čekaju juga i nevere, čekaju da se more digne i poplavi sve do suda. Pa će reći da ...
     
  • Vrijeme za podnošenje računa

    SZ 28.10.2024 11:55
    ...
    Ne znam koliko gradonačelnica radi ili ne radi nedjeljom, ali mi se čini da se na Veloj ...