Povjesničarka umjetnosti Irena Dlaka nakon što je dvije godine bila na čelu Lošinjskog muzeja, podnijela je ostavku iz osobnih razloga, a Gradsko vijeće ju je na ovotjednoj sjednici, bez rasprave, usvojilo, izvijestio je Novi list.
Kustosica Dlaka je od 2001. godine bila zaposlena u Pučkom otvorenom učilištu, u sklopu kojeg je bila i muzejska djelatnost, a prije izbora na mjesto ravnatelja, radila je kao privremeni ravnateljica i praktično ustanovila gradsku ustanovu Lošinjski muzej, koju čine sjedište u historicističkoj Palači Fritzy u centru Malog Lošinja, potom Muzejsko-galerijski prostor Kula u Velom Lošinju i Arheološka zbirka Osor.
Lošinjski muzej značajna je ustanova u kulturnom životu otočja. Dosadašnja ravnateljica Dlaka u svom je radu iskazivala inovativnost i kreativnost koja je rezultirala velikim brojem projekata, redovito odlično posjećenih, a kvalitetom sadržaja značajno je podigla razinu kada su u pitanju događanja u kulturi, koja su pod njenim ravnanjem odskakala od ustaljenih standarda koji prate događanja u kulturi u otočnim sredinama.
Stoga pitamo prof. Dlaka koji su razlozi ostavke na polovini mandata:
– Moje viđenje razvoja muzejske djelatnosti nije se poklapalo s razvojem kako ga vidi osnivač, Grad Mali Lošinj, koji razvojne smjernice oblikuje prvenstveno kroz financije, dok sam ja svoj zadatak ravnateljice shvatila kroz kvalitetno prezentiranje struke. Smatram da muzej ne čine zgrade, nego ljudi, a bez kvalitetnih, stručnih i motiviranih ljudi nema ni kvalitetne prezentacije i očuvanja kulturne baštine.
Inzistiram na stručnosti, ali nisam, koliko smatram potrebnim, uspjela osigurati prostor za stručnost, a uz to smatram da postoji granica ispod koje se u obrani digniteta struke naprosto ne smije ići, kaže sada već bivša ravnateljica Irena Dlaka te dodaje:
– »Fotelja« nije i ne bi trebala biti nešto što se lijepi na stražnjicu, a primjećujem i da loše utječe na kičmu, kazala je kustosica Dlaka, koja vjeruje da će u Lošinjskom muzeju za nju i dalje biti posla, budući da je i kao ravnateljica, osim managerskog dijela, odrađivala posao kustosice, obavljala istraživački rad na terenu i druge stručne poslove u sklopu muzeja, piše Ira Cupać Marković.
Komentari:
Mogućnosti financiranja potreba nisu neiscrpne. Što se tiče Dlake, volio bih znati da li je svoje "viðenje razvoja" pokušala realizirati izvorima mimo gradskog proračuna ili je računala samo na gradsku kasu. Pa ako je računala samo na Grad postavlja se pitanje je li predložila kome od onih koje takoðer financira Grad da se smanji njihovo "viðenje razvoja", "prezentiranje struke" i "obrana digniteta", kako bi bilo novaca za njeno viðenje. Siguran sam da bi se nogometaši, košarkaši, Crkva, kuglaši i t.d. rado odrekli svojih ionako skresanih dotacija kako bi Irena Dlaka imala dovoljno za svoje "viðenje razvoja" muzeja.
"Na ove jadne izložbice privuče 8-9 ljudi? Katastrofa jedna. Ja kao porezni obveznik to ne želim plaćati. To je bacanje novca. A i Apoksiomena treba maknuti sa otoka, tko će to financirati? "
E, moj nile! Zar je dužnost ravnatelja privlačiti ljude na izložbe? Jeste, slažem se. Ali organizacijom izložbi i drugih postava koji će biti ponuðeni graðenstvu ili zainteresiranim posjetitreljima . To što je Lošinj sredina koju interesira ispijanje pića po kafićima i usputno tračanje nije krivnja gospoðe Dlake. Stanje duha nam je takvo da od literature jedva upijemo pročitati "24 sata"( radi pada koncetracije i teškog štiva) i odgledati seriju za domaćice ili "farmu". Vrhunac intelektualnog napora nam je odgledati nogometnu utakmicu i igrati se izbornika.
O pravim razlozima ostavke gðe. Dlake mogu samo nagaðati. Da je naslaganje izmeðu nje i gradske vlasti dužeg vijeka govori činjenica o ekspresnom usvajanju njezine ostavke i postavljanje v.d. ravnateljice.
Nadam se da nova ravnateljica neće po komentaru "nilea" tražiti posjetioce svijećom po gradu kao Demosten.
Irena Dlaka – ravnateljica (kustosica, povjesničarka umjetnosti)
Jasminka Ćus Rukonić – muzejska savjetnica, arheologinja i povjesničarka (radi i u Creskom
muzeju pri Pučkom otvorenom učilištu Mali Lošinj)
Zrinka Ettinger Starčić – kustosica, arheologinja
Vana Gović – kustosica, povjesničarka umjetnosti i etnologinja
Ersilia Spagnol – viša muzejska tehničarka
Gordana Satalić – muzejska tehničarka
Branka Reljac – vodič
Darija Kahriman – spremačica (radi i u Gradskoj knjižnici i čitaonici Mali Lošinj)
Tu na ovom popisu je osmero ljudi, sto znaci da je Dlaka zaposlila sve osim sebe. To ne moze biti jer je Jasminka Cus Rukonic tu bila prije Dlake, Gordana Satalic takoðer, te za spremacicu pretpostavljam isto da ju nije ona zaposlila jer radi u u knjiznici, a ako i je, valjda ce se ljudi sloziti da treba cistacica. Znaci ostaju cetiri moguce osobe za koje ne znam otkada rade. Sada mozemo razgovarati o tome zasto su te cetri osobe zaposlene, da li ih je potrebno toliko, na ciju su inicijativu zaposlene, ko je odobrio proracunski novac za tolike ljude itd itd. Meni ovo isto izgleda kao mnogo ljudi, ali stvarno ne znam situaciju. Prihvatit cu da je Dlaka megalomanka ako mi netko pokaze da je, stvarno se ne usudim vjerovati hadezeovcima na rijec. Ako je samo necija rijec protiv hadezeovske, moj instinkt mi govori da se priklonim tom nekom, jer o tom nekom ne znam nista a o hadezeovcima znam previse
Još si napisao "Ako je samo necija rijec protiv hadezeovske, moj instinkt mi govori da se priklonim tom nekom, jer o tom nekom ne znam nista a o hadezeovcima znam previse". Ne moraš vjerovati da ja nisam hadezeovac, pa se zato ne oslanjaj na moje riječi nego na svoj instinkt čitajući ono što je izmeðu redaka riječi Irene Dlake navedenih u Novom listu. A tamo je totalno ignoriranje stvarnosti, glavna karakteristika megalomana. Kako god, moj me instinkt ne vara da tebe zanima politika, a ne muzej, stručnost i Irena Dlaka.
Link Text (vesti-online.com/.../...)
Zdravo ðaci
To što je Dlaka samo kustosica, nije neki gubitak ni za nju ni za nas sve. To što o ravnatelju odlučuje politika, na uštrb je svake struke (pogledajte na što je spala škola!) i ukupne javnosti. Tko god postane ravnatelj, imat će iste probleme. Osobno me ne zanima njegova kičma, nego tranparentno predstavljanje planova u kulturi. Uključujući brojke izražene u kunama, da znam koliko će to dati meni i koštati mene.
Dakle, Grgo, kritika nije došla s opozicije, jer opozicija ne radi tako. Ova je ktitika neutralna, koliko uopće može biti, a ne svrstava se ni uz Dlaku, ni niz dlaku. Jednostavno, i ljudi koji nemaju osobnih interesa da preuzmu vlast ili imaju "svoje" u vlasti takoðer imaju opažanja.